Hva skal vi ha på veggene?

Vi trenger noe på veggene på stua

 

Vi flyttet inn i denne leiligheten i januar i år, og enda har vi ikke funnet ut hva vi skal ha på veggene på stua. Legger derfor ut et bilde av stua vår og håper at noen av dere som leser kan komme med tips til oss!

Jeg ser for meg et stort bilde, gjerne fargerikt, på den hvite veggen. Kanskje et “livets tre” eller noe annet kult. Forslag? Det er en gipsvegg med lengde på ca 2,40 meter. Mulig veggen kunne fått et strøk maling også, men i utgangspunktet orker vi ikke å male, for det innebærer at vi kanskje må male flere vegger.

Den gråsvarte veggen er ganske spesiell. Liker du den? Tapeten ser ut som alfalt, og er ru å ta på. Siden veggen er i mur, er det ikke hva som helst som kan henges opp. En interiørkonsulent hadde sikkert fått utløp for sin kreativitet her. Denne veggen er ca 4,80 meter lang.

Så nå er jeg spent på om du som leser, har noen tips og gode råd til oss. Jeg tilbringer ganske mye tid i sofaen på stua, og det ville vært hyggelig med noe koselig og fint på veggene. Slik det er nå, er det litt nakent og mangler liv og glede, rett og slett. 

20 kommentarer
    1. Enig med deg i at et stort bilde ville blitt fint på én av veggene. Og noen grønne hengeplanter kanskje? Enten i veggpotter eller på ei hylle? Det skal finnes skruer til murvegg.
      Håper du får inn masse gode tips😃
      God helg❤

      1. Ja, det må helt klart bli minst ett stort bilde her 😀 Har også tenkt på grønne planter, men ikke så lyst til å henge opp hyller…
        God helg til deg ❤

    2. Tok oss 1,5 år og finne noe til vår langvegg i stua, så mitt råd er å bare ta seg god tid, vi fant speilbokstaver L O V E og er veldig fornøyde 😜

      1. Kan tenke meg det ble stilig med speilbokstaver på veggen hos dere. Og vi har jo god tid. Det er ofte vi tenker at tida går… men tida kommer! 😀

    3. Jeg har forstørret opp et naturbilde som jeg selv har tatt og overført på lerret og hengt det over sofaen. Bestilt på nett. Størrelsen kan du velge selv. Viktig for meg at det skulle være personlig, at det skal inspirere og vekke gode minner.

      1. Det høres veldig fint ut 😊 Og spesielt siden det har en personlig betydning for deg ❤ Visste ikke at det går an å overføre bilder til lerret. Takk for tips. Får sjekke litt på nett.

        1. Jeg mener jeg bestilte på fotoknudsen. Men det er mange firmaer som tilbyr det samme, tror jeg. Lykke til!

    4. Å, det er ikke bare enkelt nei 😲

      Det er sikkert mye å velge i, og mange muligheter. Selv har vi så mange små vegger, så vi får se etterhvert hva jo bytter ut til på veggene her i Huset når vi får pusset opp stua 😀

      Dårlig med tips fra meg dessverre. Jeg er jo veldig glad i naturbilder jeg da. Og søstra mi skal male et for meg 🙂

      Lykke til! Dere finner nok ut av det 😀😉

      1. Absolutt ikke enkelt, og spesielt siden det er så mange muligheter. Jeg synes det er lettere å finne noe som passer til små vegger. På store vegger må man liksom finne noe som passer sammen… Så kult at du skal få et bilde malt av søstera di. Det blir nok spesielt og betydningsfullt. 😍😊😍 Takk, vi kommer nok i mål. 😀

    5. Åh det hørtes ut som en stilig vegg å ta på, den ser fin ut også. Et fargerikt bilde hørtes jo veldig fint ut å ha på den lyse veggen din 😊 Jeg er jo veldig fan av speil jeg da som utvider romfølelsen, en ide til den andre veggen kanskje?

      1. Kult at du liker veggen, Lene 😊 Da ligger det vel an til et fargerikt bilde på den lyse veggen 😀 Jeg solgte et stort speil da vi flyttet inn her, siden jeg ikke kom på noe sted å henge det opp 😲 Kanskje et speil kombinert med noe annet…

    6. Vettu, jeg skjønner godt at veggene har fått vært tomme så lenge. Jeg hadde det slik da jeg flytta hit…lenge lot jeg veggene være tomme. Men jeg syntes det var godt. Hadde så behov for ro. Vanskelig å gi råd slik. Men tenker umiddelbart at fargene i de gule putene må gjentas. Lykke til med å finne bildet/bildene som kan gi deg gleden <3.

      1. Ja, sant det, at rolige vegger gir ro. Har tenkt at det muligens holder med et stort og fargerikt bilde på den lyse veggen. I alle fall inntil videre… 😍 Skal ikke stresse noe, og vi blir nok fornøyd til slutt.

    7. Jeg tror du vil sikkert finne ut selv en dag:)
      Jeg har så mye på veggene hjemme og har tenkt at kanskje det er fint når det er nesten bare en ren vegg:)
      Lykke til:)

      1. Skjønner hva du mener. Har begrenset meg veldig på de andre veggene i leiligheten, og vil ikke fylle opp veggene helt på stua heller. Men NOE må vi ha der. Har begynt å vurdere å male nå… Kanskje grønt… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg