Himmelen stod i brann etter ME-treff

Solnedgang på Ranheim

 

Jeg hadde egentlig brukt opp energien for dagen, etter å ha vært på ME-treff tidligere på kvelden, men måtte et par turer ut på terrassen og se da himmelen stod i brann. Skuet hadde sikkert vært enda flottere om jeg hadde dratt ned til sjøen, men fargene som åpenbarte seg rett utenfor stua, var også fasinerende og flotte. 

 

Solnedgang på Ranheim

 

Ei ung jente på 21 hadde tatt initiativ til treffet, og vi var i alt 12 personer som kom. Jeg dro ca halvveis ut i treffet. Da hadde en av de andre dratt før meg, og i tillegg kom det ei ny etter at jeg hadde dratt. Man kan komme og gå som man vil, ut fra form og behov. Alle har forståelse for at det må være slik.

Det var ganske mange unge som kom denne gangen, og det er hyggelig. Selv om det hadde vært mye bedre om de hadde vært ute på livet med vennenne sine, altså hadde vært friske. Mange opplever at de blir isolerte, faller utenfor nettverk og mister venner etter at de har blitt syke. Jeg merker det selv, men synes det er spesielt trist på vegne av de som er unge og bare såvidt har begynt å leve. Tenker på alt de går glipp av. Om det en dag kommer en medisin for ME, må de unge få stå først i køen!

 

Solnedgang på Ranheim

 

Det er fint å kunne snakke med likesinnede, med andre som snakker samme språk, som forstår hvordan det oppleves å ha ME. Spesielt siden det er en sykdom som er mye omdiskutert. Mange sa at de er i bedre form på kveldene, og at treff på kveldstid derfor passer bedre enn på dagtid, som vi vanligvis har hatt. Noen er sengeliggende frem til langt på ettermiddagen, men opplever f.eks. at de kan få en opptur etter ti på kvelden. Først da begynner kroppen å “virke”, og de kan begynne å bake og stelle hjemme. Det som er oppsiktsvekkende, er at dette gjelder for veldig mange med ME.

Jeg sliter bl.a. med at jeg ofte har feber, spesielt på tider av dagen da jeg er mest utmattet. Av nysgjerrighet spurte jeg i gruppa om det var mange andre som også har det slik. Over halvparten kunne svare bekreftende på at de også opplever å ha feber, men at det ofte dreier seg om én grad over normalt. Akkurat som hos meg.

I går la jeg ut innlegget Qi gong-video til deg 😊 Jeg fikk informert om dette tilbudet til de andre som var på ME-treffet. Fikk tilbakemelding om at det er positivt at det er gratis, at ME-foreningen støtter. Det blir spennende å se om det blir mange som dukker opp på første time i qi gong og tai chi når vi starter opp dette 10-ukersopplegget i neste uke. 🙂 

 

Solnedgang på Ranheim

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

14 kommentarer
    1. For en nydelig kveldshimmel i ordentlig høstfarger 🍂 Jeg kan også få feber når kroppen er sliten, og den kommer plutselig og kan forsvinne like fort igjen. Sånt er ikke alltid like enkelt å forklare kolleger eller sjefen. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Ja, herlig når høsten byr på slike flotte fargeskrin 🍂 Jeg tenker på feber som et symptom på at noe er i ubalanse i kroppen, så det er kanskje det som skjer hos deg også. Godt når den går fort over. Men kanskje en tankevekker, på at kroppen prøver å si fra om noe? Fin fredag til deg der sør! 🤗

    2. Det ble en nydelig himmel i går kveld. Da er det bare å nyte ☺️
      Fint du fikk vært med på ME treff. Koselig å treffe likesinnede 🙂
      God helg Kari 🥰

      1. Himmelen var sikkert minst like nydelig fra stuevinduet ditt 😊 Ja, det er alltid både hyggelig og nyttig å møte likesinnede 😍

    3. omg, that is so beautiful, such a mix of vibrant colours. It was good that you had a good attendance at the ME meeting even though it’s sad to see so many young people suffering with the condition, and as you say, should be out living life. Enjoy those magical sunsets 🤗 and thanks for sharing them 😊

      1. I always look out of the window around sunset time, so see if there will be nice colours in the sky. That night the mix of colours was amazing! Almost like in Spain… 🤗 Yes, it is sad to see the young ones missing out on their lives, and I can understand that some of them get depressed as well.

    4. Fantastiske farger på himmelen!🤩
      Det er trist at så mange mister omgangskrets på grunn av sykdom.
      Da er det godt at dere kan møtes og snakke om dette og kanskje finne noen løsninger.🤗
      Nyt fredagskvelden!🤗

      1. Ja, imponerende flotte farger 🤩 Det fins alltid løsninger og muligheter, selv om det ikke blir slik man i utgangspunktet ønsker seg 🤗 Takk, og god lørdag til deg! 😍

      1. Takk 🤗 Kvaliteten kunne blitt bedre med ordentlig kamera, men mobilkameraet frembragte også flotte farger 😉 Returklem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg