Etter Eminem kom Punewala / After Eminem there was Punewala

PunewalaYaar (= a friend from Pune) – (Permission to use photo by P.)

Norsk / English (last part of each paragraph)

Ikke før hadde Eminem forlatt bygningen, så dukket det opp en ny rapper her hos meg. Jeg hadde sett for meg en rolig dag med litt klesvask og ellers mye lading, men PunewalaYaar ville det annerledes!
No sooner had Eminem left the building before another rapper popped into my home. I had pictured a quiet day doing some laundry and just relax a bit. However, PunewalaYaar decided otherwise!

Nå strømmer det indisk rappmusikk ut gjennom høyttaleren her. Mange med ME tåler ikke å høre på musikk i det hele tatt. På de aller dårligste dagene, må man ha det helt stille. Noen klarer å høre på musikk i små mengder og på lavt volum. Det er ikke uvanlig å bli fortere utslitt om man blir bombardert med inntrykk.
There’s Indian rap music coming out of my speakers. Many people who are sick with ME can not stand to listen to music at all. On the worst days they need complete silence. Some are able to listen to music in small doses and with the volume turned down. It’s not unusual to get fatigued faster if you have a sensory overload.

Det er sjelden jeg lytter til musikk også. Det at jeg nå klarer å sitte og høre på over såpass lang tid, og til og med vugge med litt i rytmene, tenker jeg er fordi jeg har klart å lade såpass mye den siste tiden… 😍
I hardly ever listen to music nowadays. Anyway, the fact that I feel like listening to music now, over a period of time, and even take a few dance steps, must be because I’ve managed to energize lately. 😍

Jeg kan trygt anbefale andre å dra ned hit til Spania, for her får man besøk av mange spennende mennesker. I alle fall om man har god fantasi, er åpen for muligheter og ser mening i det som skjer. Vel, kanskje har jeg bare vært for lenge alene på helseferie… Det lurte du kanskje på da du leste om besøket av Eminem også… Du finner det HER.
I think it’s quite safe to recommend other people to go to Spain, as they will meet a lot of exciting guests here. At least if you have a good imagination, and if you are open to possibilities and see meaning or purpose in what’s happening. Or maybe I have been at this “health resort” all alone for too long… You may even have got that idea when I wrote about Eminem visiting me as well… Which you can read about HERE.

Hvis du vil lytte til musikken Punewala Yaar, finner du den HER.
Would you like to listen to PunewalaYaar’s music? Click HERE.

Indisk rappmusikk / Indian rap music
2 kommentarer
    1. Musikk er godt å høre på, i små doser ja. Jeg er der 🙂 Jeg kan høre på spotify en kort stund, eller radio, men så blir jeg for sliten og må skru av. Og så går det lang tid før neste gang jeg setter på musikk. I bilen når jeg kjører har jeg på radio. Da er det jo litt variert, litt musikk, litt prating. Men ofte er den på så lavt at man ikke hører hva det prates om. Men i bilen er det fint med litt bakgrunnsmusikk.
      Og så er det jo sånn som du, som ikke er hjemme, og får nye inntrykk andre steder. Da er musikk en fin ting. Da er musikk noe som hjelper til å skape minner. Så når du er vel hjemme igjen, og denne musikken kommer på, så strømmer minnene om dette stedet også på ♥
      Kos deg og nyt musikk og andre inntrykk, og ha en fin mandag ♥

      1. Må ærlig innrømme at jeg også blir sliten og må skru av etter en stund. Tidligere stod det alltid på musikk hjemme hos meg. Jeg “tåler” lyd, men ikke som i gamle dager. TV’n kommer bare på om det er noe bestemt vi skal se på. I dag er det vaskemandag og i morgen er jeg klar for trønderinntrykk 😀 Ha en fantabulastisk mandag! Kos deg med bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg