Nyttårsgaven fra sjefskaninen

Vel hjemme fra juleferie tok jeg en rask titt på posten som hadde kommet i løpet av disse tre ukene. Postkassen var tom, men de snille avkommene våre har vært innom for å ta inn post og vanne planter. Det var tre brev til meg. Julekort fra ei barndomsvenninne fra Bodø og julekort og julebrev fra ei brevvenninne i Canada, samt nyttårsgave fra sjefskaninen. Tidligere år har postkassen vært overfylt av julepost, men nå for tida “sendes” jo alt digitalt.

Jeg var for sliten til å finne frem brevåpneren i går kveld. Reisen hadde vært temmelig utmattende. Til tross for at jeg fikk assistanse både på flyplassen i Malaga og i Oslo, slik at jeg slapp å gå lange avstander. Derfor ble det bare en kopp te og rett til sengs i går kveld. Men nå har jeg åpnet konvolutten fra sjefskaninen Bunny Trash, og dette ble en skikkelig koselig start på dagen. 

Jeg trakk ut kortet og leste. Enn at en person jeg aldri har møtt sender meg så hyggelige, håndskrevne ord! Jeg ble både glad og rørt. Glemte helt at det lå et flaxlodd inni konvolutten også. Bunny Trash trakk i hele desember ut flaxlodd til heldige bloggere i sin omvendte adventskalender, og da hjernen min erindret dette, fisket jeg ut flaxloddet mitt.

Jeg var usikker på hvordan man skraper seg frem til pengepremien, så jeg måtte først lese instruksjonene på baksiden av loddet. Så kom jeg på at svigerinna mi fra Cuba alltid bruker en mynt til å skrape med, og lurte på om en mynt kanskje kan bringe lykke. Etter en kort leteaskjon fant jeg et kronestykke og satte meg ned for å skrape. Jeg var ikke så spent, for jeg vet jo at jeg ikke har vinnerlykke.

Det ble ingen gevinst, men for meg er det gevinst nok og flaks nok å ha vunnet et flaxlodd! Hadde jeg vunnet pengepremie, skulle jeg sannelig tatt turen til Drammen og spandert på Bunny Trash en bedre middag! 😀

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂

17 kommentarer
    1. Veldig koselig å finne dette i posten. Som deg så synes jeg bare det å vinne loddet, og enda bedre få så koselige ord fra Bunnytrash, var gevinst i seg selv 🙂

        1. Er vel heller damene som tar vare på bunnyen. Tre menn vant i julekalenderen, en ville ikke ha gevinsten, og de to andre vet jeg ikke om de har mottatt kort fra meg, for de unngår visst bunnyen 😂

          1. Haha, merkelig at de unngår deg. Kanskje har du bare satt deg i respekt? 😉 Men damer og menn kan ha ulike måter å vise omsorg og “ta vare på”. Vi kommer jo fra forskjellige planeter 😂

    2. Se der ja.. heldig du også.. At man ikke vinner på lodd er jo helt vanlig det..men uansett litt spenning ! Så di vakre solnedgangene i forrige innlegg.. aldeles nydelig <3

      1. Heldig nok, og heller lykke i vennskap enn i penger 😉
        Tusen takk 😊 Jeg tenker at jeg er heldig som får oppleve disse soloppgangene og solnedgangene 💛

    3. Det er så sant det med håndskrevne brev og julekort. Det er en sjelden vare i disse digitale tider. Det er fantastisk hyggelig å få 🙂
      Godt å se at du er vel “hjemme” 😉 igjen… hehe…

      1. Er vel hjemme, ja, og har funnet “hjørnet mitt” i sofaen 😀 Det er ekstra hyggelig når det følger med noen ord beregnet på kun deg, synes jeg 💛

    4. Ja, jeg sa det samme, fint med gevinsten og kortet. Koselig å få sånne hilsener i posten etter hjemkomsten. Jeg venter enda på noen julekort jeg. De er sendt fra venner, men har aldri kommet til meg. Kanskje de kommer neste jul! 🙂

      1. Vi er flere som setter pris på kaninens juleoverraskelser! 😊 Det virker som det er mye forsinket julepost for tida. Jeg venter fortsatt på gave og kort som ble sendt fra Japan for nesten en måned siden…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg