Jeg ble tatt på senga / I was taken by surprise

Norsk / English

I dag ble jeg tatt på senga. Tidlig. Jeg lå i min søteste søvn da det ringte på døra. Fikk slengt på meg noe grønt stoff og sjanglet mot utgangsdøra. Snublet forbi parketten, som var stablet opp i gangen for to dager siden. Var helt uforberedt og skjønte ikke hvorfor det stod to smilende menn utenfor. Mens jeg stod der i døråpningen og skulte mot den lyse dagen og inntrengerne, lettkledt og ganske forfjamset, demret det etter hvert for meg at det var håndverkere som stod der. Én dag for tidlig, men sånn er det. Håndverkere kan man ikke stole på. 😀
This morning I was completely taken by surprise. I was sleeping like a baby when the doorbell rang. I quickly put on some green fabric and staggered towards the entrance door. I stumbled as I passed the parquet, that had been piled up there a couple of days ago. I was completely taken by surprise and had no idea why there were two smiling men outside my door. While I was standing in the doorway, lightly dressed and pretty confused, glaring at the intruders and the daylight, it eventually started to dawn on me that the men were the builders we had been waiting for. One day too soon, but that’s just the way it is. Builders can not be trusted. 😀

Jeg er veldig svimmel i dag. Duger ikke til annet enn å sitte rolig og drikke te. Jeg har slike svimle dager innimellom, så det er ikke unormalt for meg. Det hadde kanskje ikke blitt så ille om jeg hadde fått sovet noen timer til, men nå får jeg i alle fall gulv. Endelig! Dette har vi ventet på siden januar.
I’m feeling very dizzy today. I’m good for nothing except sitting still and drinking tea. I occasionally have days like this and it’s not an unusual thing for me to be dizzy every now and again. It might not have been too bad if only I had been allowed to sleep a few hours longer, but at least we will finally be able to walk on proper floors soon! We’ve been waiting for this since January.

Jeg hadde egentlig tenkt at jeg ikke skulle være hjemme når håndverkerne kom for å jobbe, siden det blir en del bråk og styr. Noe som kan være litt utmattende. Men jeg rakk ikke å planlegge noe tilfluktssted, så nå har jeg bare forskanset meg på et soverom i etasjen over bråkebøttene.
Actually, my intention was to avoid staying at home when the builders came to work as I know there will be some commotion and noise. Which can be quite exhausting. Nevertheless, I never managed to plan my escape and a place to stay so I’ve entrenched myself in a bedroom above the troublemakers.

Dette kan bli fint. Tror du ikke? Nå skal jeg ta på headset med lyddemper og legger meg litt i senga. Kanskje har det skjedd spennende ting nede på stua når jeg våkner igjen. 😀
This could be nice! What do you think? Now I will put on my headset with ANC (silencer) and lie down on the bed for a minute. Maybe exciting things will have happened downstairs in the living room while I was asleep. 😀

4 kommentarer
    1. Huff, få folk ramlende inn før man har kledd seg nesten: -o Her er det ikke INNE det bråker, men på gata utenfor. Ikke greit det heller. Men ikke noe å gjøre med. De legger trikkeskinner i hele gata… Håper det blir fint hos dere 🙂

      1. Takk, ja, det blir fint her 🙂 Jeg bruker headset med støydemper, og sover faktisk mens bråket står på 😀

        Oi, da har du nok mye bråk utenfor, kan jeg tenke meg. Metallyder også? Usj!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg