Rampenissen tok med tvillingbroren / The elf brought his twin brother

Ikke bare én, men to rampenisser / Not just one but two elves on the shelf

(English further down)

Jeg hadde lyst til å gi en rampenisse et godt hjem og fant en nettside som søkte etter adoptivmennesker. Etter at jeg hadde lagt rampenissen i handlekurven, gikk jeg til kassen, betalte og var fornøyd med kveldens gode gjerning. Nå kunne jeg finne senga, i visshet om at rampenissen snart dukket opp klar for avhenting på Posten.

Dagen etter fikk jeg faktura på epost. Der stod det at jeg hadde bestilt TO rampenisser, ikke én, slik jeg trodde. Hadde rampenissen allerede gjort sin første rampestrek? Tatt med tvillingbroren? Men når de først var på vei og kom i hus, kunne jeg ikke like godt kaste dem ut. Av frykt for at de skulle finne på noe tull allerede før advent, bestemte jeg at de mått bo i eska inntil videre. Det var utrygt å slippe dem ut for tidlig!

Men så begynte de å mase om at de var trøtte og ville legge seg. Jeg ble selvsagt usikker på om dette var nødvendig eller bare var et triks for å lure meg. Jeg hadde tross alt oppdratt to jenter og vært lærer i mange år, så jeg er på vakt når noen prøver å oppnå fordeler ved å lure meg. 

Kompromisset ble at de skulle få ligge i senga på gjesterommet, men ikke komme ut av plastbåndene som binder dem fast til pappen, slik at de ikke kan finne på rampestreker riktig enda. Som du kanskje har oppdaget på bildet under, har en av dem klart å brette opp kragen til broren, som nå prøver å klype den andre i armen. I går natt hadde en av dem faktisk klart å dra sokkene av broren, og da måtte jeg naturligvis flytte dem lenger fra hverandre. 

Akkurat nå kan jeg høre at de roper og klager på at det er så trangt. De håper sannsynligvis at jeg skal komme løpende med ei saks i hånda og klippe av plastbåndene. Men det har jeg IKKE tenkt å gjøre. 

Joda, dette skal bli noe når adventstida begynner! Jeg frykter for at det kan bli rimelig travelt å ha disse to i hus, og pent lite tid til juleforberedelser. Rampenissene har ikke fått navn enda. De kan ikke fortsette å hete “den ene” og “den andre”, og det er mulig jeg må ha hjelp til hva de skal hete før navnefesten 1. desember. Skriv gjerne en kommentar dersom du har forslag. Eller om du har erfaring med rampenisser og det er noe jeg bør være oppmerksom på mht rampestreker de kan finne på! 

English:

I wanted to give an elf a good home and found a website looking for adoptive parents. As soon as I had put the elf in the shopping cart, I continued to checkout, paid and was quite happy with my good deed for the night. I was ready to hit the sack, knowing that the elf would soon arrive at the post office and be ready for collection.

The following day I received an invoice by email. It said that I had ordered TWO elves, not one, as was my intention. Had the little elf already done his first prank? Taken his twin brother with him? Anyway, once they were on their way and had moved in, I could not just as well kick them out. Fearing that they would come up with some crap even before Advent, I decided that they would have to stay in the box until further notice. It would be unsafe to release them too soon!

After a little while they started insisting that they were tired and wanted to go to bed. Naturally, I became uncertain wondering if this was necessary or just some trick to fool me. After all, I had raised two girls and been a teacher for many years, so I’m on guard when someone tries to obtain benefits by fooling me.

We came to a compromise, which was that they should be allowed to lie in bed in the guest room. However, they were not allowed to get out of their plastic straps that tie them to the cardboard yet, in order not to be able to do any pranks too early. As you may have noticed in the picture below, one of them has managed to fold up the collar of his brother’s suit, who is now trying to pinch the other one in the arm. Last night one of them had actually managed to pull the socks off his brother, so obviously I had to move them further apart.

Right now I can hear them shouting and complaining that they feel trapped because it is too cramped. They are probably hoping that I will come running with a pair of scissors in my hands to cut off their plastic bands. But I do NOT intend to to that.

Surely, I expect this will be quite interesting when Advent finally begins. I fear that I will be reasonably busy to have these two in the house and probably not much time left for Christmas preparations. The elves still haven’t been named. I can not continue calling them “one of them” and “the other one”, so it’s possible I may need help finding names for them before their naming party on December 1st. Feel free to write a comment if you have any name suggestions. Or if you have experience with an elf on a shelf and there is something I should be aware of in terms of pranks they can come up with!

Tvillingrampenisser / Twin elves on the shelf
22 kommentarer
    1. 😄 Så artig skrevet! 😀 Er bare å glede seg til advent nå skjønner jeg 😁
      De må nok hete Elvin og Alvin tenker jeg 😉Passe rampete navn ☺

      1. 😀 Elvin og Alvin var skikkelig kule navn, og passe rampete, ja 😁 Jeg gleder meg til å bli kreativ og skikkelig barnslig i adventstida 😉

      1. Tusen takk, Happy! Du skriver veldig godt selv, og det til og med på et språk som ikke er morsmålet ditt! 🙂 Det dukker nok opp noen navn. Sikkert andre som har forslag 😀

    2. De så litt rampete ut de to der ja…. og søte også – på samme tid hehehe Den ene kan jo se ut som en rampejente rett og slett – den til venstre….

      De kan jo hete AD og VENT hihihi = ADVENT Og de kommer nok til å lage mye støy hos deg så du får bare passe på 😀

      1. Jeg vurderte jo å kjøpe ei rampenissejente i tillegg til rampenissegutten, men så endte det med at rampenissen tok med tvillingbroren 😅 Hihihi, Ad og Vent var jo to korte og beskrivende navn! Lurer på om disse to kommer til å ta innersvingen på meg… Men forhåpentligvis blir det mye moro også 😀

    3. jeg skulle kjøpe rampenissen til hu frøken her for noen år siden- Hun spurte hvem er Elf? Jeg sa det er en som bor i huset, roter i alle skapene, spiser opp maten og gjør ting som er ikke lov.
      da svarte frøken, hvorfor trenger du Elf når du har meg?

    4. Kjempegøy da 😊 Disse “rampenissene” er jo så søte. Kjøpte to stk i fjor, og de fikk plass i kjøkkenvinduet. Hera fant ut at rampenissene var perfekt leketøy 😂🤣

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Haha, artig at katten fant glede i rampenissene 😀 Kanskje noen av kroppsdelene ble litt amputert? Ha en god mandag, Toril 😊❤😊

      1. Ja, dette blir gøy 😀 Er så spent på hva rampenissene finner på! 😊 Jeg kjøpte de fra et nettsted som heter Mimmis.

      1. Hihi, det var koselige forslag! Tusen takk 😊 Jeg skal høre med rampenissene når navnefesten nærmer seg, spørre dem hvilke navn de liker best selv 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg