Vil på festival

Dumdum Boys på årets Pstereo-festival

Jeg vil også på festival! Denne helga er det festivaler i mange byer i Norge, og her i Trondheim er det Pstereo denne helga. Festivalen foregår på Marinen, midt i hjertet av Trondheim, med mange musikalske, sosiale og kulinariske opplevelser. Men VIL betyr ikke at jeg SKAL, eller KAN. Jeg har veldig lyst, men må som vanlig realitetsorientere meg. Formen er ikke bra nok. Jeg hadde nok ikke “vart” mer en en halv time før jeg måtte ha dratt hjem til sofaen min.

I kveld står blant annet Dumdum Boys på programmet. Det hadde vært så utrolig kult å fått med seg konserten deres. Jeg har mange minner fra “Stuggu”, kjellerlokalet  på lærerhøgskolen. Vi spilte mye Dumdum Boys der, og det var der jeg ble kjent med Bjørn.  Våre veier skiltes, men takket være denne tida i Stuggu, med bl.a. Dumdum boys, fant vi tilbake til hverandre for noen år siden.

Bjørn skal på Pstereo i kveld, sammen med to kompiser. Jeg har oppfordret han til å kjøpe seg billett, vil at han skal dra ut og oppleve konsertene. Fordi jeg vet at det betyr mye for han med slike opplevelser. Det er jeg som har ME, ikke han, og da tenker jeg at han ikke trenger å begrense livet sitt slik jeg må. Jeg blir hjemme, han drar. Restemiddag og tv står på planen min, muligens litt bloggskriving eller lydbok. Om jeg er heldig, tar Bjørn med seg litt festivalstemning hjem til meg i natt 😀 

 

På Dumdum Boys-konsert i 2006

Bildet over er meg på en konsert med Dumdum Boys på Torvet i Trondheim i 2006. Dette var året før Pstereo som festival oppstod. Jeg hadde med døtrene mine, som den gangen var sju og åtte. Kveldens to første konserter var mer barnevennlige, og jeg hadde egentlig tenkt å droppe konserten med Dumdum. Det ville imidlertid ikke yngstejenta ha noe av. Hun ryddet seg plass foran scenen, og folkene rundt trakk seg unna, slik at den lille jenta kunne få danse og rocke fritt. Til stor glede for publikum! 😀 

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

31 kommentarer
    1. Håper du kan komme deg dit. Skjønner DumDum har hatt en viktig rolle i livet ditt. Har en venninne som også var lærer, som hadde et begeistra forhold til dem. Morsomt å høre opplevelser du har hatt. Ja, jeg liker dem jeg også. Fin fredag til deg <3

      1. Jeg var egentlig ikke ferdig å skrive da dette innlegget ble publisert 🤗 Må ha “kommet borti” knappen for å publisere i stedet for å lagre… Haha, men fikk rettet på noe småtteri, og så blir det slik. Kanskje var det ikke meningen at jeg skulle skrive mer. Ja, Dumdum har vært med på en del av reisen min gjennom livet 😊 Fin fredag til deg også! ❤

    2. Heia ♥️♥️
      Jeg kom meg på festival i år også. Er så takknemlig for det. Krever litt planlegging og hvile i forkant. Sender deg en god klem og skal sende gode tanker til akkurat deg når Dum Dum går på scenen.

      1. Heia, festivaldronning! ♥️♥️ Så herlig! Så på insta at du hadde “benket deg”. Lurt med god sittepute. Håper du klarer å fordele energien utover kvelden og at musikkopplevelsene blir fin-fine! Været er i alle fall supert 😉 Returklem til deg, og tusen takk for Dumdum-tanker litt senere! 🥰

    3. Dum Dum er knallbra musikk!🤩
      Her er det også mange festivaler i helga, men jeg har heller ikke krefter til å dra på konserter, selv om det helt sikkert hadde vært moro.
      Kos deg som best du kan i kveld.🤗👍🏻

      1. Artig at du også liker Dumdum 🤩 Ja, det er noe med disse kreftene, og prioriteringer. Moro i små porsjober er best 😉 Kvelden ble koselig, takk, og håper din ble det også! 🤗

    4. Jeg kunne også ha tenkt meg på festival, men kan ikke. Det blir dessverre for mye lyd for meg, noe kroppen og hode mitt ikke takler lenger. Får nok nøye meg med å høre på musikken via Spotify. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Skjønner godt at det kan bli for mye lyd (støy). Jeg takler heller ikke støy så godt som før. Har det som regel helt stille hjemme, blir sliten av å ha på musikk om dagene… Fredagen har vært fin! Håper din også har vært det! Returklem 🤗

    5. Håper du får hjem masse festivalstemning seinere da! DumDumboys er en del av historia deres – det kommer forhåpentligvis snart ny mulighet til å oppleve dem sammen! God klem <3

      1. Tror jeg må planlegge litt bedre til neste gang. Plenty hvile på forhånd, kjøre og parkere nærmest mulig, ha med noe å sitte på, osv. Og prioritere å få med meg det viktiste bare. Da kan det gå veldig bra 😀

    6. Jeg har også lyst til å se Dum dum igjen. Viktige for meg også 😊 Hvis det er i nærheten og får billetter drar jeg kanskje. Festivaler orker ikke jeg lenger heller. For mye fulle folk 😂😜

      1. Koselig å høre at Dumdum er viktig for deg også. Du har sikkert noen gode minner 😊 Det var visst ikke så mye fulle folk på Pstereo i går, men er slitsomt med festivaler med mye fulle folk, ja! 😜 Med mindre man selv er ganske full og ikke legger merke til det 😂 Men da går man glipp av konsertene, og poenget er liksom borte 😉

    7. Sorry that you’ll have to get the second hand experience from Bjorn, but very good of you to let him go without resentment. Jools, as you can imagine, has never been a tent and sleeping bag person, but neither was I. Others in my band wanted to, or did, go to Glastonbury but “sleep on a pitch and crap in a ditch” somehow failed to appeal to me. Now, I’m too old as well as too soft for such things.

      1. Actually, I wanted him to go more than he wanted to go himself, haha. But I think it’s important that he doesn’t miss out on things because I can not join. Your expression “sleep on a pitch and crap in a ditch” is funny and explains festival life very well 😀 Anyway, the Pstereo festival lasted only two days and people are not meant to spend the night in the area, but at home in their beds or in hotels etc.

    8. Fint Bjørn drar på festival, selv om du ikke kan. ☺️
      Som du skriver, så er det viktig at våre kommer seg ut litt, og det er klart en sånn festival er verdt et besøk.
      Hadde vært flott om du også kunne være med. Sender god klem både her og der 🥰

      1. Takk, ja, det håper jeg også. Trenger ikke være med på alle konsertene på en festival, men vil være glad for å få med meg én også! Har en plan om hvordan jeg skal klare det. 😍

    9. Rømte til hytta vi Kari!
      Ellers går det på helsa løs!
      Fikk nok av lydprøvene på torsdag og fredag formiddag.
      Det er fadderuker i nabolaget også vettu, så det blir litt mye!
      På Fosen var det bare fuglesangkonsert!

      1. Kan skjønne at dere rømte til hytta, til ro og fuglesang. Det er fint med festivaler, konserter og liv rundt omkring, men ikke så mye som dere blir utsatt for hele tiden. Bra dere har hytta! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg