Forhastet tur på julemarked i Trondheim

Jeg har sett koselige bilder fra julemarkeder i år, og hørt at det er fint både på Røros, i Oslo og i Trondheim. Siden jeg bor ca åtte minutter fra Trondheim sentrum, og har tilgang på bil, tenkte jeg at jeg skulle få et glimt av årets julemarked i byen vår.

 

Julemarked på Trondheim Torg

Men det ble også bare med et glimt, eller kanskje bittelitt mer da. Sånn fem-ti minutter må likevel kalles et kortvarig, hurtig markedsbesøk. Det var surt og kaldt og fingrene streiket pga kulde da jeg fant frem mobilkameraet for å produsere hyggelige bevis for at jeg hadde vært innom. Resten av kroppen var dessuten i ulage og kranglete, slik den blir når jeg har vært mer i aktivitet enn den “tåler”.

 

Retur til bilen i rekordfart

Derfor ble det retur til bilen i rekordfart. Jeg innså at turen var forhastet, og at jeg bare ville bli dårligere om jeg ikke lyttet til kroppens beslutning. Men selv om det bare ble en hastig tur innom julemarket, fikk jeg som snarest en liten opplevelse av torvet med alle salgsbodene og pariserhjulet. Dessverre rakk jeg ikke å bruke penger hverken på julemat eller fine håndverksprodukter. 

 

Jeg gir herved meg selv tilgodelapp på tur til julemarkedet i Trondheim. 🙂

 

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂

 

 

11 kommentarer
    1. Da har du vært der ihvertfall. Har hendt at jeg også har bare gått igjennom, og da har jeg vært der 😀
      I går klarte jeg nesten halv time der, men det var Pariserhjulet sin skyld.
      Resten foregikk innendørs på kjøpesenter. Halvannen time totalt 😁☺

      1. Det er akkurat det jeg også tenker, at jeg har i alle fall vært der! 😀 Halvannen time er greit på en god dag, ja. Var du oppe i Pariserhjulet?😁

    2. Du prøvde og du fikk vært en svipptur innom ❤ Veldig bra at du lytter til kroppen, den er viktigst oppi alt. Åh jeg får si som Bunny T, savner Tr. heim litt jeg også 🤗

      1. Ja, nå har jeg i alle fall vært der 🙂 En tur er en tur, uansett 😀
        Jeg vet ikke annen råd enn at dere får ta dere en tur til Trondheim! Jeg møter dere gjerne! ❤

    3. Viktig å ta hensyn til det en tåler. Og en kort tur er også et besøk. Tenkte jeg skulle innom der sjøl, fordi yngste jobber med det i år. Men pga. koronaen får det være. Ønsker deg en fin søndag (her har jeg ikke helt forstand til å avslutte dagen :)). <3

      1. Ja, man blir jo tvunget til å lytte til kroppen noen ganger. Helst skulle man gjøre det hele tiden, og for min del straffer det seg om jeg ikke gjør det. Denne gangen var jeg “flink”. Ja, en kort tur er også et besøk. Viktig å tenke sånn. Det kommer nok flere muligheter til å dra på julemarked, for både deg og meg. Ha en fin søndag, du også! 💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg