Tre ting å grue for hos frisøren

C Pelequeria

For første gang skal jeg til frisør i Spania. Hjemme I Norge har jeg gått hos den samme frisøren i mer enn 25 år. Det er så trygt og greit å gå hos Gerd, som jeg kjenner godt, og som vet hva håret mitt vil ha. Nå skal jeg altså våge meg ut på ukjent territorium, og det er tre ting jeg gruer meg for.

For det første snakker de ikke norsk, og jeg er usikker på om jeg får forklart hvordan jeg vil ha håret klipt og farget. Jeg var innom for å bestille time i går,  og oppdaget at det er to menn som jobber der. Enda en ting å grue seg for… Kan de klippe damefrisyrer? Joda, de klipper alle, både damer, herrer, hunder og katter, fikk jeg forklart. Det gjorde meg faktisk ikke så veldig mye tryggere.

Da den voksne frisøren estimerte at fargingsseansen ville ta et par timer, i tillegg til klippeprosjektet, kjente jeg at jeg ble mo i knærne. Så lang tid? En tredje ting å grue seg til, og kanskje den verste. Det betyr at jeg kommer til å bli temmelig utmattet med den formen jeg er i nå. Kanskje vil nededagen med mesteparten av tida i horisontal stilling i går, gjøre at det går sånn passe greit.

Men kan hende går det veldig greit også. Dessuten er det er jo bare snakk om hår. Jeg skal ikke under kniven og de skal ikke inn i munnen min og trekke tenner eller noe. Kanskje blir det til og med en fin opplevelse! 😀 Det var min yngste datter, som var her i Spania i juni, som fant denne frisørsalongen på kartet. Hun mente at den hadde gode reviews fra kunder, og det er jo positivt. 😊

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

12 kommentarer
    1. Det er alltid skummelt å gå til en ny frisør/dame, og måtte forklare hvordan man vil ha det. Ta med et bilde fra sist du klippet deg for å vise, om du vil ha samme klipp da, og fargen blir dere garantert enig om vettu. Lykke til, klem 🤗

      1. Tenkte på å ta med et bilde fra tidligere, men så ble jeg litt tøff i trynet og bestemte meg for å la det være litt opp til frisøren hvordan han ville gjøre det, siden det jo er han som er eksperten… Og det gikk bra 😀 Bilder kommer i morgen 🤗 Returklem 🥰

    2. Håper det gikk bra.🤗
      Jeg har ikke prøvd meg, men Musikermannen har vært til frisør 2 ganger når vi var i Syden og det er synd å si at dee ble særlig bra.😅
      Ha en sveisen kveld!😊

      1. Det gikk faktisk supert, og det ble en hyggelig opplevelse. Bilder kommer i morgen 🤗 Gubben synes jeg er så sveisen at han påstår han ikke kjenner meg igjen 😁 Fin kveld til deg! 🥰

    3. Glad you had a good experience, looking forward to seeing the results. 😊 And now you have a new hairdresser in Spain 😉

      1. Thanks, Mary 😊 Yes, I do, and he’s a clever hairdresser, too. The next blog post will reveal the result, in less than three hours. If you can’t wait you can look up CPeluqueros in Benalmadena on Google to see the picture there 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg