Byttet ut migrene med bakrus

Jeg kom meg opp og var klar for TROVO klokka 11.

 

Etter mange år med hyppige, langvarige migreneanfall, opplever jeg nå en ny hverdag uten migrene. Mindre smerter øker livskvaliteten. Men stikk i strid med hva jeg hadde trodd, har formen dalt. Har kroppen min byttet inn migrene med bakrus?

 

Rundt årsskiftet begynte jeg med en forebyggende medisin mot migrene. Dette har ført til  at migreneanfallene har blitt mer og mer redusert. Jeg startet med én pille, økte til to, og deretter til tre piller før leggetid. Den sist måneden har jeg ikke hatt migrene i det hele tatt. Jeg er så lettet og glad! Kan nesten ikke tro det! Det som i tillegg er ganske merkelig, men også veldig godt, er at hodepiner mer eller mindre er fraværende. Men likevel har jeg ikke vært i bedre form, sånn generelt. Jeg er mer energiløs enn tidligere og får ikke kroppen i gang før langt på dag. Det har forundret meg. Jeg hadde forventet at mindre smerter ville gi mindre utmattelser.

I går nevnte jeg for samboeren min at jeg har følt meg slappere og mer energiløs den siste tiden. Da kommenterte han at jeg tidligere har sagt noe om at man kunne få en følelse av bakrus at disse medisinene. Det var Strikkekjerring som skrev det i en kommentar for en tid tilbake. Så da er det kanskje det som har skjedd… At jeg har byttet ut migrenen med bakrus? Uten å ha drukket så mye som en dråpe alkohol. Er det flere som har denne erfaringen med Sarotex?

Her er innlegget jeg skrev mens jeg enda var svært skeptisk til pillene:  Migrene hele romjula 

De neste to bildene er fra jobb på Voksenopplæringssenteret (TROVO) i dag. Det var tungt å stå opp og gjøre seg klar for et par timer på jobb i formiddag. Phew! Men som vanlig veldig givende og morsomt å fylle på med norskkunnskaper til de fremmedspråklige voksne elevene! 

Artig å få skrive på ei tavle igjen. Men krittavle er byttet ut med whiteboard. Jeg trenger mer trening… 😀
Påskeverksted med elevene

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

10 kommentarer
    1. Å, det er leit at du føler deg mer tappet for energi, men jeg kan tenke meg at det kanskje kan være medisin. Jeg har merket det på enkelte ting selv.
      Har prøvd Melatonin for å sove bedre for noen måneder tilbake, og da var jeg mer sløvet dagen etterpå, og sliten. Så det ble ikke mange ganger jeg testet det.
      Da vil jeg heller være litt våken, og allikevel mer opplagt til tross for sliten kropp. Prøver å ta minst mulig smertestillende også, for jeg merker at det ikke gjør godt for kroppen for å få mer energi og BB.

      Har blitt mer oppmerksom på dette det siste året. 🙂

      1. Er du med i noen grupper for MEere? Nå vet jo ikke jeg hvor mange av dine lesere som har ME, men tenker at dette er en for liten plattform for denslags spørsmål, til eksempel så er jeg medlem i en Facebook-gruppe for oss som har Osas og CFS, der utveksler vi erfaringer og sådan.. Har ikke prøvd sarotex… 🐰

        1. Takk for tips, Bunny! Ja, jeg er med i noen ME-grupper, men har ikke bare gode erfaringer med å legge ut noe der. Denne medisinen er forresten ikke for ME-syke spesielt. Den er bl.a. for bipolare lidelser, smerter osv. og er nå også tatt i bruk som forebyggende mot migrene. Jeg fikk heldigvis noen gode tilbakemeldinger på innlegget, også på Messenger. Av det nyttige slaget 😉

      2. Ja, planen var å få MER energi… Men jeg er ganske sikker på at det er medisinen som gjør meg ekstra slapp utover formiddagen. Nå har jeg imidlertid funnet frem en gammel venn fra ei skuffe, og det virker som den gir påfyll. 😀 Må prøve litt flere dager før jeg kan si sikkert 😉 Interessant det du sier om at smertestillende ikke gjør godt for kroppen og BB.

    2. Det er en del som får «hang-over» av den medisinen. Jeg får det ikke, men det er veldig viktig å ikke ta medisinen for seint på kvelden.
      Jeg tar den klokka 8 hvis jeg skal stå opp klokka 7, altså 11 timer før jeg skal stå opp.
      Kan det være at du tar den litt for seint på kvelden? Da er det fort at du får hang-over av den og man vil jo helst slippe å gå rundt som en mumie halve dagen.😅
      Men veldig bra at den har hjulpet mot migrenen din.👏🏻👌🏻

      1. Ja, husker du nevnte dette med hangover. Hadde glemt det, til samboeren minnet meg på det. Merket ikke noe da jeg tok bare én eller økte til to, så det var etter økning til tre at bivirkninger begynte å dukke opp. Tar pillene rundt ni på kvelden, så har nok hangover sånn 15 – 17 timer da… 😅 Høres veldig bra ut at du ikke får bivirkninger! 🙂 Kanskje jeg drister meg til å gå ned til to etter hvert. Det er utrolig deilig å ikke ha migrene og hodepine 15 dager i måneden, så da får jeg heller tåle munntørrhet, hangover og å bli tjukk/enorm. 😅

    3. Så kjipt at ikke “orken” blir bedre når hodet blir smertefritt. Det er jo ingenting som er bedre enn å kjenne migrenen letter og forsvinner, – da føler man seg plutselig klar for alt mulig. Håper du finner ut av det 🙂

      1. Ja, følelsen når hodesmerter forsvinner blir litt motsatt av å ikke se skogen for bare trær. – Et smerteslør som bare letter 😅 Har et nytt prosjekt på gang mht. “orken”, prøver ut et gammelt hjelpemiddel. Virker lovende, men må nok prøve over tid før jeg vet. 😀

      1. Ja, håper det! Om ikke skal jeg prøve å trappe ned fra tre til to piller. Skålene blir enda finere når de blir malt og får pyntet seg med påskepynt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg