Den er helt død

Helt død

Den er helt død. Jeg får ikke liv i den. For ei lita uke siden begynte den å vise tegn til at noe var galt. Oppførte seg ikke som normalt, reagerte tregt, og ville ikke det jeg ville. I går trakk den sitt siste pust og det ble svart. Fra klokka ti på tirsdag morgen sluttet den å vise pulsdata, og fra i går var det null livstegn.

Det ble en tur på Power i ettermiddag. Ei smartklokke skal jo vare lenger enn fem måneder. Jeg har både garanti og uhellsforsikring, så det skal ikke være noe problem å få fikset den eller evt. ny klokke. Om de krangler på det, skal jeg krangle tilbake. Om det blir slik at jeg får helt ny klokke, kan det hende jeg ber om å få en annen smartklokke i stedet, mot å betale mellomlegget. Tallene på den jeg har/hadde er så små at jeg knapt klarer å lese av målingene via klokka, og må inn på telefonen for å sjekke.

Nå må jeg klare meg uten smartklokka i ei eller to uker, før jeg får respons. Det skal gå bra. Kroppen er som den er, og puls og hjerte kommer nok til å fortsette som før. Det jeg kommer til å savne mest er målingene av “body battery”, altså å vite hvor mye energi jeg har tilgjengelig i kroppen til enhver tid.

Bruker du smartklokke? Hvilke funksjoner er i så fall mest nyttig for deg?

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interes:se av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

9 kommentarer
    1. Jeg har heller ikke smart-klokke, valgte å kjøpe ny “vanlig” klokke. Men det er jo masse flotte funksjoner på disse smart-klokkene da – når de ikke dør selvsagt!

    2. Jeg har polarklokke, og synes det er gøy å konkurrere med meg selv om hvor mange skritt jeg går. Det er en motivasjon for meg til å komme meg ut på gå tur, eller ta en tur på treningssenteret for å gå på mølla.

      Er fornøyd med min klokke, og jeg har hatt den siden 2019. Nå begynner jeg å merke at batteriet må lades oftere, men den fungerer enda.

      Ei klokke skal vare mer enn fem måneder ja. Her bør nok garantien være avgjørende, og vanlig kjøpslov gjelder.

      Ønsker deg en superfin fredagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Du prøver å få flest mulig skritt, jeg prøver å få færrest mulig, hihi 😀 Uansett en fin motivasjon for best mulig form! 😊 Fin helg videre til deg! 😀

    3. Tror du slipper å krangle.
      Jeg syns butikkene har blitt veldig flinke og hyggelige, når noe går galt med produktene. Jeg vil også skryte av If som var så greie, da jr. var uheldig med bilen og den gangen kamera datt i vannet.
      Jeg har aldri hatt pulsklokke. Det kunne vært spennende å prøve. Men litt nervøs for at den skal være for avansert for meg.
      Ha en knakende kjekk og koselig helg Kari, med de rundt deg.

      1. Håper du har rett, for jeg orker egentlig ikke å krangle. 😀 Og jeg har egentlig gode erfaringer med forsikring også. Ingen grunn til å være sur heller, da ting ordner seg lettere om man er positiv. Mange sier de ikke vil ha pulsklokke fordi de tror de vil bli opphengt i alle målingene. Ellers kan man enkelt legge bare inn de funksjonene man selv tror at man vil ha bruk for, og unngå de man ikke trenger. Takk! Ønsker deg en strålende flott helg også! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg