Jeg holdt hodet over vann

Siv, Henrik og jeg tar en night cap etter seminaret

Jeg deltok på et nyttig og godt seminar i helga. Vi som jobber frivillig på Støttetelefonen i ME-foreningen, var invitert til hovedstaden for kursing og erfaringsutveksling. Det var supert å få diskutere og snakke med andre i samme situasjon om jobben som likepersoner. Å få bli kjent med og vite om fagpersoner som jobber i ME-foreningen, ga også påfyll. Generelt var det mange nyttige tips om den praktiske siden av Støttetelefon-jobben. Den siste kursdagen hadde vi dessuten en gjennomgang av et selvmordsforebyggende kurs vi tok online for en måneds tid siden. 

Den kule kisen sammen med meg på bildet under her, er bestekompisen min fra videregående. Vi var tre fra den gamle vennegjengen som møttes på Olivia på Karl Johan sist torsdag. Skravla gikk, og vi fikk i oss vått og tørt. Skikkelig trivelig! Jeg kunne ikke hatt en bedre start på Oslo-oppholdet. Og tenk, våren 2025 har vi 40-årsjubileum! Da må det bli fest!

Bestekompisen min fra vgs. og jeg

Etter møtet med de to kompisene fra ungdomstida, la jeg inn en lang formiddag på lading i senga fredagen, slik at jeg skulle være i form til seminaret som startet klokka to samme dag. Det er viktig å holde hodet over vann, og da må jeg sørge for nok hvile. Derfor var jeg “flink pike” og droppet en fristende utflukt ut i det flotte været.

Vanligvis ville jeg endt opp med en sykdomsforverring og følelse av både influensa og bakrus på samme tid etter to aktive dager som dette. Heldigvis gikk det ikke så ille som jeg hadde fryktet. Jeg holdt faktisk hodet over vann under hele Oslo-oppholdet. 

Etter at jeg kom hjem, gikk lufta ut av meg. Jeg hadde hatt fine dager og truffet mange koselige mennesker. Hadde nok klart å holde det gående mye pga. mobilisering. Det er vanlig at jeg klarer å være aktiv over en visst tid uten å ende opp sengeliggende, og at nedturen kommer i etterkant. Veldig overraskende ble det ikke så ille som forventet. Joda, jeg var utmattet, fikk hodepine og ble svimmel. Men det kunne blitt mye verre!  

Til og med da jeg sliten og utmattet lå i senga etter fredagens seminar, klarte jeg å stable meg på beina og bli med to andre ut for å ta et glass. Vi dro ikke langt, fant en bar på skrå over hotellet vårt. Bildet av den lille, blide forsamlingen ser du øverst i innlegget. Vi var alle enige om at det var for tidlig å legge seg litt etter sju på kvelden, så da ble det en night cap og en god samtale etter seminaret.

Pyntelige damer på Halvorsens Konditori

Du skjønner kanskje hva som har vært hovedfokuset mitt på denne turen? Først og fremst seminaret, hvor jeg har hatt det fint sammen med mange hyggelige folk fra nord og sør, men i tillegg har jeg fått tid – før og etter faglig påfyll – sammen med venner. Jeg føler meg skikkelig heldig. ❤️

På bildet over ser du tre herlige, pyntelige damer. De mindre pyntelige bildene fra treffet vårt på Halvorsens Konditori finner du her: Tre kule bloggere 

Her kan du lese et morsomt innlegg fra Kjerringtanker om Halvorsens Konditori: Trår litt forsiktig…

Lag deg en fin dag! 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

8 kommentarer
    1. Utrolig interessant å lese om dine opplevelser i Oslo.

      Det å delta på slike kurs er inspirerende å lærerikt, og man får ny giv. Viktig å få kompetanse innenfor de ulike områdene også.

      Kjempekoselig å møte gamle klassevenner 😊 Vi her jammen meg 40 års jubileum på folkehøgskolen i år. 40 år. Husker året på folkehøgskolen som det var i går 😊

      Kjempefint bilde av dere superherlige og flotte damer 🥰 Håper vi kan møtes til en kopp kaffe i byen en dag. Hadde vært koselig 😊

      Ønsker deg en superfin tirsdagskveld ❤️🥰

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for at du er innom og leser, Toril 😊 Jepp, jeg lever lenge på alt jeg erfarte og fikk være med i Oslo denne helga! Kaffe har jeg ikke lært meg å drikke enda, men om du synes det er greit, tar jeg gjerne en kopp te sammen med deg i byen. 🥰

    2. Det er veldig interessant å kunne delta på noe som handler mye om seg selv og utveksler erfaringer. Så hyggelig og artig også å treffe kjente. Jeg er glad på din vegne:)
      Flotte dere:)

      1. Tusen takk, fine du! 🥰 Ja, det er godt å utveksle erfaringer både for sin egen trygghet og for å kunne hjelpe andre bedre. 😊

    3. For noen dager du har hatt. Kan tenke meg seminaret var svært interessant og en god oppdatering. Og alle du fikk møtt. Skal lese innlegget under om mini blogg-treffet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg