Nye kreftføflekker

Denne lille saken brukte hudlegen da han skannet kroppen for skumle føflekker.

Jeg var hos hudlege på Aleris her i Trondheim i går, som en rutine i oppfølgingen etter at jeg ble operert for ondartet føflekkreft for tre måneder siden. Gruet meg selvsagt ikke til avtalen, for det var ingenting å grue seg for. Visste at jeg hadde noen føflekker å skanne og sjekke, men regnet selvsagt med at dette legebesøket var fort overstått. Jeg hadde imidlertid ikke regnet med at hudlegen skulle finne noen bekymringsflekker, altså nye potensielle kreftføflekker. Det gjorde han.

Han fant flere føflekker han studerte litt grundigere, og tre av disse ville han fjerne. Én på skuldra, én bak på leggen og den siste nede på foten. Jeg er litt spent på den siste. Kan bli litt ekkelt å gå et par dager etterpå, kanskje? Arrene skulle i alle fall være fint grodd til neste gang jeg skulle til Spania, sa han, så bading ville gå bra. Men jeg kommer til å være mer forsiktig med soling for fremtiden!

Ventesonen på Aleris ligner mer på en kafé.

Allerede om to dager skal jeg under kniven. Da skal alle de tre skumle, ikke-godkjente føflekkene fjernes. Det er den samme legen som skal utføre inngrepene, og jeg regner med at han vet hva han gjør, så det blir nok veldig greit. Han fant forresten et par andre hudsykdommer hos meg mens han undersøkte meg også, men de er ikke så plagsomme og får ikke noen oppmerksomhet i denne runden.

Nye gode, varme, tovede labber fra Astrid 😀

Etter besøket hos hudlegen, svingte jeg innom hos Astrid lenger bort i gata fra Aleris. Der ble det en god prat og en diger kopp te. Dette var faktisk det første venninnebesøket mitt i år. Batteriene på kroppsmaksineriet duger ikke til så mye for tida, men besøket ble i alle fall megapåfyll til trivselskontoen. Jeg har skrevet et innlegg om Astrids historie tidligere, og det finner du HER.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

36 kommentarer
      1. Ja, håper det ikke dukker opp flere! Like fine og gode tøfler som de du laget til meg. Dessverre har jeg en tendens til å slite dem ut, og de er gjerne gjennomhullet og oppbrukt etter at jeg har brukt dem hver dag i noen måneder. 😀 God klem til deg fra meg. ❤️

          1. Da går du ikke tom for arbeid 😂 Regner med tøflene dine er skikkelig populære! 😉 Jeg brukte i alle fall de jeg fikk til de var skikkelig gjennomhullet og ikke lot seg reparere med garn og stoppenål!

    1. Ikke gode nyheter dette, Kari. Håper legen får fjernet alle føflekkene. Lykke til med operasjonen! Klem🥰

      1. Ikke som forventet, men jeg har jo sett disse nye flekkene, så burde ikke vært overrasket! Tusen takk, og klem til deg. ❤️

    2. hei søteste du❤️ jeg har opplevd dette flere ganger på kroppen, og takk for at de ble oppdaget før de gjorde mere skade. De er flinke i dag, som oftest vil det gå bra❤️masse lykke til Kari ❤️🥰 Det er noen arr, men jeg kaller dem overlevelsesarr. Så glad man blir fulgt opp. Hver 3 mnd blir jeg sjekket 🥰

      1. Hei Smukka 🥰 Godt å høre at du fortsatt er positiv etter å ha opplevd det samme flere ganger. Takk for at du deler! Og tusen takk! ❤️ Liker forresten ordet “overlevelsesarr”.

    3. Æsj & fysj. Godt du blir passet godt på, kjære Kari. Har fjernet masse føflekker jeg også-en bak på leggen også. Men ingen av mine har det jo vært kreft i som i dine. Klem og det skal gå bra denne gangen ogdå❤️

      1. Ja, æsj og fysj! Er veldig glad for at det er rutiner for oppfølging etter at man har hatt føflekkreft én gang. Føles trygt, og i mitt tilfelle var det jo også nødvendig. Veldig bra at det ikke har vært kreft i dine føflekker, men lurt å sjekke når man først fjerner dem, ja. God klem til deg. ❤️

      1. Veldig bra når det blir oppdaget tidlig, spesielt siden det da er mindre sjanser for spredning til lymfene! God klem til deg også. ❤️

    4. Etter malignt melanom med spredning til lymfe i 2022, har jeg gått til hudlegen halvårlig. Fikk fjernet flekk med badalcellekrefti april ’23 og januar’ 24. Det har vært veldig greit sammenliknet med svineriet fra ’22, syns jeg. Regner med det blir fler, men er glad det oppdages. Det går nok helt fint for deg også, og er du riktig heldig så viser prøvene at flekken ikke hadde kreft i seg🙂. Det har også hendt for meg🤞👍

      1. Tusen takk, Heidi, og jeg setter veldig stor pris på at du deler! ❤️ Godt å høre at du også får grundig oppfølging! Har hørt om basalcellekreft, og at det er ymse om hvorvidt man skal fjerne i Norge eller utlandet. Kanskje må jeg også basere meg på at det kan dukke opp flere slike ulumskheter. Å tenke tanken gjør jo ikke at sjansen for at det skjer er større, så det er like greit å være realistisk. Klem til deg. 🥰

    5. Så koselig med det besøket, regner med det gjorde mer godt enn at det var koselig. For jeg syns så klart det er både dumt pg trist at du må under denne kniven igjen – men nå må alt bort. Bra de blir tatt så fort. Bort med de. Stor klem til deg <3

      1. Både godt og koselig, hihi 😀 Kniven skal beskjære meg i dag, og jeg gleder meg til å få det overstått. Snart er alle ikke-godkjente flekker borte-vekk! Og da er det bare å krysse fingre og tær for at det ikke blir noe mer! Stor returklem til deg 🥰

      1. Har blitt beskjært i dag, så nå er alle tre flekkene borte. Legen tok godt rundt dem også, så forhåpentligvis slipper jeg flere runder. Returklem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg