Nei takk til juletre foran vinduet!

Juletre plantet nedenfor stuevinduet vårt

Da jeg kikket ut i dag formiddag, oppdaget jeg at det var plantet et juletre rett nedenfor stuevinduet vårt. Hvem i alle dager kan ha vært så ubetenksom og teit? Jeg tåler mye fra naboene, klager aldri på noe, det meste er greit. Når vi bor i blokk, må vi tilpasse oss hverandre. Men dette er faktisk ikke akseptabelt! 

For et par dager siden så vi at en fyr drev og fjernet hekk langs med terrassene til de to leilighetene under oss. Tenkte at det sikkert skal plantes noen nye vekster der, evt. ny hekk. Det blir sikkert fint. Noen kasser for beplantning er også plassert inntil veggen. Men hvem i huleste heiteste har fått den tankeløse idéen å sette ned et grantre der? Tenker de ikke på at små grantrær vokser? Blir store trær om noen år? Røttene kommer til å vokse innunder blokka vår, og det trenger ikke være bra for grunnmur osv. Røtter kan løfte hus. Dessuten vil treet reise seg i høyden og bredden og etter hvert dekke for utsikten vår fra stuevinduet. Nei takk til juletre foran vinduet på stua året rundt, med eller uten lys!

Enda er treet lite sett fra verandaen vår

Her må jeg ta affære. Kanskje først snakke med naboene nedenunder, deretter kontakte styret om nødvendig. Om ikke tilbakemeldingene er tilfredsstillende, får jeg sette noen kobberspiker inn i stammen på treet etter hvert. Det vil føre til at treet sakte men sikkert dør. (Sorry, tre!) Wish me luck!

Et feilplassert, nyplantet grantre.

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

16 kommentarer
    1. Seriøst?
      Det kan da ikke være lov? Du får høre hva naboen tenker. Styret må jo ta tak i det der! Det vil nok ta tid før det vokser til. Ser ikke helt frisk ut heller, men å plante et tre rett foran blokka!? 🤕🤕

      1. Dette er nok ingen aprilspøk 😉 Tror nok naboene vet hvem som står bak, så jeg får starte med å forhøre meg der. Tviler på at det er styrets idé. Har ikke overskudd i kveld, men skal ta tak i der i morgen.

    2. Om treet blir stort er det fullstendig uakseptabelt, røtter på grantrær er «heldigvis» ikke så kraftige. Her har jeg forresten opplevd det motsatte, trær som er kutta ned like utenfor fjøset uten at jeg ble spurt. Folk gjør så mye rart!

      1. Kjekt å vite at røtter på grantrær ikke er så kraftige. Kanskje lettere å flytte treet også da, og enda lettere om det er lite. 😉 Frekt av de som kuttet ned treet ditt uten å spørre! Trær og naboer er et evig stridstema. 🤕

      1. Jeg fikk snakket med naboene under oss i kveld. De har fått godkjenning på å fjerne hekk, og det skal beplantes busker på nytt av gartnere. Grantreet har de imidlertid plantet på eget initiativ, fordi de hadde det “liggende”. De har forståelse for at det ikke kan bli høyt, og sier de kommer til å kappe det om det skjermer for utsikt både hos seg selv og hos oss. Jeg får tro dem på det. 🙂

    3. That’s crazy and it looks very close to the building. Did they plant more or just that one? It definitely seems very odd. Its only small yet, get your shovel and dig it up 😂

      1. I talked to them yesterday, and they made excuses and said they will cut it down if it gets big… I decided to take their word for it. They planted a couple of bushes today, which is perfectly okay with me.

      1. Nei, det er slettes ikke pent. Jeg foreslo at de kunne kappe hele treet og bruke det som juletre inne når det blir større 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg