Blir du med på byvandring i Trondheim?

Dronningens gate (Foto. Kari)
Det er ikke lett å finne inngangsdøra når man ikke har hode… (Foto: Kari)

Blir du med på byvandring i Trondheim? Vi skal ikke så langt, og du trenger ikke en gang ta på sko. Vi skal bare en liten runde. Opp ei gate, gjennom noen smug, og deretter ned ei gate. Er du klar?

Disse bygatene ligger i Trondheim sentrum mellom Leutenhaven og Sandgata, ikke langt fra bryggerekka mot utløpet til Trondheimsfjorden. På ett av bildene ser du litt av meg i et vindu, og jeg har på både jakke og sko. Siden du sikkert sitter varmt og godt innendørs og kanskje til og med slapper av på en sofa, kan du bare fortsette å holde øynene åpne og scrolle nedover i dette blogginnlegget for å være med på byvandringen. 🤗 

(Foto. Kari)
Tordenskiolds gate (Foto. Kari)
Tordenskiolds gate (Foto. Kari)
Foto av og med Kari
(Foto: Kari)
(Foto. Kari)

Da jeg bøyde meg ned og tok dette bildet av sølepytten, tenkte jeg på Mettejosteinsdatter. Noen som skjønner hvorfor? Man må nok ha vært innom bloggen hennes for å skjønne det. 😀 

(Foto. Kari)

Tenk å bo nede i en kjeller med slike små vindu med jerngitter foran… Jeg lurer på hva som skjuler seg av historie bak disse vinduene.

(Foto. Kari)
(Foto. Kari)
(Foto. Kari)
(Foto. Kari)
(Foto. Kari)
(Foto. Kari)

Hyggelig at du ble med på byvandringen! Ha en fin dag videre! 🙂  

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

19 kommentarer
    1. Hellige kaninmåne du startet med Dronningens gate.. der er det sikkert avtrykk etter meg noen steder, hist og her. Jeg var i MDG og de har(?), hadde ihvertfall kontorer der. Ble sentimental jeg nå, var ei fin tid, marijuanamarsj i Trondheim og greier..haha.. Mette og skygge i vann, derfor. Glemmer ikke det. Takk for byvandring 😜👍🏾 nostalgisk.

      1. 😀 Både startet og avsluttet i Dronningens gate, faktisk 😉 Jeg var ikke helt der borte hvor MDG holder til, men ikke langt unna. Utrolig koselig at du ble med på byvandringen i dag! Kan tenke meg det frembragte gode minner, ja 😉 Jepp, Mette og vannskygger, vet du 😜

    2. Mange fine bilder av den vakre byen vår Kari. Og Fancy sko!
      Takk for titten. Det er gater jeg velger å spasere i når formen tillater en søndagstur. Tviler på at det har bodd folk innenfor de gitrene. Mer sannsynlig at folk oppbevarte saker og ting der.

      1. Takk-takk, Astrid! Disse skoene er supre, og det er nesten så jeg svever litt bortover veiene når jeg tar dem på 😀 Koselig at du ble med på turen i dag 🙂 Det er vel heller tvilsomt at det har bodd folk der nede, ja, men hvem vet… Kanskje noen oppholdt seg der om de bodde der under krigen, eller om det var for trangt med store familier i etasjen over 😀

    3. Flotte bilder fra byen.🤗
      Liker så godt de smale gatene og fine fargene på husene.🤩
      Kjenner igjen Mette i bilder der, ja.🤩
      Koselig at du tar oss med på bytur.🥰

      1. Tusen takk, og veldig hyggelig at du ble med på bytur i smugene og veitene! 🤩 Artig at du kjente igjen Mettes “avtrykk” 🤗

    4. Takk for byvandringa fra fine Trondheim! Savner den byen litt kjenner jeg – blei noen turer der da studenten bodde der oppe i 4 år….! Ja, det var et Mette-bilde, ja, hihi….! Klem <3

      1. Koselig at du ble med på byvandringa i hjembyen min. Du må melde fra om du plutslig lengter så mye tilbake at du tar turen nordover! 😀 Om det ikke hadde vært meg, kunne det vært Mette… Hihi 😉 🤗🥰

    5. Trondheim er så vakker! Tusen takk for turen! Og her har du så mange herlige bilder som viser Trondheim som jeg liker å se 😀 hehehe herlig skyggebilde i vannpytt! Og tusen takk for link! Lag deg en fin fin torsdag 🙂 klem

      1. Veldig koselig at du ble med på turen, Mette 🤗 Og artig at du likte skyggebildet i vannpytten 😉 Torsdagen ble fin, siden jeg fikk gjort litt “kontorarbeid i dag” 😀 Klem til sølepyttdama 😉

    6. Takk for at jeg fikk være med på vandring rundt i Trondheim, og det er en glede å se alle de gamle husene. For her i Oslo er det ikke så mange igjen av dem. Det blir mer og mer stygge høye blokker over alt. Når jeg ser pytten og bilde du tok, så tenker jeg også på Frodith. Hun har også tatt noen sånne bilder. Ønsker deg en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      1. Veldig hyggelig at du ble med på turen, Vera Lynn! 😀 Det er kanskje flere gamle bygårder enn gamle hus i Oslo? Ja, du har rett, Frodith har også noen slike bilder 🤗 Torsdagen er på hell og jeg håper dagen din også har vært fin! Klem 😉

      1. Forfriskende at du ble med på turen, Heidi! Ja, flotte, struttende bein 😄 Artig at du også kjente igjen Mette i vannspeilet 😉

    7. Takk for turen.
      Fint i Trondheim – en spennende by.
      Så ikke deg i vinduet, – tror ikke du hadde mistet hodet heller 😉
      God helg til Deg og De rundt deg 🙂

      1. Veldig hyggelig at du ble med! Du er sannelig observant, MinsteBror. Jeg droppet speilbildet av meg i det store vinduet, siden litt av meg var med på et kjellervindusbilde. Nå har jeg imidlertid lagt inn bildet av “hele” meg, så da er det bare å ta turen innom blogginnlegget og sjekke igjen! 😀 God helg til deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg