Han er ikke verdt tårene mine

Foto: Kari Engesvik

 

Han er ikke verdt tårene mine.
Han verdsatte ikke meg,
hvorfor skulle jeg verdsette han?
Jeg gjorde det,
men jeg gjør det ikke mer.
Det han har gjort, og ikke gjort,
kan ikke gjøres om.
Jeg trodde jeg var tatt inn i varmen,
men jeg tok feil.
Det går fint.
Jeg er såret og skuffet.
Men jeg klarer meg fint.
Jeg går videre i livet,
med hodet hevet,
og verdigheten i behold.


Det ligger en stein i veien,
men den stenger ikke veien for meg.
Jeg kommer meg over brua.
Steinen som ligger foran brua,
kan jeg gå rundt.
Det går fint.
Jeg kommer meg over.

 

31 kommentarer
    1. Så fint du skriver..men leit å bli såra da.. Det går nok fint ja <3 Så herlig innlegg om bading også.. Har jo drevet en del med helårsbading selv..men ikke i vinter..begynner nok med det igjen…
      Føles som god mestring..men kaldt er det..hehe… Klem <3

      1. Takk ❤️ Noen ganger må man ned før man kan komme seg opp og videre… 🙂 Artig at du også har drevet med bading i vinterhalvåret. Da hadde du kanskje noen gode opplevelser med det, siden du har lyst til å begynne igjen… 😀 Returklem 🙂

    2. Sorgen over det som ikke ble, er også sorg som må gjennomleves.

      Dette er litt av mine «trøstetanker» :

      Sorg er som en trekant som dreier rundt i hjertet

      med spisser som risper. Det gjør vondt, forferdelig vondt

      til trekantenes spisser er avslitt og det bare

      er en kule igjen, som glir rundt uten smerte.

      Sorg er en prosess som tar tid, men den tar slutt.

      Hvor lang prosessen er beror på hva vi har mistet,

      hvilke ressurser vi selv har og hvilken støtte

      vi mottar fra omgivelsene våre.

      Men når gleden over det du har hatt,

      overskygger savnet av det du har mistet, når du vet

      at du aldri villet unnvært det du har tapt,

      selv om du var klar over at du en gang

      kanskje måtte gi slipp på det, da er trekantens spisser

      avslitt og kulen blir en skatt i ditt hjerte.

      -kinesisk visdomsord-

      Han er kanskje ikke verdt tårene dine – situasjonen kan likevel være verdt dem. Gode tanker fra meg.

      1. Hjertelig takk for trøstende, gode visdomsord, Verdande. Jeg leste flere ganger, og tok det inn, tilpasset meningen inn i mitt tankespinn. Jeg føler ro på at jeg skal videre, og kanskje kommer styrket ut av dette. ❤ Takk for gode tanker rundt situasjonen 😊 Ønsker deg en riktig fin søndag! ❤

    3. Trist, men ser styrken din i diktet. Det at du vet hvordan du går videre. Det er godt å vite at man klarer seg, selv om ting er leit <3

      1. Takk for at du ser det ❤ Jeg klarer meg alltid, men det er veldig godt med støtte fra omgivelsene, slik Verdande skriver i en kommentar her.

    4. Sender over masse styrkeklemmer! <3
      Å skrive kan være god terapi og til hjelp når livet farer tøft med oss.
      Mange gode tanker til deg. <3

      1. Hjertelig takk, styrkeklemmene og de gode tankene kommer godt med! ❤ Ja, skriving kan være god terapi, og jeg har oppdaget at ord i diktform kan være ganske virkningsfullt for min egen del. 🙂

    5. It’s important to understand and be able to process difficult emotions and to find a positive way to accept and express them. For some it may be counselling, talking with a loved one or writing it down as you have done. lovely words and I’m sure helpful for you in moving forward 🥰

      1. Yes, understanding is a key word. So is respect. Respect for each other’s value, too. Thank you, Mary. ❤ You know me well, and you know I’m a survivor. However, we are not always in control of our emotions and sometimes life throws you a spanner…

        1. Yes Kari, totally agree, respect is so important and also our emotions and feelings can be very fragile. Hugs 🥰

    6. Så trist Kari!
      Trodde faktisk du var tatt inn i varmen. Hvem kan vel holde deg utenfor?!
      Men, jenta mi, du har klart deg uten til nå, og det vil du fortsatt gjøre!
      Du er sterk Kari! Du klarer dette også!
      Du har jo dine nærmeste, og venner som setter pris på deg!
      Stor Klæm til deg på en mandag formiddag!🌹🌹
      Du står han av denne gangen også du Kari! ❤️❤️

      1. Tusen takk for gode og trøstende ord, Astrid! ❤️ Det er skuffende og trist når man tar feil, og det kjenner jeg på. Men man kan ikke be noen om at de skal slippe deg inn i varmen, det må folk gjøre av egen fri vilje. Og det er som du sier, for jeg har også tenkt på at jeg har klart meg uten før, og vet at det vil jeg gjøre i fortsettelsen også. God returklem til deg ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg