Plutselig er jeg i Oslo!

Det er ikke lenge siden jeg satt hjemme i Trondheim og skrev om blomster i fjellene over Malaga, og nå er jeg plutselig i Oslo. Man forflytter seg raskt, når man bare kan hoppe på et fly. Det er sannelig ikke lenge vi mennesker har hatt muligheten til å forflytte oss så langt og samtidig veldig effektivt, i alle fall når vi tenker på hvor lenge det har bodd mennesker på jorda. Forskere mener at arten homo sapiens kan ha levd så lenge som 300 000 år, og det moderne mennesket i kanskje 150 – 200 000 år.

Men nå skal jeg ikke gruble mer på det. Jeg er jo midt i Oslo-byen. Det er lenge siden sist, så da må jeg være der jeg er. Jeg er her for å delta på et seminar med ME-foreningen, sammen med andre som er likepersoner på ME-foreningens støttetelefon. Jeg kom i går, etter å ha reist med drosje, fly og flytog.

Den yngste dattera mi  plukket meg opp da jeg ankom Oslo Sentralstasjon i går ettermiddag. Det første vi gjorde var å sjekke meg inn på hotellet, beliggende i ei sidegate fra Karl Johans gt. Senga var god, og vi fant flere puter til støtte, mens vi satt med formuleringer Thea trengte til en søknad.

Etter hvert ble vi sultne nok til å rusle ut på jakt etter mat i Tigerstaden. Thea sjekket på forhånd litt på nett for å finne et sted i nærheten. På det første alternativet var det fullt. På det andre var det nesten ikke folk, og vi ble møtt av en blid servitør. Dette var forresten en spennende restaurant med libanesisk mat. Det ble en lengre trekantsamtale mellom servitøren, kjøkkenet og meg før vi ble enige om hva jeg kunne spise. Thea tåler alt, og kunne fråtse i de lekreste retter med bl.a. både hvitløk og løk. 

Stilig libanesisk restaurant
Middagen min på Kos Kos
Thea middag på Kos Kos

Thea valgte ut en lett italiensk rødvin til oss, noe som gjorde måltidet perfekt. Det koseligste av alt var å få litt kvalitetstid med min yngste datter. Etterpå dro Thea nedover for å ta toget tilbake til Drammen, mens jeg gikk bortover for å innta ladestilling på hotellrommet. 

Siden seminaret ikke starter før klokka fem i dag, har jeg mange ladetimer på meg før oppstart. Jeg slapper av og gjør minst mulig. Imidlertid er det en prominent blogger fra hovedstaden som har bedt om et intervju med meg. Det er mulig jeg klarer å skvise inn dette mellom frokost og middag. 😀

Trappa ned til restaurant Kos Kos

 

Her finner du de siste innleggene om bloggtreffet første helg i juni:
Bare fem uker igjen til bloggtreff. Vil dere hjelpe meg?
Nye innlegg fra bloggere om bloggtreffet – Oppdatert 4. mai 2023
Oppdatert liste over hvem som kommer på bloggtreffet – Oppdatert 8. mai 2023

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

23 kommentarer

Siste innlegg