Artikkelen om meg i Adresseavisen

To-siders artikkel i Adresseavisen 6. november 2023

I juli ble jeg kontaktet av en journalist fra Adresseavisen som ville skrive en artikkel om meg med bakgrunn i bloggen. Etter intervjuet gikk det lang tid før jeg hørte mer fra henne. Men så, i september, kontaktet hun meg på nytt, og denne gangen møttes vi fordi hun ville ha noen bilder av meg. Jeg foreslo Hansbakkfjæra, siden det er bare to minutter unna meg når jeg suser ned dit på elsparkesykkelen, så hun kom dit. Opprinnelig skulle hun ha med fotograf, men det ble til at hun tok bildene selv i stedet.

Deretter gikk det lang tid før jeg hørte noe mer igjen. Jeg var innforstått med at artikkelen om meg ikke var noen “prioritert sak”, og smurte meg med tålmodighet. Det har jeg for øvrig lang erfaring med. Nå i november ble det fart på sakene, og Adressa hadde satt av plass til artikkelen laget av journalisten “min”, Malin Von Düring. 

Her er link til artikkelen om meg i Adresseavisen: Jeg setter pris på det jeg klarer. Siden dette er en pluss-sak, er det mange som ikke får lest intervjuet. Derfor har jeg kopiert inn teksten for de som er interessert i å lese. Journalisten foretok også et intervju med assisterende generalsekretær i Norges ME-forening Trude Schei, for flere faktaopplysninger om ME. Dette er flettet inn i artikkelen.

Rart å se seg selv som “førstesidepiken” i avishylla

Klarer du å lese teksten i intervjuet i de to bildene fra side 10 og 11 i Adresseavisen? Bildene under tok jeg av papirutgaven av avisa. Øverst i dette innlegget ser du de to sidene sammenhengende. Kanskje er det litt lettere å lese i bildene under, med litt zooming?

Under er noen bilder av meg tatt av Adressa.

 

Tusen takk til journalisten Malin Von Düring for en flott artikkel. Du lyttet til meg og gjorde en god jobb med å belyse livet med ME på en innsiktsfull måte. Stor takk også til Adresseavisen som bruker nesten hele forsiden samt to hele sider inne i avisen på artikkelen! 🙂

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

20 kommentarer
      1. Takk for det, Heidi 😍 Hehe, posering ganske tilfeldig, siden jeg som vanlig skravlet ganske mye 😀 Men takker og bukker! ❤️

      1. Enig! 😍 Adressa har laget et godt og beskrivende bilde av livet med ME. Jeg synes det er viktig å belyse at ikke alle ME-syke er alvorlig syke og må ligge isolert i ei seng uten stimuli.

    1. Så fin artikkel, Kari! 🥰👍Takk for at du gjorde den tilgjengelig for oss uten pluss-abonnement 🙏

    2. Så utrolig flott, dette er jo veldig positivt at det blir belyst. Det er nok mange som ikke aner hva det dreier seg om. Gratulerer så mye, kjempegøy lesing

    3. Jeg fikk lest alt. Visste jo mye, men fint å lese reportasjen likevel. Gøy å være i avisa da selv om du nok helst ikke vært i avisen pga dette. Bra du forteller om hvordan det går an å leve med dette ❤️

      1. Så fint at du leste! 😊 Ikke festlig å være i avisa som syk og svak akkurat, nei, men tenker at det er viktig å gi ME et ansikt. Ikke minst for å vise at ikke alle ME-syke ligger isolert uten å tåle noe som helst stimuli. Graden kan variere fra person til person, og fra periode til periode. For meg er det viktig å vise at livet tross alt kan være bra. ❤️

    4. Utrolig fin og opplysende artikkel om ME og hvordan du selv håndterer dette! Ble litt rørt når jeg leste dette. Enig i at positivt fokus er veien! Du inspirerer ved å være den fine petsonen du er! 💕

      1. Takk-takk 🥰 Jeg tenker at artikkelen kan gi et nyansert bilde av hva ME dreier seg om, spesielt for forståelse for at sykdommen har ulike grader. Takk for heiing! 😀 God klem til deg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg