Hjemmekonsert / Concert at home

Konsert med OnklP og Jaa9 / Concert with OnklP and Jaa9

(English further down)

Har du også fått med deg noen av hjemmekonsertene i det siste? Via streaming? Kulturlivet har flyttet seg inn i digitale rom og nå kan du oppleve bl.a. konserter hjemme fra egen stue, i strømmeformat på Facebook og andre plattformer. Dette er selvsagt ikke det samme som å oppleve konserter i en konsertsal, siden man mister folkelivet og stemningen på et slikt arrangement. Men det er absolutt et bra konsept! Og dessuten et godt alternativ til inntekt for artistene.

Konsertene sendes direkte, og har ubegrenset plass til publikummere. Jeg synes det er supert at man kan betale (vippse) akkurat så lite eller så mye man vil for å ha plass på første rad! Samboeren min er over middels interessert i musikk, og har logget seg på flere konserter siste uka. Noe som har medført at jeg også har fått med meg noen konserter, bl.a konserten med OnklP og Jaa9, og konserten til Charlotte Audestad.

Det er faktisk langt mindre anstrengende for meg med slike strømmekonserter, enn om jeg skulle gått på en konsert i byen. Det passer meg bra å få slike opplevelser fra godstolen hjemme på kjøkkenet, eller i sofaen mens jeg kryper ned i hjørnet mitt med et pledd på. Dessuten er det et alternativ til og litt variasjon fra de mange, fine intimkonsertene som Bjørn fortløpende leverer. ♥

Hjemmekonsert, mens snøen laver ned / Concert at home. And it’s snowing outside.

English:

Have you also had the chance to watch any of the home concerts lately? Via streaming? Cultural life has moved into digital rooms and you can now watch concerts from your own living room, streaming form Facebook or other platforms. Naturally, this will not give you the same experience as when you join a concert in a concert hall as you will not get the atmosphere and energy from the people there at such an event. Anyway, it’s absolutely a good concept, and besides, it may be a good income for the artists.

The concerts are broadcasted live and have unlimited space for an audience. I think it’s great that you can make a payment or transfer money using an app, an amount you choose yourself, and be seated in the first row! My partner is above average interested in music, and he has logged on to watch several concerts these past couple of weeks. Which has resulted in me watching a few concerts as well, including the concert of OnklP and Jaa9 and the concert of Charlotte Audestad.

The effort of watching a concert that we stream at home is considerably less demanding for me than going to a live concert in town. I find it fantastic to get these kind of experiences while seated in my comfy chair in the kitchen or as I get myself comfortable in the corner of the couch with a blanket on top of myself. Besides, it’s a great alternative and it provides some variation to the many nice small concerts that Bjørn continuously gives at home.

6 kommentarer
    1. Det er fantastisk kult å kunne få med seg live musikk, selv om vi må holde oss hjemme. Vi kommer ikke ikke langt uten musikken🤘🏼🎸😊

    2. Jeg har fått med meg en sånn konsert, pluss at en musiker jeg er venn med på Facebook legger ut en ny sang hver dag, som han har laget og spilt inn. Ikke bilde, kun lyd, og det er flott å lytte til 🙂
      Og så har sønnen min tatt opp igjen sin gitarspilling, så da har han spilt litt prøvende for oss her hjemme 🙂
      Fint med alternative måter å få overvære konserter på ♥

      1. Det er mye liv og glede i musikk! 🙂 Både for ørene og for kroppen! Koselig at sønnen din klimprer litt for deg og dere! 🙂 Ja, supert med alternative måter å overvære konserter på ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg