Katt og pinnsvin i solnedgang

Solndgang bak Ranheim stasjon

Da jeg gikk ut på terrassen for å se på solnedgangen i går kveld, fikk jeg øye på et pinnsvin nede på bakken. Det ruslet så fornøyd over det grønne gresset og gjennom hekken. Kanskje var det på insektjakt. Brått oppdaget jeg en stor, flott katt bare noen meter unna, og det så ut som de to gikk i retning av hverandre… Kom de til å møtes?

Jeg tenkte at kanskje katten ble nysgjerrig på pinnsvinet og fulgte spent med på hva den kom til å gjøre. Katten la seg på lur bak et hjørne da den oppdaget pinnsvinet. Dersom den hadde planer om å angripe, ville den få seg en overraskelse…

Overraskelsen kom. Men ikke på den måten jeg hadde sett for meg. Det var pinnsvinet som løp ut for å overraske katten. I brøkdelen av et sekund stod de mot hverandre. Jeg fomlet med kameraet, men rakk ikke å forevige det morsomme øyeblikket. Katten skvatt unna og forsvant inn i hekken. Bare halen ble med på bildet, men øyeblikket fikk jeg.

Når trønderværet er bra, synes jeg det er koselig å ha muligheten til å gå ut og sette meg i sofaen på terrassen en stund. Der kan jeg nyte en kopp te og følge med på folk og dyr som går forbi, se at det er liv utenfor, som små miniopplevelser. Det hadde jeg ikke der jeg bodde før, og jeg savnet å ha litt underholdning fra terrasse og vinduer. Noen øyeblikk er mer spesielle, som da pinnsvinet skremte katta. 😀

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

8 kommentarer
    1. Så spesiell opplevelse. Regner med ar katten har fått det ubehagelig om den hadde angrepet også. Et lite drama i den umiddelbare nærheten. Takk for at du delte :).

      1. Hihi, ja, det ble drama på bakkeplan og en morsom opplevelse. Tenkte i utgangspunktet at dette ikke var noe å skrive om, men en blogg kan jo inneholde så mangt… Takk for at du leste! 🤗

      1. Ja, ikke sant 😀 Pinnsvin står på listen over truede dyrearter i Norge og er fredet. Jeg har hørt at mange ble påkjørt av biler da biltrafikken økte på 1970-tallet. Husker vi så pinnsvin som var påkjørt langs veiene i Trondheim, men vet ikke om dette er eneste årsak til reduksjon i bestanden.

    2. En flott opplevelse og den katten fikk seg nok en overraskelse.😂
      Av og til er man heldig og er på rett sted til rett tid.
      Den kveldssola der var virkelig flott altså.☀️☀️

      1. Hihi, ja, katten ble “tatt på senga” 😂 Kanskje var dette en pinnsvinmor som hadde unger i nærheten, og ville forsvare dem. Jeg var absolutt heldig som fikk med meg denne opplevelsen. Har vært ute på terrassen og sett etter pinnsvinet senere også, men det har sikkert vandret videre. Om jeg hadde vært sprekere, skulle jeg dratt ned til sjøen for å se kveldssola også ☀️

    3. Yes nice you got to witness 2 animals in their habitat, fun to watch and wonder what will happen. I too would have thought the cat would have gone for the hedgehog 🦔 😀

      1. Haha, I also suspected the cat would have gone for the hedgehog… Could be that the hedgehog was a mum and had her kids nearby and felt she had to protect them 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg