Kuldesjokk etter tredje vaksinedose

Ikke i form, men klar for et kuldesjokk

Etter at jeg tok tredje vaksinedose for fem dager siden, har formen vært mye dårligere enn den er til vanlig. Hverdagen har bydd på mer utmattelse, mer feber, og mer smerter. Jeg har avlyst mye de siste dagene, og blir ganske lei og oppgitt over alt jeg ikke kan gjøre og går glipp av. I ren desperasjon tenkte jeg at et kuldesjokk kanskje kunne restarte kroppen.

Sofaen vant over konserten til min eldste datter på fredag. Pga. bivirkningene av vaksinen, klarte jeg ikke å mobilisere krefter til å dra. Ungdomskorpset som hun spiller i, deltok på NM i janitsjar. De klarte seg selvsagt supert uten meg og fikk en fin plassering i sin klasse. Men jeg skulle så veldig gjerne ha vært der. Sofaen vant på lørdag også, over en date med samboeren min. Jeg hadde sett for meg at vi skulle komme oss ut på en middag eller en kino. Det gikk ikke. Det føltes som å ha en mini-influensa, og jeg måtte bare kapitulere.

På planen for søndag, nærmere bestemt i går ettermiddag, hadde jeg lagt inn et isbad med badegjengen. Den morgenen var formen forstatt ille, og jeg hadde intet håp om å komme meg ned til sjøen. Imidlertid kjente jeg litt bedring utover dagen. Jeg kunne forlate sofaen for små gjøremål, og regnet med at det var kroppens måte å si fra på om at isbad var innvilget. Strandbaggen ble pakket, og klokka fire vandret jeg ut i den iskalde Trondheimsfjorden, i håp om at dette var en god løsning.

Etter kuldesjokket

Formen var faktisk mye bedre etter vinterbadet utover hele kvelden i går. Jeg var sliten, som etter å ha vært på hardtrening, men jeg kjente at jeg hadde energi i kroppen, og det er en veldig god følelse. Kan det ha noe å si at det bare er ei uke siden sist jeg vinterbadet? Er det slik at kroppen trenger jevnlig påfyll av slike kuldesjokk? “Fungerte” det fordi kroppen min var helt akterutseilt? Eller er det bare tilfeldig at jeg følte meg bedre?

Det er nok ikke noe fasitsvar på mine funderinger. Men selv om jeg tenkte “dette gjør jeg aldri igjen” i det jeg valset ut i det iskalde sjøvannet, vet jeg at jeg kommer til å gjenta suksessen! Selv om det bare gir noen få timer med mer energi, er det vel verdt kuldesjokket! Om dette vinterbadet faktisk har restartet kroppen etter vaksinesjokket, kan jeg kanskje gjennomføre noen av de aktivitetene og planene jeg har for denne uka. 🙂 

 

Ser stranda innbydende ut?

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 

Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
Følg om du vil!

 

20 kommentarer
    1. Interessant!😊
      Det var nok verdt det hvis det hjalp.
      Jeg har blitt skikkelig dårlig av vaksinene, så det frister ikke med en ny dose.
      Håper du er over det verste og at de neste dagene blir bedre.🌹

      1. Ja, det var absolutt verdt det. Mer denne gangen enn ved tidligere vinterbad 😊 Jeg har blitt dårlig av alle tre vaksinedosene. Er superskeptisk, og hadde aldri i verden tatt dem om det ikke hadde vært for strenge regler i forbindelse med reiser utenlands. Takk, håper jeg er over det verste nå.

      1. Føltes som det hjelp veldig der og da, og kjente at jeg fikk mer energi (adrenalin, osv), men er usikker på hvor lenge “virkningen” sitter i… 😊

    2. Da håper jeg virkningen sitter i hele tiden, og helt til neste bad, for da fortsetter bare energien å vokse.
      Ikke godt når reaksjonen etter vaksinen blir sånn. Håper det er over det verste nå.
      Sprek er du som isbader! 😀🥰

      1. Ja! Tenk om det kunne fungere sånn! Setter det øverst på ønskelista! 🤗 Det kjennes ut som isbadet sjokkstartet kroppen etter de verste bivirkningene fra vaksinepåfyllet. Kan jo ikke vite sikkert, men nå er jeg tilbake til “normalt dårlig form, med bedre perioder” i alle fall 😊 Føler meg faktisk litt sprek under isbadinga, og det er en fantastisk følelse! 😀

      1. For å være helt ærlig, hadde jeg aldri trodd dette om meg selv heller 🤗 Døtrene mine sa: Men, mamma, du bader jo ikke om sommeren en gang… 😀

    3. Kanskje det er noe i det, fy søren så tøff du er som faktisk gjør dette. Får frysinger ved tanken🥰

      Håper formen holder seg bra en stund og go’klem fra meg🤩

      1. Hahaha, lett å få frysninger om man tenker at dette er løsningen ja 🤗 Haha 😀 Føler meg ikke så tøff i trøya når jeg valser ut i vintervannet, men er veldig tilfreds med innsatsen etterpå 😉 Formen holdt til neste morgen, men jeg er i alle fall bedre etter vaksinenedturen! Returklem 🥰

          1. Lettere å gjøre det når man ikke tenker seg for mye om… 🤪🤗 Var egentlig veldig forberedt på bivirkninger, men ikke godt likevel.

              1. Tenkte mest på at det var lettere å isbade fordi jeg ikke tenkte meg så mye om, men bestemte meg forsåvidt for å ta vaksinen fra en dag til en annen også. Ville egentlig ikke. 😀 Men, ja, lettet over at bivirkningene kanskje er overstått nå. 🙂

    4. Det er synd når man går glipp av mye på grunn av dårlig helsa. Men fint at du er bedre og kuldesjokk ser ut som det hjelper.
      Ha en fin dag:)

    5. Du skal ikke se bort fra isbadingen/kuldesjokket har en fin effekt på kroppen din, og det finnes jo ikke noe bedre enn å kjenne at kroppen vil noe og orker 😊 Håper tirsdagen blir fin 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg