Værhard tur

Det ble en værhard tur pga. uværet Gyda. Svogeren min satt værfast på Ona ute i havgapet på Møre. Ferger var innstilt og han kom seg ikke avgårde. Dermed var jeg forsåvidt også værfast, siden han skulle svippe innom Trondheim på veien nordover og plukke opp meg. Men når vær og føre bestemmer, er det bare å innrette seg. Vi kom oss til Vikna vel et døgn etter skjema, og jeg var glad for at jeg slapp å kjøre milene selv.

Nå er jeg altså på Vikna. Nærmere bestemt på Rørvik, en 35 mil kjørerur hjemmefra. Det ble en plutselig tur, en tur for å planlegge og delta i begravelsen til faren vår. Jeg kommer opprinnelig herfra, her har jeg røttene mine. Både mora mi, biologisk far og stefar kommer herfra, fra ytterst ute i havgapet. Noen ganger tenker jeg på hvordan det hadde vært om jeg hadde vokst opp her. Livet hadde definitivt vært veldig annerledes, siden forutsetningene ville vært helt forskjellige og valgene ulike. 

Jeg bodde de første fire årene av livet mitt i Engesvik på Ytre Vikna. Derfor, og fordi jeg har min opprinnelige tilhørighet her, ble det riktig å ta tilbake mammas pikenavn Engesvik for en del år siden. Det er godt å føle at det ble riktig, at jeg er i mål med hvem jeg er.

Faren vår døde i det stomen Gyda startet opp sine vindkast og herjinger. Det blåste hardt et par dager før jeg kom meg til Vikna. Det kan blåse hardt her ute, men akkurat nå er det helt vindstille. Det føles som om stormen har stilnet i takt med at jeg har kommet i mål med hvor jeg skal være, akkurat nå.

Bildene er fra kjøreturen fra Trondheim til Rørvik i går kveld.

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake. 💛

 

 

25 kommentarer
    1. Kondolerer, Kari. For en tur og en tid og måtte ut å reise. Vikna er et flott område, tror jeg. Bra du har folk til å kjøre. Varm klem til deg <3.

      1. Tusen takk ❤️ Veldig bra at jeg kunne sitte på med svogeren min. Han er en trygg sjåfør og trivelig mann (skjeggete og fæl mann i følge han selv)! 🙂 Klem til deg ❤️

    2. Uff så trist da Kari. Men føles godt for deg å være der du skal nå. Det å si ha det til de man er glad i er alltid vondt. Sender over en klem. <3

    3. Godt du kom deg dit. 🥰 Rørvik, der bodde mine foreldre en stund. Mange år siden nå.
      Håper det blir gode dager til tross for årsaken til at du er der. God klem 🥰

    4. Uff da Kari!
      Det ble tydeligvis en strevsom tur, i tillegg til sorgen over faren din. 💔
      Har aldri vært i Rørvik/Vikna, men Thomas har vært der i jobbsammenheng, og han har fortalt at det er fint der ute.💖
      Kanskje det blir en tur den veien med campingvogna til sommeren?
      Godt uansett å være sammen med dine i denne sørgelige tiden!
      Tenker på deg. Vet hvor tungt det er! ❤️❤️

      1. Ja, Vikna er fantastisk flott, spesielt på finværsdager om sommeren ❤️ Det er supert å feriere i campingvogn på Vikna. Ja, fint å være sammen med søsken og bidra, hjelpe til og støtte. Samhørighet er viktig. Tusen takk, Astrid ❤️

      1. Takk ❤ Været roet seg, men nå skal det bli verre igjen… Håper jeg ikke blir vekt av knaking i veggene og hamring på vinduet i natt…

    5. Jeg håper opplevelsen sammen med søsknene dine blir fin, slik at du får tatt en fin avskjed.
      Ellers synes jeg bildene dine her av snøen mot bilvinduet og trærne som er litt “slørete” ble veldig flotte.
      Tenker på deg… Klem fra meg 🙂

      1. Takk, Linda ❤ Vi har allerede hatt fine opplevelser og stunder sammen, til tross for tapet. Triste, men også glade. Bildene ble på en måte litt symbolske for meg. Klem til deg 🙂

      1. Det er vel meningen at januarstormene skal være litt værharde. Tror vi har flere vindfulle dager her på Vikna, men vi er tross alt heldige som har strøm og varme hus. 🙂 Takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg