Fisetur

Utsikten fra flyet

Jeg hadde gledet meg til turen vår. Ei uke med sol og trivsel i Spania sammen med mamma og søster skulle bli godt. Flyturen hadde jeg forberedt meg på ved å bl.a. ta med matpakke og headset med støydemping. Veldig greit å slippe ekkel flymat og mye støy fra medpassasjerer. Men jeg glemte visst neseklype. Under hele flyturen ble jeg utsatt for sur, kvalmende, råtten, illeluktende fiselukt, jevnt fordelt over mer enn fire timer.

“Så heldige dere er”, sa jeg til de to unge mennene da jeg møtte blikkene deres. De satt der og så så forventningsfulle ut, lurte nok på hvem som skulle innta det ytterste setet på raden deres. Kommentaren min var ment som en spøk, og en invitasjon til å slå av en prat. Vi skulle tross alt sitte tett sammen i nesten fire og en halv time. De unge mennene, som tydeligvis var et par, spurte om jeg heller ville sitte ved vinduet. Han ene hadde flyskrekk og ønsket seg bort fra utsikten.

Fjellene nord for Malaga

Jeg liker godt å sitte og speide utover skyformasjonene, og nye landskap når de åpenbarer seg. På denne flyturen skulle det bli litt mer vindustitting enn planlagt, i det flyskrekken til min medpassasjer gjorde seg utslag i jevnt med illeluktende “smygere”. Hver gang prøvde jeg, på min side, å smyge meg så nært inntil vinduet som mulig, for å unngå den verste stanken.

Basse nyter god drikke og den nye utsikten

Men jeg overlevde. Og plutselig var det landing i Malaga. Den skrekkslagne unge mannen holdt godt fast i setet foran da flyet inntok bakken med et lite dump, som selv mora, lenger fremme i flyet, skvatt av. Den siste fisen til passasjeren ble sluppet, og vi kunne alle “puste” lettet ut.

Vel fremme i leiligheten var min søsters Basse den første til å få tilfredsstilt sitt behov for  leskende drikke. Vi var alle for slitne til å dra ut på handletur, så jeg fant sofaen mens de to andre innrettet seg med stoler og puter ute på terrassen. I dag må vi nok ut og finne oss en søndagsåpen butikk.

En ny elefant i samlingen

I hylla på stua mi har det kommet en ny elefant. Denne har gjemt seg inni ei flaske, og når jeg skrur på lyset i toppa, dukker den opp. Tusen takk for den fine gaven, Tove! 🥰

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

 

16 kommentarer
    1. Hahahihi… Ja, det er ho så mye lyd ombord i flyene at det ikke er sikkert det var smygere engang hehe… Så fint at du har tatt turen igjen. Du får komme innom og se på kattungene da ja 😉👍

      1. Fff, ja mye lyd i flyene, og du kan jo ha rett i at det ikke var smygere en gang, siden jeg satt med headset hele tiden, hehe 😉 Blir bare en uke denne gangen, men kommer plutselig tilbake igjen og da blir jeg lenge 😀 Har veldig lyst til å hilse på kattungene, da 😉

    2. Hehehehe, for en luktende flytur 😂
      Godt dere kom helskinnet fram uten å måtte ta fram oksygenmaskene 😁☺️
      Flotte elefanter 😀
      Håper dere har fått handlet litt mat, og kan kose dere og slappe av🥰

      1. Ja, det var skikkelig ille. Aldri opplevd så sur fising før… Han må ha hatt forferdelig sur mage! Hah, hadde sikkert vært en god idé med oksygenmasker 😁 De hadde ikke så mye mat som jeg kunne spise på den søndagsåpne butikken, men mora og søstera mi fant mye. Jeg kom hjem med ei strandveske, badesko og en boks med te 😂

    3. Æsj, det hørtes ganske plagsomt ut…stakkars nesen din og stakkars fyr som hadde flyskrekk. Ja, så det var altså Spania :). Bra du kom deg gjennom kontrollen uten feber og uten og bli sent hjem eller på test. Så du samler altså på elefanter. Kos dere masse, dere er nesten garantert sol og varme. Det er godt :).

      1. Ja, det var helt forferdelig… Jeg prøvde å holde munnen åpen for å unngå å ta inn lukta gjennom nesen, men slapp ikke helt unna likevel! 😂 Var nok mest synd på stakkaren med flyskrekk, ja. Heldigvis var det ikke kontroll av hverken det ene eller det andre på flyplassen, så vi kom oss raskt ut i en drosje og frem til leiligheten. Hvor elefantene ventet 😉 Og her ligger det an til sol og varme hele uka, tusen takk ☀️

    4. Plagsom lukt over tid er ille både på fly og ellers det.. Har ikke flydd siden 2010( pga formen)..liker ikke flyturer noe særlig, men er ikke “overnærvøs”heller.. Men blir nok ferie i Norge i år også.. Kos deg masse <3 Herlige bilder her <3

      1. Det er spesielt ille når man ikke slipper unna plagsom lukt… Oi, da er det en stund siden du var oppe i et fly, ja. Jeg foretrekker direktefly, pga formen. Har booket “assistanse” hvis det er mellomlandinger, for å unngå total utmattelse. Har tenkt at det er pinlig, liksom, men har innsett at de er der for å hjelpe ❤️ Tusen takk 🙂

    5. Det var nå enda godt det ikke var turbulens. Da hadde han kanskje blitt så redd at han hadde gjort seg ut.😅
      Godt dere er kommet vel fram.🤗
      Nyt solen og dagene i Spania.☀️☀️☀️

      1. Haha, ja, da kunne det blitt en skikkelig turbulent tur for oss andre i nærheten også 😅 Tusen takk! Her er det mer enn nok sol, så sender mange varme, solstråler nordover til deg ☀️☀️☀️

    6. Ååå hjelpes for en tur du har hatt…. det er det værste med slike smygende fiser som stinker 🙁

      Nyt dagene sammen med dine fine 🙂

    7. He was probably close to doing more than farting, 😅 especially as he was so afraid, poor guy and poor everyone else for the smell 😛 have a nice week with your mum and sister 😊

      1. Hahaha, you’re probably right 😅 Maybe that’s part of the reason why they got off the plane in a rush 😛 Thanks a lot! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg