Alle jenter må ha rosa / All girls need pink

(English translation further down)

Rosa modeller gjør seg klare… / Pink models getting ready…

Alle jenter må ha noe rosa, sa min irske venninne Mary. Hun hadde kjøpt rosa gaver som jeg skulle ta med hjem til prinsessene mine. Det var tre hjerter i plysj med mange rosa detaljer på, og de skulle henge ned fra taket. De ordene, den innsikten til Mary, har jeg tatt til meg og aldri glemt.

Mor og datter, litt sprø begge to / Crazy daughter and mum

Det hadde gått noen år siden rosatiden på åttitallet, og jeg trodde at rosa var “ut” for alltid. Rosa var flaut og lite voksent, tenkte jeg. Men det er jo bare tull. Nå har jeg dessuten blitt så voksen at jeg synes det er helt greit å være litt rar og barnslig. Som minstebroren min sa da han var 18: Du er ikke voksen før du tør å være barnslig. Kloke ord, som jeg også minner meg selv på av og til.

Artig å være rosa / Fun to wear pink

I dag har jeg fått med mora mi på den rosa utfordringen til Frodith. Hun nølte ikke et sekund da jeg ba henne kle seg i noe rosa i dag. Resultatet kan du se på bildene i dette innlegget. Frodiths utfordring om å være tullemodell på blogg har ikke så strenge kriterier. Man trenger ikke være hverken pen, stilig eller moteriktig, bare man holder seg innenfor “dagens farge”, som i dag er rosa.

Rosa symboliserer sjarme, universell kjærlighet, aksept, avslapning og virker beroligende. Jeg virker til og med beroligende på meg selv… Plutselig ser jeg helt klart at jeg egentlig er ei “rosadame”! I alle fall på innsiden. Men i dag også på utsiden! For jeg har litt rosa klær, faktisk.

SportyKari

English:

All girls need something pink! That’s what my Irish friend Mary said to me. She had bought pink gifts for me to bring home to my little princesses at home in Norway. There were three plushy hearts in the colour pink with a lot of pink details and they were to hang down from the ceiling. Those wise words of Mary’s is something I have never forgotten.

It’s been a few years since the pink age, the 80s, and I thought maybe pink belonged to the past. I thought pink was embarrassing and not very adult. That’s just nonsense, of course. Besides, I’m now so grown up that I find it quite okay to be a little strange and childish. When my youngest brother was 18 years old he said the following: You are not grown up until you dare to be childish. Wise words, that I remind myself of every now and again.

Today my mum joined me in Frodith‘s pink challenge. She didn’t hesitate for a second when I asked her to put on something pink. You can see the result in the pictures in this blog post. Frodith’s challenge to be a nonsense blog model does not have very strict requirements. You don’t have to be pretty, stylish or fashionable, as long as you dress within today’s colour requirements. Today it’s pink.

Pink symbolizes charm, universal love, acceptance, relaxation and has a soothing effect. I think I even have a soothing effect on myself sometimes… All of a sudden I see clearly that I am a pink lady. At least on the inside. Today also on the outside! And actually I do have some pieces of pink clothes.

Jeg klarte den rosa utfordringen! / I did the pink challenge
8 kommentarer
    1. Så kjekt med en så fresh mamma som er med på noen sprell ♥ Og rosa og flotte var dere jammen ♥
      Jeg er enig i at alle jenter burde ha noe rosa. Jeg har mest rosa turtøy, helt tilfeldig, men det bare passer sånn 🙂
      Frodith er flink å engasjere, og kjekt å finne blogger jeg ikke har vært innom før, som denne du har her 🙂
      Ha en fin fredagskveld 🙂

      1. Hei Eva! 🙂 Ja, min mamma er gjerne med på det som er artig. Hun er fresh og livsglad. 🙂 Det var jo turklær jeg hadde på meg også, på det andre bildet. Superundertøy og allværsjakke 😀 Det var litt artig å føle seg sporty en liten stund! 😀

    2. You are both rocking those pink outfits. Yes I do like pink, a cheeky colour but of course all colour is wonderful, just depends on the colour mood you are in 🎈☀️☂️💜 has been fun enjoying all your wonderful colour challenges 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg