Migreneskolen fant meg i bloggen

Bildet av meg som Migreneskolen brukte for å fortelle min migrenehistorie

 

Migreneskolen fant meg i bloggen. De kom over et innlegg jeg skrev om et migreneanfall, og lurte på om de kunne bruke et bilde av meg fra dette innlegget. Det sa jeg selvsagt ja til, ettersom jeg tenker det er et beskrivende bilde for hvordan det kan være å ha migrene. Bildet ser du på screenshot under, øverst til høyre.

Screenshot fra Migreneskolen på Facebook

 

Senere tok Migreneskolen kontakt på ny for å høre om jeg kunne tenke meg å skrive min historie om migrene, til bruk i Migrenemagasinet. Innlegget som de postet om meg og min migrenehistorie ble også postet på Facebook 21. april. Du finner den om du søker opp Migreneskolen på Facebook. Hvis du er interessert å lese/vite mer om migrene, finner du mye informasjon på denne siden.

For dere som vil lese innlegget med min historie, har jeg også tatt en screenshot, som ligger til slutt i dette innlegget.

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link

 

12 kommentarer
    1. Vi er også en migrenefamilie. Jeg er blitt bedre. Har mer vanlig hodepine nå, etter jeg sluttet å drikke alkohol helt. Det som trigget den før.. Det bildet sier alt ja.

      1. Huff, kjedelig å høre at du og dere også har slitt med migrene. Jeg ble bedre etter at jeg begynte med en god omega 3, og fikk bedre balanse mellom omega 3 og omega 6. 🙂 Alkohol er ikke bra for hodet, nei.

    2. Yes migraine can be debilitating as I know only too well. A genetic component for me as my mother, me and my daughter all suffer with them. I can go months without an attack and then a few will happen all at once… 😴

      1. Yes, I recall you telling me about your migraine that too often occur during the weekends. My mum and my brother had them too, but not any more, as far as I know. I’m sorry to hear Tove also gets them. 😴

        1. Yes, and I hope it won’t pass down to Isabelle 😬 but it is likely. Seems to only affect the ladies in the family

    3. Så bra at du har bidratt med å fortelle din historie. Å ha migrene må være virkelig grusomt. Bra at du har lært deg litt om hva som kan minske intensiteten litt for deg, men det er sikkert ikke like lett å få til alltid.😊

      1. Ja, da de spurte, var det ikke vanskelig å knote sammen noen setninger fra det som er virkeligheten for meg. Det virker som det er veldig mange som sliter med migrene. Migrene kommer ofte ganske plutselig, men jeg merker at det kan bli verre når jeg har overdrevet aktivitet. Verst er det når jeg ikke kan ligge, fordi trykket da øker og hodet dundrer så forferdelig. Men veldig godt når det går over! 😊

    4. Viktig å løfte fram dette med migrene, for jeg tror ikke alle helt forstår hvor ille det kan være. Selv har jeg vært forskånt for det, men har hatt både en sjef og en god kollega som hadde det. Begge kunne fortelle at at ved å redusere og kanskje også kutte ut alkohol helt, så fikk de en nye hverdag. Migrenen ble ikke helt borte, men den avtok i styrke og lengde.
      Klem 🥰

      1. Ja, migrene kan være skikkelig ille. Smertene er uutholdelige når det står på som verst. Godt å høre at du ikke har det, og jeg unner ingen slike smerter. Har hørt andre nevne dette med alkohol også. Jeg drikker sjelden eller aldri, så er nok ingen resept for meg, men sikkert lurt å teste ut for mange. Returklem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg