På besøk hos fire kattunger

Fire små kattunger, Linda og jeg

 

Vi var invitert hjem til min bloggvenninne Linda, som bor i nabobyen min her på solkysten. Linda ble nok både forbløffet og overrasket over at vi var mer opptatt av å besøke de små nøstene hennes enn å besøke henne… Både mora mi og jeg er veldig glad i katter. Søstera mi også, men hun var redd for at hun selv skulle komme til å kidnappe et par av kattungene om hun fikk møte dem, så hun holdt seg klokelig hjemme. Det må også bemerkes at søster hadde ei flaske Baileys stående, som lenge hadde ventet på henne.

Linda hadde fått i oppgave å mate og passe på fire små kattunger for ei venninne i ti dager. Det er Lindas venninne som er den egentlige adoptivmora, men hun hadde dratt hjem til Norge en tur, slik at Linda ble steadoptivmor. Mora mi og jeg var lykkelige for å tre til i katteoppdragelsen sammen med Linda for et par timer. Jeg gjetter på at de søte nøstene sikkert ikke var mer enn fire uker. De pep så sårt på kattungevis etter ei mor som hadde forlatt dem.

 

Linda og minstepus

 

Denne søtingen ble min favoritt

 

Mamma med sin kattunge


Som selvutnevnt filletante og oldemor gjorde vi så godt vi kunne med å gi de nusselige pusene oppmerksomhet og kos. Jeg hadde minst én kattunge i fanget hele tiden. Tvert det var en ny som satt nede ved føttene mine, løftet jeg den opp og tok den inntil meg. 

 

En tur oppi tisse- og bæsjekassa

 

Tre småttiser har fått mat

 

Mjau

 

En dupp i matfatet

 

En hvil på matmors føtter

 

Linda påstår at hun egentlig ikke er så glad i dyr, men jeg synes det ser ut som hun koser seg med å ha selskap av disse nøstene, og de liker henne. Jeg er spent på om hun plutselig finner ut at hun vil beholde en av dem… Det finner jeg ut neste gang jeg skal besøke henne. 😀 

Tusen takk for at vi fikk komme på besøk, Linda!
Takk til alle andre som stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!

Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

18 kommentarer
    1. På vegne av “Snøhvit” (eller Blanca Nieve som det heter på spansk) og brødrene hennes, vil jeg takke hjertelig for besøket. Det var nok fint for dem å se noen andre fjes og fang enn bare mitt hehe…

      1. Tuuusen takk for masse kattungekos! 😻 Jeg håper at de søte små fortsatt har det fint. Kan tenke meg at du kommer til å savne dem sårt når de drar tilbake til fostermora si i morgen…? ❤️

    2. Kattunger er jo bare så koselig.😻
      Vi har vært så heldige å ha hatt 2 kull i hus.
      Skulle gjerne hatt flere, men man kan jo ikke la kattene få kattunger i hytt og pine, så de ble sterilisert etter ett kull.
      Kos dere masse med dem.😻

      1. Ja, det er superkoselig med kattunger ❤️ Vi hadde flere kull da jeg var lita. Husker jeg syntes det var stas å være oppklort på hendene når jeg gikk på skolen, siden vennenne mine da kunne se at vi hadde kattunger hjemme 😂 Nei, er vel litt greit å begrense antall kull også, siden man tross alt må finne nye hjem til kattungene, og det trenger ikke være så enkelt bestandig. Koselig at dere har katt hjemme 🥰

      1. Ja, jeg la også merke til at de allerede spiste mat og gikk på kasse. Sannsynligvis litt tøft for de unge magene deres med mat så tidlig, men det har sikkert vært en nødvendighet, siden kattemora ble borte da de var bittesmå. De fikk melkeerstatning da de kom til Linda, men begynte så å drikke selv 🙂

      1. Ja, skikkelig søte, disse 😍 Du har kanskje hatt noen kattungekull hjemme? Helga er fortsatt god. God søndag til deg! 😊 Returklem 🥰

      1. Nusselig søte 🥰 Jeg skulle gjerne tatt med den hvite i lomma 😀 Jeg tror nok en kattunge ville fått det superfint hjemme hos deg! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg