Jeg har flyttet inn i kollektiv

Plutselig kø i Stor-Elvdal, og endelig fikk jeg tatt bilde av elgene i undergangen langs veien.

Kroppen virket ikke på formiddagen i går,  ville ikke spille på lag med meg. Etter hvert gikk det seg imidlertid til, og kilometrene rullet på, bort fra Trøndelag, nedover Østerdalen og inn i Viken fylke. Jeg ankom Drammen ganske nøyaktig halv ni om kvelden, hvorpå jeg flyttet inn i kollektiv hos dattera mi og to andre.

Medbragt smoothie ble inntatt på Alvdal

Trafikken fløt fint og bilen var samarbeidsvillig. Cruise control, automatgir og to termoser med te hjalp også på sånn at jeg slappet godt av under kjøreturen. Da jeg kom inn i Vålerengatunellen, ble jeg litt i stuss. Hvilke skilt skulle jeg følge? Husket ikke fra sist. Det var stadige veivalg, østover eller vestover? Jeg stolte på magefølelsen, tok mot venstre hver gang, og var spent da jeg igjen fikk øye på sola. Joda, plutselig dukket skilt med Drammen opp. Og nå er jeg altså installert i kollektiv. Det er fint her. Jentene har et helt hus med hage for seg selv. Gammelt og koselig, og sentralt i byen. De har sin egen dyrehage her. Nabokatter kommer stadig innom, og i løpet av kvelden fikk jeg hilse på tre av dem. Den ene skal ha kattunger også, så vi. Pinnsvinet som bor under terrassen,  var også ute på en kveldstur, men heldigvis dukket ikke grevlingen opp.

Thea laget middag til meg da jeg kom frem. Deilig kylling med bl.a. chipotle-krydder. Nam! Jeg har det godt! 😃

Thea serverer deilig mat, slik hun vet at jeg liker den.

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interes:se av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

 

14 kommentarer
    1. Godt å være framme etter en lang dag på reise 🥰 Egentlig er det veldig greit å komme seg til Drammen når man ligger på den veien du kom, for man slipper å kjøre av noe sted. Kos deg med datteren og dagene som kommer, klems 🤗

    2. Glad you got there okay even with all the different roads to choose from, nothing worse than getting lost 😅 and nice to have a wonderful meal prepared for you on arrival, a thoughtful young lady 🥰

      1. Thanks, I’m not too fond of driving on roads that I am not familiar with. I bit more stressed than I used to be when I was younger. Anyway, I think it’s good to force oneself to do so, in order to be able to visit different places 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg