Tre kule bloggere

Tre kule bloggere møttes på Halvorsens Konditori

På lørdag var det duket for treff for tre kule bloggere i Oslo, nærmere bestemt på Halvorsens Konditori rett ved Stortinget. Vi kan være kule hver for oss også, men sammen er vi dynamitt. Vel, kanskje ikke så tøffe egentlig, for vi begynner jo å bli voksne damer med en avslappet holdning til livet. Vi kjenner våre egne grenser og vet hva som er viktig i livet. Og når vi kommer sammen, har vi det veldig koselig og hyggelig.

Jeg er ikke så flink til å orientere meg på google maps, men fant etter hvert retningen. Heldigvis plukket Frodith meg opp før jeg rakk å gå for langt og fikk geleidet meg inn på Halvorsens Konditori. Der var luften sval, og vi fikk pause fra sola og heten som hadde gjort om Oslo sentrum til en badstue. Det luktet av gammel dame da vi gikk inn, men det gikk snart over. Da Monica dukket opp litt senere, var trivselen komplett.

Frodith kler omgivelsene
Blide damer
Kaffe og te
Lekre kaker til Frodith og Monica
Og sannelig hadde de en nydelig laktosefri kake til meg også
Det er lov å ha det artig! Også for de som ikke fikk sitte i midten. 😀

Det var så herlig å få tilbringe tid med disse to damene igjen! Storkoste meg! Og føler meg heldig både fordi de hadde tid og lyst til å møte meg og fordi formen faktisk holdt forholdsvis greit. 

Her er et innlegg fra Monica fra det koselige møtet vårt: Bloggtreff på Halvorsens Bakeri 

Inne på Halvorsens Konditori
Det obligatoriske bildet av tigeren og meg

Frodith fulgte meg ned til Oslo S etter treffet vårt. Veldig koselig. Og der måtte jeg selvsagt foreviges sammen med tigeren. Akkurat som i fjor: Plutselig er jeg i Oslo. Seminaret gjennom ME-foreningen, som var årsaken til at jeg tok turen til Oslo, kommer det litt mer skriverier om i neste innlegg. 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

24 kommentarer
    1. I gamle dager hadde Halvorsens Konditori rykte som et sted hvor middelaldrende fruer gikk for å treffe “seksuelt tilgjengelige unge menn” i en mer eller mindre profesjonell kontekst. Det er sikkert andre tider nå, men jeg husker at da jeg var i verste slyngelalderen så gikk vi noen ganger på Halvorsen for å “se om det skjedde noe” men det gjorde det selvsagt aldri. Vi måtte konkludere med at enten var ryktet bare bløff eller så var det noe vi ikke forsto med opplegget.

      1. Har tenkt på at jeg skulle visst litt mer om dette stedet, både historisk og mer. Morsom historie du bidrar med. Synd dere ikke opplevde noe av det ryktet lovte, hihi. 🤗

      2. Er det sant??! 😅 så morsom info😊 tror ikke jeg så noen yngre herrer til disposisjon he he men middelaldrende damer var det vel.

    2. Fantastisk med et sånt mini bloggetreff, og helt sikkert minnerikt. Husker spenningen når jeg stod ved Tigeren og ventet på bloggvenner jeg ikke visste så mye om. Men du verden så artig det ble 🙂

      1. Har hørt om bloggtreffet dere hadde i Oslo den gangen og skjønt at det var veldig trivelig og koselig! 😉 Bloggvenner kan bli gode venner! ❤️

      1. Takk, ja, dette ble mye påfyll på trivselskontoen 😊 Den eneste ulempen med Halvorsens Konditori, var at de hadde for mange gode kaker. 😉

    3. De kakene så bare helt lekre ut – og jeg hadde glatt hoppet over laktosefritt for å si det slik… og risikert magetrøbbel deretter…. 😀 hehehehe fin historie tilhørende konditoriet 😀

      1. Hahaha, jeg vurderte det også, men det kunne blitt trasig på flyturen hjem, hihi 😀 Jeg leste litt mer om Halvorsens Konditori, som ble etablert allerede i 1881, og tror sannelig jeg skal ta en glass sherry sammen med kakestykket neste gang. Slik de eldre fruene før i tida gjorde. Ryktet sier også at unge menn viste at de var gigoloer ved å snu tom kaffekopp opp ned, og på den måten ga signal om at de solgte sine tjenester. Om han la en sukkerbit på den snudde koppen, og en kvinne gjorde det sammen, gikk de deretter diskret til et egnet sted.

    4. Så fantastisk koselig det ser ut og veldig bra du behold energien din. Nydelig bukett av flotte damer. Skal innom å lese innlegget til Monica også. Og – he, he, ser hvilke kommentarer du fikk i starten. Slik er greit å vite 😀 😀

      1. Koselig at du kaller oss en “nydelig bukett flotte damer”! 😊 Ja, tenk at energien holdt! Greit å vite for å teste ut eller unngå?… Hihi 😉

      1. We really enjoyed each others company 😊 The bronse tiger is situated in front of Oslo Central Station. When Oslo – also called The Tiger City – celebrated its 1000-year anniversary in 2000, this tiger was made and put there.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg