Nissenes og rampedamenes videosamtale

Rampenissenes videosamtale med de rampete nissene

I går hadde rampenissene mine en date. De hadde avtale om å møte de rampete nissene til Heidi i en videosamtale i Messenger. Firerbanden til Heidisverden består av Kosenissen, Snublenissen, Hengenissen og Sjefsnissen. Disse fire har egentlig hatt hviledager siden 17. desember, men rampenissene mine hadde lyst til å møte dem før de snart går inn i den lange vinterdvalen sin. Det medførte at rampedamene, altså Heidi og jeg, måtte samle troppene.

De rampete nissene til Heidi hadde klynget seg sammen foran snømannen og et lite juletre i huset sitt i Gjengstøa. Rampnissene fra Ranheim hadde funnet seg en staselig benk å sitte på. Det begynner å bli sent i sesongen for nisser, jula nærmer seg med stormskritt, og litt støtte til rumpene var ingen imot. Firerbanden fant da støtte i snømannen, mine to på den lille trekista.

Alle nissene var spente og ivrige da de fikk se hverandre på skjermen. De hadde jo hørt mye om hverandre fra de to bloggrampedamene, og sånn sett kjente de hverandre godt. Nissepraten gikk i nissefart, på nissespråk, og selvsagt med nissebevegelser hit og dit! Da jeg ved en anledning prøvde å ta bort rampenissene for å få et par ord med Heidi, fikk jeg meg en rampenissefik. Rampenissene ville ikke ha noe av at jeg brukte av den dyrebare tiden deres med de rampete nissene fra Gjengstøa.

Etter den hyggelige videosamtalen i går, ser jeg i innlegget På tide med en tur at firerbanden både har vært ute på glattisen og klatret i trær og hygget seg sammen med fuglene. Det skulle vel tyde på at den lille vinterdepresjonen deres er overstått, og kanskje holder de ut lenge nok til å lage litt ablegøyer og rot for Heidi nå i innspurten på julestria.

Jeg aner ikke hva mine rampenisser har fyrt opp de rampete nissene til Heidi med, men det hadde jo vært kult å forstå nissespråk. Kanskje burde jeg ta et kurs. Da kunne jeg bli innlemmet i noen av deres hemmeligheter og i tillegg vært litt i forkant når rampenissestreker planlegges. Eller, nei, forresten, det ville nok ikke blitt så spennende i hverdagen da! 🤗

Alfie og Buddy gir meg en på trynet

Bildene som du får servert i dette blogginnlegget, er faktisk de “beste” bildene fra videosamtalen. Både Heidi og jeg har litt å lære om å ta bilder av både nisser og oss selv i bevegelse. De morsomste bildene beholder jeg for meg selv, men det siste bildet i dette innlegget får du som en smakebit. Jeg har en mistanke om at Heidi deler noen flere… 😀 Hvis du stikker innom bloggen Heidisverden, vil du få lese hennes versjon og opplevelse av videosamtalen! 🙂 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på
Instagram (story)

10 kommentarer
      1. Hahaha, takk, det samme, Heidi! 😂 Da vet vi hva som skal til om noen her eller noen der slurver med rampestrekene sine 😉 😀❤️

      1. Hm, kanskje jeg må ha meg en alvorsprat med Heidi (på videosamtale) og høre om vi kan øve oss litt på få bedre kvalitet på de morsomste bildene…. 🤪

    1. Hehehe….🤩😂
      Herlig Rampenissedate.🥰🎅🏻
      Vil tro de hadde mye å snakke om.
      Nå har de ikke så mye tid igjen til å finne på rampestreker, så tiden vil nok utnyttes godt.😅

      1. Hihi, ja, de hadde mye å snakke om. Rampenisser er forøvrig våkne i relativt kort tid, noe som betyr at de må snakke fort for å rekke over mest mulig på kort tid. Det gjelder selvsagt også rampestreker! 😅 De utnytter nok tiden like godt som Strikkekjerringa 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg