Syk før bloggtreffet

Bryggene langs Nidelva

Det jeg har fryktet og vært redd for skulle skje, er å bli syk før bloggtreffet i helga. Og aller mest å bli satt ut av spill så ille at jeg ikke kan delta på alt det morsomme, trivelige og fine sammen med de andre bloggerne som kommer til Trondheim. Jeg er vant til dårlig form, at kroppen ikke fungerer optimalt, og diverse symptomer. Derfor må jeg alltid lade så mye som mulig før jeg skal være med på en aktivitet eller bidra med noe, sånn at utgangspunktet er “best mulig”.

Nå angrer jeg på at jeg dro på tai chi onsdag kveld. Jeg hadde vært hos legen tidligere den dagen. Formen føltes grei, og jeg dro altså på tai chi litt senere. Min egen regel er at jeg ikke skal planlegge mer enn én aktivitet per dag, for å unngå krasj. Lysten og viljen tok overhånd, og jeg satset på at kroppen godtok både legeavtale og tai chi på samme dag. Det gjorde den. Men som så mange ganger før, og heller mer som vanlig enn av og til, kom nedturen etterpå. Altså i går. Og i dag.

Da samboeren min kom hjem fra jobb i går, sjekket han panna mi og konstaterte at jeg hadde feber. “Ingen barne-tv på deg i dag”, sa han. “Og du må nok bli liggende i senga og lade og kjede seg resten av dagen og kvelden!” Jeg gjorde som han sa, for jeg vet hva som er best for meg. Men innimellom måtte jeg opp for å forberede ting og tang til bloggtreffet. Jeg er primus motor for bloggtreffet, og har ikke tid til å ha ME nå! Jeg skulle ønske jeg kunne sette hele diagnosen på pause!

I dag våknet jeg tidlig, og fikk ikke ladet nok mens jeg var tilkoblet magnetmadrassen min. Imidlertid har jeg tilbragt mesteparten av dagen liggende i sofaen. Jeg kommer hele tiden på ting jeg må gjøre og finne frem til bloggtreffet. Men i stedet for å stå opp hver gang, har jeg ei liste ved siden av meg hvor jeg skriver ned dette. Så kan jeg ligge i ro lenger, og heller gjøre flere ting når jeg er oppe og går.

Denne intensivladinga pleier å hjelpe. Jeg klarer aldri å lade kroppen fullt opp, men hvile er det eneste som hjelper. Og smertestillende. Utgangspunktet i dag tidlig med 27 % på “Body Battery” var lavt, men jeg føler meg bedre nå. Så jeg klarer å mobilisere, og jeg skal være klar for bloggtreff når startskuddet går klokka tolv i morgen! Juhu! 😀

Sola har klart å lokke skylaget unna i dag her i Trondheim, og værmeldinga for lørdag og søndag ser mye bedre ut enn i går. Slike gledelige nyheter liker vi som skal gjøre Trondheim by utrygg i helga! Program for bloggtreffet i helga og deltakerliste finner du i tidligere innlegg. Oppdateringer kommer! 🙂

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

14 kommentarer
    1. Huff, ikke bra å gå ned for telling nå nei. Men kjenner jeg deg rett, så er du på plass i morra uansett ☺️
      Godt du har en mann som jager deg i seng for lading 😀
      Håper du våkner med mer BB i morra. God bedring, og god klem 🥰

      1. Det surrer godt i hodet nå, prøver å holde tunga rett i munnen, og jeg er garantert på plass i morgen, ja 😀 Tusen takk! 🥰

    2. Huff da, Kari! Det høres ikke bra ut, og vi lærer jo aldri! Uansett – Lykke til I helga! Det blir sikkert trivelig å møte blogg-vennene dine! ❤️❤️

    3. Husjda, er ikke det bare typisk. Håper det gir seg og at du er på beina igjen fort. Kos deg og dere som best dere kan i nydelige Trondheim 💃🏻

    4. åh, kjære deg! Så leit å høre! Om det er noe jeg kan bidra med – sikkert for sent nå men- du har jo stått på som bare rakkern i flere måneder for bloggtreffet/oss.. Jeg skulle ha bedt deg om å delegere oppgaver vettu!
      Men vær så snill, si ifra om jeg/vi kan hjelpe med noe…vi vil ikke at ildsjelen for dette ikke skal komme i morgen. Jeg ønsker deg god bedring! Så håper jeg du får en god natts søvn og kommer deg på beina igjen <3

      1. Takk for omsorgen, Linda ❤️ Veldig snilt av deg, og du har jo allerede gjort klart et bidrag eller to. Det går bra må, og jeg henter frem reserver! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg