Desigual og krasj / Desigual and crash

Noe som passer til meg på Desigual? / Anythinig that fits me at Desigual?

English further down

Det er ikke ofte jeg er på klesshopping, men når jeg er i Spania er det obligatorisk med et besøk på favorittbutikken min, Desigual. Selv om jeg kjører et strengt regime med mye hvile og lite aktivitet, måtte jeg lure meg til et besøk til Marbella for å se om de hadde noen fine topper eller kjoler. Det ble en fantabulastisk tur, og jeg krasjet ikke der, men etterpå.

I følge rehabiliteringsplanen min hadde jeg bare to timer til rådighet, fra tolv til to. Siden det er 40 minutter å kjøre hver vei, skulle det tilsi 40 minutter til bruk på Desigual. Mer enn nok på én butikk, sier du? Joda, det var vel sånn akkurat passe til å lete etter en rød kjole til meg og ei fin t-skjorte til Bjørn. Men ting går ikke alltid som planlagt. Kjolen ble gul, og det ble ei langermet skjorte til Bjørn. Så langt, alt greit.

Fikk denne ansiktsmaska i gave fra Desigual / Got this face mask as a present from Desigual

Men Desigual ligger på et stort kjøpesenter, hvor det også er mange andre butikker. Jeg trengte nytt undertøy og et par innesko. Så da måtte jeg innom tre undertøysbutikker og en skobutikk også. Bjørn var skeptisk, synes vi skulle avslutte handlingen etter Desigual-besøket, men jeg var mindre fornuftig. Derfor ble det et par handleposer til, som Bjørn bar. Men det skal sies at jeg er ganske effektiv når jeg omsider slipper inn i en butikk. Handler fort og er raskt ferdig. Bruker ikke mye unødvendig tid på å tråle gjennom butikkhyller jeg ikke skal kjøpe noe fra. Synes jeg bruker energien fornuftig, sånn sett.

Men ble jo uansett sliten av å valse rundt på jakt etter ting å bruke penger på, og da var det koselig å sette seg ned på en rolig kafé etterpå, mens Bjørn gikk for å finne en gave. Og så kjørte vi hjem, og det var da jeg krasjet. Ikke på veien, men på sofaen. Resten av dagen. Likevel var jeg glad og lykkelig for min nye, gule kjole og påfyll i truseskuffen. Krasjen satt fremdeles i kroppen neste dag. Men det var vel som fortjent når jeg ikke følger egen plan…

HER finner du bilder av den gule kjolen.

Bjørn i Desigual-skjorta og med reiseveska / Bjørn in his Desigual shirt and with his travelling bag

I don’t go shopping for clothes that often, but it’s compulsory with a visit to my favourite shop Desigual when I’m in Spain. Although I’m running a strict regime with a lot of rest and little activity I managed to trick myself into a visit at Desigual in Marbella to see if they had any nice tops or dresses. It was a fantastic trip, and I didn’t crash during my visit there, but afterwards.

According to my rehabilitation plan I only had two hours available, from twelve to two o’clock. As it is 40 minutes to drive each way, there would be 40 minutes to spent at Desigual. More than enough in one store, you say? Sure, it would be ample time to look for a red dress for me and a nice t-shirt for Bjørn. But things do not always go as planned. The dress turned out to be yellow, and Bjørn chose a long-sleeved shirt. So far so good.

Anyway, Desigual is located in a large shopping centre, in which there are also many other stores. I needed new underwear and a pair of slippers. Therefore I thought I’d stop by three lingerie stores and a shoe store as well. Bjørn was skeptical, as he really wanted us to be finished with the shopping after the visit at Desigual, but I was less sensible. In the end, I got two more shopping bags, for Bjørn to carry. Yet,, it must be said that I am quite efficient when I eventually enter a store. I act fast and I’m quickly done. I do not spend a lot of time looking in shelves for items I will not buy anyway. Thus I think I use my energy wisely.

Still, I became tired from wandering around looking for things to spend my money on and then it was nice to sit down at a quiet café afterwards, while Bjørn went off to buy a gift. Eventually, we drove home, and that was when I crashed. Not on the road, but on the couch. For the rest of the day. And yet I was happy and delighted because of my new, yellow dress and a refill in the panty drawer. The following day I still felt the fatigue in my body from the crash. But maybe I deserved it anyway. I had it coming and I did not follow my own plan…

HERE you can find pictures of the yellow dress.

Uten for Desigual i Marbella / Outside Desigual in Marbella
12 kommentarer
      1. Haha, ja. viktig å føle seg vel. Du har helt rett i at alle blir slitne av å trave rundt. 🙂 Men er litt forskjell på å bli sliten av det og syk av det… 🙂 Ha en fin dag! 🙂

    1. Kjedelig med disse kræsjlandingene. Men det var veldig bra du følte deg fornøyd med det du fikk kjøpt😊 Kjolen var veldig fin til deg😃
      Ha en fin dag i dag😚

    2. Huff da! Kjedelig med krasjlandinger ja. Unner deg av hele mitt hjerte at du følte deg vel i det du kjøpte ❤😊

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Hjertelig takk, snille du ♥ Noen ganger er det uunngåelig å krasje, men ofte kan man jo “forebygge”. 😀 Ønsker deg også en fin lørdag! Bloggklem ♥

    3. Unngår butikker, dem er krevende sjøl om jeg ikke har ME. Jeg blir så sliten av dem. Spesielt kjøpesenter. Syns du var fryktelig flink som fikk utrettet det du fikk. Av og til må man :). Kjolen har jeg kommentert tidligere, den var fin. Du må passe grensene dine <3.

      1. Takk for påminnelsen, Ingvild! ♥ Ja, jeg må passe grensene mine. Mye jeg vil og bør og må, men helsa først! Vi er nok mange som blir slitne av kjøpesentere. Hardt gulv, mye gåing, støy, skarpt lys, mange inntrykk og fristelser kan være krevende for enhver.

    4. Det ser ut til at du har det bra i Spania, hvordan klarer du det med den høye varmen? Jeg har sett at det har vært +40 ° C den siste uken.

      1. Hei Stephan! 🙂 Ja, det er temmelig varmt i Spania. Rundt 40 grader de siste dagene og i tillegg høy luftfuktighet (84 % i går). Jeg har vifte når jeg sitter ute i sola, men det er fint i skyggen. Har AC både i bilen, på stua og soverommet, så jeg får noen pauser fra varmen. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg