Jeg skal på tur! – Gjetter du hvor?

Jeg skal på tur, hurra! Har hatt lyst til å dra til denne koselige, lille byen sør i landet vårt i et par år, men har ikke fått det til før nå. Ei venninne flyttet dit fordi hun fikk seg jobb der, og nå er det siste sjanse for meg for å besøke henne hvor hun bor nå. Hun flytter nemlig hjem til Trøndelag i juni. Kan du gjette hvor jeg skal?

Du finner et par vage hint i kofferten, på bildet under. Jeg tar med lille trille, siden jeg ikke skal være borte i mer enn tre dager og da ikke trenger å ha med så mye. Kanskje får jeg bruk for kjolen også. Siden jeg skal til en by langt sør, må jo sola varme litt mer enn her hjemme i Trondheim. Denne byen som jeg skal besøke, er kjent som perlen blandt kystbyene, med en fantastisk skjærgård bestående av 495 øyer, skjær og holmer. Byen vokste frem som ladested for trelasteksport på 1600-tallet. Kanskje jeg kan lade der også?

Klarer du å gjette hvor jeg skal? Når dette innlegget publiseres, er jeg allerede på vei i et fly, hvor jeg blir hentet og kjørt videre sørover i litt over en time. Jeg gleder meg masse! Og det blir herlig med venninnetid og nye opplevelser! 😀

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link 

20 kommentarer
      1. Kunne ikke vise hele billetten, i tilfelle noen kapret bookingreferansen og prayet turen min 😀 Men du ser kanskje at logoen er grønn, som Widerøe bruker? Tusen takk 🥰 Ha en superduper dag! 🙂

    1. Ble sykt nysgjerrig etter kommentaren din inne hos meg, så jeg rasa inn hit for å titte.. og ble egentlig ikke særlig klokere, da jeg har null kjennskap til den delen av landet 😉 Men kos deg masse-masse, og håpe du får lada skikkelig nå 🥰

      1. Jeg er også lite kjent på denne kanten av landet vårt, men utvider horisonten litt nå 😀 Det kommer et oppklarende innlegg litt senere i dag 😉 Takk-takk! Lader i dag, men det kan nok bli litt utlading i løpet av helga også, hihi. Ha en superduper dag! 🥰

      1. Godt tippet, men jeg skulle ikke så langt… Har forresen vært i Arendal før, og det er også en fin by! Takk-takk 🥰 Ha en flotters dag! 😀

      1. Det kunne det vært, hvis jeg hadde reist med SAS! Men logo på billetten er grønn 😀 Tusen takk! Ha en super dag der du er 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Det var visst ikke så lett å gjette som jeg hadde trodd… Men det kommer et oppklarende innlegg litt senere i dag. Ha en fin dag! 🙂

      1. Nei, det var ikke så lett som jeg hadde trodd, faktisk. Det er på vei til sørlandet og Kristiansand, men jeg stoppet et godt stykke før de bløte konsonantene tok over 😀 Tusen takk! Og ha en super dag! 🥰

    2. Tipper det må være Kragerø. Du flyr sikkert til Torp, Sandefjord. Derfra er det litt over en time, kanskje nærmere to, til Kragerø. Jeg har dømt håndball der og kjørt fra Tønsberg, så tror dette må være stedet. Men jeg ser ingen “krage” på blusen og heller ingen “rødfarge” i kofferten. Så hintene i kofferten finner jeg ikke. Da burde jeg heller gå for Kristiansand, for det ser vel ut som leopard-mønster og da tenker jeg Dyreparken i Kristiansand hehe 😉

      1. Bra jobba, Linda! 🤗 Her er det nok jeg som har tenkt feil mht kjolen, siden jeg ikke tenkte på Kristiansand og leoparder, bare på at sola er gul og at det er litt sommer i Kragerø store deler av året 😀 Du har sannelig vært rundt omkring på Håndballkampdømming! 😉

        1. Oh yes, – det har blitt noen turer på “hele” Østlandet, litt på Vestlandet og både i Sverige og i Spania med dømmingen 😉

      1. Thank you, Mary 😊 I did have a fabulous time! Kragerø is beautiful and Grethe is a good friend and nice person to be around 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg