Ukas høydepunkt i musikkens verden

Bjørn og jeg i deilige 13 minusgrader.

Lørdag ble ukas høydepunkt. Før det følte jeg ikke for å komme i julestemning. Formen hadde vært dårlig hele uka, og det var i grunnen godt å ikke ha noe på timeplanen. Det er lenge igjen til jul og ingenting som haster. Desember har jo så vidt startet. I stedet for å rase rundt i gavebutikker, bake og vaske, slik mange nå har kommet i gang med, har jeg klimpret på PC-en og hatt selskap i bloggen. Fra sofaen har jeg i tillegg lagt planer for hvordan jeg skal kunne gjøre juleforberedelsene enklest mulig.

Det har bare kommet inn ett gaveønske i forbindelse med jula, og ellers blir det pengegaver på noen få utvalgte. Om jeg hadde vært like kreativ som Happy, kunne jeg sikkert laget fine pengegavekort, men Vipps er enklere. Vi har noen koselige planer før jul, men ingen av disse innebærer vasking, baking eller adventslys. Nissene skal få komme ut av boden og pynte opp her om en stund, når noen har krefter til å bære dem inn. Da skal jeg fordele dem pent og pyntelig. Juletreet får pause i år, siden vi kommer til å feire jul i Spania. Turen dit er også en viktig grunn til at jeg nå tar livet med ro, for jeg må lade batteriene mye for å orke reisen og kunne kose meg mens jeg er der.

Hoeggen kirke
Jeg var først inn.
Ulike varianter av notestativ, med Guros stativ fremst i bildet.

Men så skulle den eldste dattera mi spille adventskonsert med Nidarvoll Ungdomskorps og inviterte oss til å komme for å oppleve den i Hoeggen kirke her i Trondheim nå på lørdag. Vi var forresten naboer med denne kirka da jentene mine gikk i barnehagen. Likevel var det mitt aller første besøk i denne kirka. Jeg er kun kirkegjenger ved helt spesielle hendelser, dvs. når jeg blir invitert i ulike anledninger. 

Lørdagens konsert ble virkelig ukas høydepunkt! Korpset til dattera mi startet opp for tre år siden, alle med korpsbakgrunn fra tidligere. De har blitt så utrolig flinke! Kanskje dro de fordel av den fine akustikken i kirka også. Vi ble gjerne med på reisen gjennom musikkens verden, og fikk påfyll av mange vakre toner i korpsdrakt. – Bl.a. White Christmas, Jul i svingen, Polarekspressen, Nordnorsk julesalme, Christmas Recollections og Deilig er jorden. Og sannelig våknet det noe julestemning inni meg! 

Nidarvoll Ungdomskorps spiller adventskonsert.
Nidarvoll Ungdomskorps spiller adventskonsert.
Pause i konserten og kakekø.

For en måned siden deltok Nidarvoll Ungdomskorps på “Kimen Open”. De to foregående årene har de kommet på 1. plass i disse konkurransene, mens de i år kom på en solid 3. plass, bare ett poeng under årets vinnere. Korpsene konkurrerte i både musikk og show, og årets tema var Disney. Det ble mye moro, for både deltakere og publikum! Familien min og jeg kom på slutten av konkurransen, noe som for øvrig er ganske ME-vennlig, og vi fikk med oss de to siste deltakerkorpsene. 

Nidarvoll Ungdomskorps deltar på Kimen Open.
Dattera mi og andre “solister” i Nidarvoll Ungdomskorps

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

21 kommentarer
      1. Du har rett, veldig fin og harmonisk oppvarming til jul dette. Samboeren min skal spille med et kor neste helg, så da blir det ny konsert på meg. Håper du også har en harmonisk og stemningsfull oppvarming til jul! 🥰

    1. En litt artig bekledning på de solistene også 😀 Gøy med konsert 🙂 Skjønner godt at du velger å ta det med ro. Jeg gjør også det. Jeg er ikke så opptatt av at det er jul. Ikke her hjemme i alle fall. Liker å ha fri, ellers så gjør jeg lite ut av det. Er borte et par dager kanskje. Ellers niks nada 😀 Dere må kose dere masse i Spania 🙂

      1. Kornettspillerne var kledt ut som Minni Mus, og ørene deres hang igjen på notestativene 😉🤗🤣 Godt å høre at du også tar det med ro og ikke styrer så mye. Og de fridagene gjør deg nok godt. 😀 Takk, lover å kose oss! 😍

      1. Tja, en håndballtrener prøvde en gang å få meg til å konvertere, men jeg valgte å fortsette med karate. Kanskje holder det med håndballtitting fra sofakroken?😅

    2. Så koselig å bli nevnt her:)
      Jeg skjønner at det haster ikke å pynte til jul hjemme når de skal feire jul i Spania. Det blir bedre å være i varmere strøk.
      Det er rørende å være med på slike forestilling særlig når din datter opptrer:)

      1. Jeg tenkte at det passet fint å nevne deg her. 😉 Ja, det blir veldig godt å kunne være i varmere strøk igjen, og spesielt samboeren min er lei av kulde nå. Jeg sitter jo som regel inne i ei varm stue. Det var en flott konsert, rørende og fint. Jeg måtte stadig strekke meg for å se dattera mi, siden hun sitter bakerst sammen med de andre kornettspillerne og er ganske lita. 😀

    3. Such a lovely event to experience and more so as your daughter is part of the orchestra. Xmas has officially started 😊🎄 Myself and kev Jnr had booked to go and see the Austrian youth Philharmonic Orchestra a few months ago when they were playing in st Mel’s cathedral in Longford but we both had COVID and couldn’t go and I was really looking forward to it

      1. What a pity you couldn’t go to see the Austrian orchestra play! I’m sure that would have been an amazing event to attend. Churches are great for music performances. Yes, I really enjoyed Stine’s orchestra play, and naturally, she’s the reason for me going there! 😊

    4. Det er så koselig å være med på noen julekonserter…savner det 🙂

      Vi kunne vært på en forrige helg, men var ikke billetter igjen gitt 😉 Det er jo noen her i bygda også.

      Kos deg, og ta livet med ro…trenger jo ikke styre mye når dere ikke skal feire jul her. Lite styr på meg også. 🙂 Koser meg mest mulig 😀

      God klem <3

      1. Ja, julekonserter kan være skikkelig koselig å få med seg. Jeg har enda en konsert i vente i år. Bjørn skal spille bass for koret Rolling Tones i Havstein kirke på søndag, og det tenker jeg prøve å få med meg. Det kunne sikkert vært koselig for dere også, men det blir naturligvis for langt å dra. Ville nevne det likevel, for man kan jo aldri sikkert vite… 🤗😊😉 God klem til deg 🥰

        1. Takk for info, for som du sier, plutselig kan det passe. Og vi skal faktisk til byen, på lunsj og julegavelevering. Tror dessverre det blir for myemed konsert i tillegg, men det hadde vært veldig hyggelig ☺️🥰

          1. Det kan bli i overkant mye, om dere allerede har ærender samme dag, ja. Konserten er forresten både klokka fem og klokka sju. Jeg satser på den klokka sju.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg