“Tanker” av Geir Berge (Gjesteinnlegg)

 

 

Tanker

En flyktig ting
Noen kommer
Noen går
Noen blir værende
Skaper oss hodebry

Er det livet som avgjør humøret
Eller er det tankene
Må de ryddes
Ellers tar de makten
Eller ordner det seg selv

Om du tenker positivt
Hva forsvinner
Hva består
Livet går videre
Tanker stopper ikke livet

Men om tankene er mørke
Om livet er vanskelig
Er det så galt
Det å kjenne på det vanskelige
Er ikke det livet

Jeg skjønner knapt mine egne tanker
De er vanskelige å styre
Jeg grubler unødig
Jeg bekymrer meg
Men jeg lander på beina tilslutt

Så unnskyld om jeg sier jeg forstår
Når jeg ikke forstår det grann
Om jeg gir deg råd,
du ikke har bedt om
Jeg skal prøve å gi deg handlingsrom

Ingen tanker er feil
Ingen tanker er for mye
Men ikke alle tanker gagner
La meg få eie mine tanker
Så skal du få eie dine

Med hilsen en ME-syk grubler på livets vei

 

Tanker

 

Jeg synes diktet er til ettertanke. Det reflekterer en ME-syk sine tanker, samtidig som det er allmenngyldig og kan være inne i enhvers hode. Geir Berge skriver mye fint og innsiktsfullt, og det dukker stadig dukker opp noe nytt han har skrevet. Du finner han bl. a. på Facebook-siden Livsglede på tross av ME.

 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

8 kommentarer
      1. Så fint at du likte det 🥰 Her er lørdagen fin, og jeg har god utsikt fra sofaen til kokken på kjøkkenet som er i gang med middag til meg 😀 Håper du også har en fin lørdagskveld!

    1. Et flott dikt – til ettertanke! Liker så godt – la meg få eie mine tanker, så skal du få eie dine……! Tenker mye på det akkurat nå – av forskjellige grunner! Klem <3

    2. Takk for at du deler…
      Ja, tankene kan inneholde både det ene og det andre. Jeg prøver å holde på de positive. Ikke enkelt noen ganger når livet er tøft❤️
      Det hjelper å skrive det ned. Dere er flinke til å skrive 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg