Friskmeldt for føflekkreft, men…

Redskaper en lege bruker ved føflekkfjerning

De siste tre føflekkprøvene som jeg tok for et par uker siden, er besvart. De er godartede og såkalt “fritt fjernet”. Én av disse hadde imidlertid noe celleforandringer, men siden det er tatt godt med hud utenfor og rundt selve føflekken (“fritt fjernet”), er ytterligere behandling ikke nødvendig. Hurra! Da kan jeg erklære meg friskmeldt for føflekkreft.

Men området der en føflekk ble fjernet fra innsiden av foten, har vært ganske smertefullt siste uka. Det har vært rødt, betent, verket og blødd, og hvert skritt har vært smertefullt. Da jeg var på det medisinske senteret for å fjerne stingene etter fjerning av de mistenksomme føflekkene i dag, ble det litt endringer i planen. Stingene etter føflekker på overarm og legg ble raskt fjernet, mens de på foten måtte bli værende i noen dager til pga. infeksjon. En stor klump betennelsesdempende krem og bandasje ble lagt på såret, men vi ble enige om at jeg ikke trengte antibiotika.

Nå blir det ny tur for å få tatt de siste stingene over helga, og i mellomtida får jeg bare fortsette å holde meg i ro. Men det er jeg jo vant til, altså å holde meg i ro, så det takler jeg fint! Deretter blir det ikke mer oppfølging eller skanning etter evt. nye maligne flekker før om seks måneder. 

I kveld blir det en liten feiring av at jeg er ferdig med skumle føflekker, og det blir sammen med prinsessene mine! Min yngste kommer snart, og skal lage middag til oss. Min eldste og kjæresten kommer litt senere, når suppe med tilbehør og dessert er klart for servering. Det betyr også at samboeren min har fri fra kokking i kveld. Det tenker jeg han synes er godt. 😀 

Her er innlegget om det første besøket på Aleris: Nye kreftføflekker

Til sårstell, mm. på skiftestua

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

22 kommentarer
    1. Så bra at resultatene var fine. Jeg fjernet en med kreft i for endel år siden, og ventetiden fra fjerning til resultatene kom var så lang og nervepirrende. Når jeg fikk beskjed om å inn for å fjerne mer for at de skulle være sikre var ikke humøret det beste for de rundt meg. Jeg slapp mer behandling, men måtte til kontroller i fem år etterpå. Det var like nervepirrende hver gang husker jeg. Nå er det bare å feire for deg!

      1. Trasig å høre at du har vært gjennom dette også, Lillian. 💖 Håper du slipper mer krøll i fremtiden! Jeg er også inne i et løp med kontroller i noen år. Jeg har egentlig tro på at det kommer til å gå bra, men man kan jo aldri vite sikkert, så jeg kommer nok til å være spent ved kontroll igjen om et halvt år. Tusen takk! 🤗

    2. Så flott Kari!
      Har vært så spent på resultatet av biopsier. Synd at foten ikke gror som den skal, men håper det ordner seg i løpet av noen dager!
      Vi blir veldig tålmodige vi ME-syke! Så du må bate ta tiden til hjelp.
      Så koselig at døtrene dine kommer på besøk. De vil nok passe på at mamma har det bra, og så får Bjørn fri fra kjøkkentjenesten!
      God bedring og god helg Kari!

      1. Det er sant det med at vi ME-syke lærer å være tålmodige, i ganske stor grad i alle fall! 🤗 Og kvelden ble veldig fin for oss alle fem, på mange måter! Tusen takk, Astrid, og riktig god helg til deg også! 💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg