Rampenissene krasjlandet hos jentene

I det jeg holdt på å re opp sengeplasser til min yngste datter Thea og hennes venninne Krissa, fikk jeg meg en stor overraskelse! Rampenissene krasjlandet i senga rett foran øynene mine, i tidsmaskinen min. Jeg tror de rett og slett må ha endret på tidsknappen, eller muligens fått lagt til en ny knapp underveis. Det var jo ikke meningen at de skulle lande før 1. desember 2022, og ikke i Spania men hjemme i Norge.

Det aner meg hva som kan ha skjedd. De har sikkert hørt at jeg snakket med Thea på telefonen i går. Like før avreise ringte hun nemlig for å fortelle at ei venninne blir med. De var en jentegjeng som hadde vært på nyttårstur til Barcelona. Venninna hadde ikke fått reise hjem med flyet sitt. Hun skulle ha mellomlanding i Stockholm, og der krever de nå at man må ha tatt koronatest. Noe hun ikke var klar over. I all hast kastet hun seg med på tur sammen med dattera mi hit til Malaga.

Det som i utgangspunktet var en forferdelig nedtur og et stort sjokk for Krissa som stod ved innsjekk og ikke fikk reise hjem, snudde til en positiv opplevelse. Jentene fikk i all hast kjøpt ny flybillett til Krissa, slik at hun kunne bli med Thea hit. Alternativet var å bli igjen i Barcelona i tre dager alene før hun kunne reise hjem til Norge. Rampenissene har nok hørt alt dette i telefonsamtalen min med Thea, og funnet ut at de skulle overraske jentene.

Men Thea og Krissa var ikke overmåte interressert i å leke med rampenisser. De ville mye heller dra ned til stranda og sole seg. Rampenissene skal få sitte på sengestolpene og få med seg litt jenteprat et par dager, men så må de nok få streng beskjed om å fortsette tidsreisen sin videre, slik det opprinnelig var planlagt. Starten på tidsreisen kan du lese om i innlegget Tidsinnstilt tidsmaskin.

Mens jentene var på stranda og koste seg, slappet Bjørn og jeg av ute på terrassen under spanske solstråler. Dessuten fikk jeg, som så mange ganger tidligere, en privatkonsert mens jeg lå på sofaen. Mye lading i forkant er  lurt når man har planer for kvelden. Nå gleder meg til å ta med spillemannen og jentene ut på restaurant. 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

15 kommentarer
    1. Så fint at det ordnet seg for venninnen til datteren din, – og så koselig at hun kunne bli med til dere 🙂 Jeg har selv kjent på den følelsen her i Spania tidligere, – for over 10 år siden. Det var litt pes, men ordnet seg til å bli noe av det beste jeg har opplevd i hele mitt liv 😉
      Og de derre rampenissene gir seg ikke. Jeg tror du burde dytte bomull i ørene deres så de ikke får med seg så mye jenteprat, – jeg tror ikke de vil ha godt av det. De risikerer å bli sjokkskadet hehe 😉

      1. Ja, det ble en grei løsning, og Thea er kjempeglad for at venninnen dropper innom et par dager. De to kjenner hverandre godt, og Krissa har dessuten vært med til Spania flere ganger tidligere. Den følelsen er forferdelig, men jeg sa akkurat det samme til Thea’s venninne… At selv om det som skjer kan fortone seg som forferdelig akkurat når det skjer, kan det komme noe veldig godt ut av det. 🙂

        Kanskje jeg rett og slett skal stikke en q-tips gjennom ørene og hodene deres… Sånn for å avverge at dette skjer igjen senere? De har forresten bare godt av å bli sjokkskadet 😀

        1. Haha hoho, – nå begynner rampenissens “mor” å bli farlig, hører jeg hehe 😉 Håper de leser det du skriver, så de setter seg i tidsmaskinen asap og forlater januar 2022 i Spania 😉

          1. Veldig stressende når slike ting når man er ute i verden, men desto deiligere når ting ordner seg og det på en måte er en mening med alt 😀

    2. Så fantastisk at det løste seg på den måten for henne, det er nok trasig å være alene i 3 dager. Liker når slike negative ting blir til en positiv ting, det der var jo helt perfekt. Ja det kan nok tenkes at rampenissene har overhørt noe der ja.😂

      Kos med konsert under de spanske solstrålene. NYT! Klem ❤

      1. Ja, dette ble en fantastisk løsning for henne. Og veldig hyggelig for oss andre som får selskap av denne flotte jenta. 😊 Det er nok på tide å bli strengere med rampenissene. Nå er jo jula forlengst over! 😀 Tusen takk, og jeg forventer flere solkonserter før vi må returnere til snøland 😀

    3. Noen ganger viser det negative seg til å bli veldig positivt, og det gjorde det jo her. Hva rampenissene holder på med, er jo noe helt annet. Men forstår godt at de vil være med på moroa de også 😉
      Så koselig med konsert i stua da 😀 Heldig du <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg