Kan jeg fly med dette blodtrykket?

Blodtrykksmåler

 

Kan jeg fly med dette blodtrykket? Klart jeg kan! Dagens tre blodtrykksmålinger ligger i snitt på 132/84, noe som regnes som normalt. Dermed er blodtrykket godtkjent og jeg kan reise med fly i morgen vel vitende om at blodet flyter naturlig og uten å være redd for å få problemer underveis. Jeg må nok si fra til mamma også, så ikke hun bekymrer seg unødvendig. Slike gamle damer har det med å bekymre seg mer og mer etter som de blir eldre. 

Blodtrykket ble målt på laboratoriet, og det var fort unnagjort. Legesekretæren foreslo at jeg burde ta en tur innom fastlegen også, men det var ikke like fort gjort. Halvannen time er lenge å vente for en som trenger å begrense “oppetid”. Jeg kunne valgt å “dra ME-kortet” og kanskje fått kortere ventetid, men man har da skamvett. 🤪

 

Tepause på Heimdal

 

Med all denne ventetiden måtte jeg utnytte muligheten til å sjekke hvordan det står til med Heimdalingene. Jeg gikk ned trappa fra legesenteret, kjøpte meg en kopp te i kaféen og fant meg en fin utsiktsplass. Dette har vært nabolaget mitt i mange år, før jeg flyttet til Ranheim. Jeg så ingen kjente mens jeg satt der, men det var interessant å følge med i folkelivet og samtalene. 😊

Fastlegen min er ei effektiv dame, samtidig som hun tar seg tid til spørsmål. I tillegg til å få sjekket dette med den evigvarende svimmelheten, fikk jeg også spurt angående ei rar blemme som har vokst frem på det ene øyet, og i tillegg spurt om å få dokumentasjon jeg trenger for å få søkt om støydempende ørepropper via ergoterapeut. “Blemma” viste seg å være en liten cyste, som skal få være der til den går bort av seg selv. Dokumentasjonen sender hun direkte til ergoterapitjenesten. Etter noen kjappe nevrologiske undersøkelser og spørsmål om hvordan svimmelheten oppfører seg, konkluderte hun med krystallsyken. Så til tross for en del venting, fikk jeg “gjort mye”. Og jeg smilte bredt da hun sa at blodtrykket er “glimrende”! Jeg er klarert for tur! 🤗

 

Byåsen Bakeri kafé

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 😊

16 kommentarer
    1. Håper det går bra med deg gjennom reisen. Du er tøft som reiser slik. Men må man, må man. God tur og takk for titten i min blogg. Jeg følger med deg og lese dine innlegg som ble lagt ut på facebook selv jeg ikke kommenterer. Jeg skal også reise snart til Filippinene:)

      1. Tusen takk for gode tanker 🥰 Det er alltid hyggelig å stikke innom bloggen din. Helt greit at du ikke alltid har overskudd eller lyst til å kommentere. Sånt kommer jo an på “dagen”. Det blir spennende å se om du skriver noe fra turen til Filippineene også. Du må ha riktig god tur! 😊

    2. Veldig bra at blodtrykket er fint, og at vi som satte diagnosen krystallsyke fikk rett 😁😀
      Ikke godt å ha krystallsyke, så jeg håper du slipper det flere ganger 🙂 God tur igjen 🥰

      1. Jepp, nesten så man blir sin egen lege med litt erfaring 😉 Men jeg var glad for en bekreftelse på at blodtrykkt var bra. Tusen takk, gode du 🥰

    3. Skal du til Spania igjen? Jeg må lese meg opp igjen, plutselig har det gått flere dager og flere innlegg før jeg får lest. Godt og høre at blodtrykket ditt er fint og at du er «klarert» :). Det blir noen runder. Du må ha en nydelig helg <3

      1. Du fant nok svaret på det du lurte på 😉 og jeg var treg med å svare. Ja, veldig greit å bli “klarert”. Da slapp jeg å tenke hvis-og-om osv. Tusen takk, helga ble fin, og det håper jeg din ble også! 🥰

    4. glad to hear that you have got the all clear from the doctor and now the Spanish sun awaits you. Enjoy 😊☀️

    5. Godt at du har fått en ekstra sjekk hos legen.😊👍🏻 Håper den svimmelheten din gir seg snart, men krystallsyken kan jammen henge i en god stund. Håper reisen kommer til å gå fint.🤗

      1. Ja, det var nok lurt å sjekke, for da slapp jeg å bekymre meg, når tanken først hadde begynt å melde seg. Kjennes ut som denne krystallsyken også har tenkt å henge i, men tror det sikkert vil avta litt gradvis 🤗 Takk 😀

    6. Godt at blodtrykket er som det skal være, men hvor har du tenkt til å fly? Til Spania kanskje?
      Jeg har også en flott fastlege, som alltid har tid til en prat og eventuelle spørsmål jeg måtte ha. Litt bekymret nå, for han er 67 år og jeg vet ikke hvor lenge han har tenkt til å fortsatte å praktisere. Håper du har en fin lørdag, klem 🤗

      1. Jepp, og turen gikk til Costa del Sol i Spania, men det vet du jo allerede nå 😀 Vi får håpe at legen din har lyst til å fortsette sitt gode arbeid. Det er trygt med det som er kjent og fungerer. Helga ble fin. Ha en super mandag! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg