Ville du blitt med i vikingskipet?

Vikingskip på feria i Fuengirola

 

Alle liker vel tivoli? Eller er det bare noe jeg tror? Jeg liker de lysende fargene og glade lydene fra barn og voksne som fryder seg. Jeg digger karuseller og kicket man får når det går opp og ned og rundt omkring, men ikke karuseller som bare går rundt og rundt. Berg-og-dalbaner er morsomme, og vikingskip er en favoritt. Ville du blitt med meg på tur i vikingskipet på bildet over?

Jeg spurte Bjørn om han ville bli med, siden jeg hadde veldig lyst til ta en tur med vikingskipet selv. Bjørn syntes imidlertid ikke det var noen god idé. Han skyldte på at jeg nettopp har hatt krystallsyken, og ikke er helt restituert enda heller. Jeg har en mistanke om at han brukte det som unnskyldning fordi han ikke ville ut og fly med skipet selv. Uansett gikk vi videre. Og inn på det området hvor det er musikk, dans, mat og drikke.

 

Bjørn og jeg på feria i Fuengirola

 

Karuseller på tivoliet

 

Spanjoler frister lykken på feria

 

En mindre skummel karusell

 

Bjørn i en mojitos-bar

 

Ekte mojitos

 

Vi oppholdt oss ikke så lenge på tivoliområdet. Det som fulgte i forlengelsen av karusellene, var nemlig enda mer interessant. Musikken og dansen er en stor del av en spansk feria, og de ulike festlokalene ligger tett i tett. Både barer, konserter og danseplasser er åpne for alle, og man kan kan gå inn og ut som man vil, helt gratis. Dette ble toppen av kransekaka for oss. Noe jeg synes fortjener et eget blogginnlegg. Det skal jeg gjøre klart til i morgen. 💃

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!


Link til blogginnlegget på Facebook.
Link til innlegg på “story ” på Instagram.
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

 

 

16 kommentarer
    1. Musikermannen meldte seg frivillig til å dra i skipet i Lillehammer sammen med ungene da de var små. Etter en kort stund stoppet skipet og ut kom Musikermannen grønn i ansiktet.🙈

    2. Jepsipepsi – jeg hadde blitt med i Vikingskipet…. .men jeg hadde droppa Pariserhjulet altså! Er ei sånn karusell- og bergogdal-bane jente…. 🙂

    3. Fargerikt og fantastisk virker det. Jeg var veldig glad i karuseller og slikt før, elska følelsen. Men så begynte alle vondter, rygg, nakke osv. Faktisk satte det en stopper det å bli mor også, ble mindre glad i fart. Veldig koselig at du deler. <3

      1. Jeg skjønner hva du mener, og jeg har også vært med på mindre fart og spenning etter at jeg ble mor. Det er ikke like fristende å gjøre sprell når man har ansvar for barn, blir litt mindre da. Og vondter er selvsagt også en bremse. Takk, liker å dele 🤗

    4. Wow amazing, I love the fun fair with scary rides, games, bright colourful lights and the atmosphere of it all. I would have gone on the Viking Ship 🤗

      1. That’s great, Mary! 🤩 Maybe we will get to go on a viking ship together some day. I seem to remember we went to a fun fair at Cassiobury Park some 36 years ago? 🤗

    5. Kan vi ikke heller ta Pariserhjulet? 😉 Ikke så glad i karuseller, men kan hende jeg hadde kunne være med på vikingskipet. Men tror jeg er enig med Bjørn at det var lurt å stå over nå som det ikke var så lenge siden du var svimmel 🙂

      1. Klart vi heller kan ta Pariserhjulet, Heidi! 😀 Da kommer vi jo også høyt opp i lufta, og får til og med god tid til å nyte utsikten underveis! 😉 Nå vet jeg jo at svimmelhet kan gå over, men Bjørn var nok lur likevel 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg