Sølevann for god helse / Muddy water for good health

English further down

Hvis du kjenner meg eller har fulgt med i bloggen min en stund, har du sikkert oppdaget at jeg prøver mye forskjellig for å oppnå bedre helse, både av behandlinger og kosttilskudd. Det siste tilskuddet jeg har lagt til i kostholdet mitt er det jeg kaller “sølevannet mitt”, mest fordi det ser ut som sølevann. Men navnet jeg har gitt dette tilskuddet er ikke helt tilfeldig. Det består nemlig av humiske stoffer og inneholder dessuten mineraler fra 60 millioner år gammel jord.

Sølevannet, som selvsagt også har et formelt navn, har gjort underverker for magen og tarmen min. Jeg har tatt et fantastisk omega 3-produkt i mange år, som har dempet betennelser i kroppen min generelt, også i tarmen. Nå har i tillegg sølevannet blitt en favoritt i kroppen min. Jeg har drukket sølevannet i snart to måneder, og det har hjulpet ytterligere på min kroniske tarmbetennelse og magesmertene. Mesteparten av immunforsvaret vårt ligger i tarmen. Derfor er det viktig å ta vare på tarmen fra innsiden, og å styrke mikrobiobalansen. Det er lurt å legge til rette for gode arbeidsforhold for de gode bakteriene i tarmen, slik at vi kan få gode dager.

Med én teskje av disse edle dråpene to eller tre ganger per dag får jeg styrket både tarmen og hjernen min. Sølevannsdråpene lover nemlig også mental klarhet, og det kan jo i mange tilfeller være en fordel. Vi er mange som sliter med tåkehjerner og har kognitive utfordringer. Noen trylledråper som kanskje er bra for kommunikasjonen i cellene, er ikke meg imot!

Jeg la også merke til at det for dette kosttilskuddet ble nevnt respiratorisk velvære. Jeg ante ikke hva det kunne innebære, men kanskje lettere å puste? Jeg har i flere år hatt tette bihuler og noen ganger blitt spurt av velmenende venner om jeg er forkjølet, fordi det høres slik ut. Etter sølevannets inntog i kjøleskapet mitt, er bihulene blitt mye bedre, og jeg har ikke hatt behov for medisiner. Jeg er heller ikke avhengig av å spøyte inn oppløsende dusjdoser gjennom nesa til bihulene for å bli kvitt tetthet og trykkhodepine. Kanskje jeg burde døpe om sølevannet til tryllevann?

Har du også noen slike tryllepiller eller tryllevann som du føler gjør en forskjell for dine helseutfordringer? Som hjelper kroppen i produksjonen av energirike celler eller opptak av viktige næringsstoffer? Kanskje noe som gir immunforsvaret godt påfyll?

Du kan også følge bloggen på facebook HER.

English:

If you know me or have been following my blog for a while you will have discovered that I try a lot of different things to gain better health, both in terms of treatments and supplements. The last supplement I have added to my diet is what I like to refer to as “my muddy water”, mainly because it looks like mud water. However, its name is not entirely coincidental. Actually, it consists of humic substances. Besides, it contains minerals from soil that is 60 million years old.

The muddy water, that also has an formal name, has done wonders for my stomach and gut health. Actually, I have been taking a fantastic omega 3 product for several years that has alleviated inflammation in general in my body and also in my intestines. In addition, the mud water has now become a favourite inside my body. I’ve been drinking the muddy water for almost two months and it has helped my chronic intestinal inflammation and stomach pains further. Most of our immune system is in the gut. Therefore it is imperative to take care of the intestine from the inside, and to strengthen the microbiology balance. Thus I think it’s wise to facilitate good working conditions for the good bacteria in the gut, so that we ourselves can have good days.

With a small spoonful of these noble drops two or three times a day I get to strengthen both my guts and brain. In fact, the drops of muddy water promise mental clarity as well, and in many cases that can come in handy. There are quite a few of us who struggle with brain fog and have cognitive challenges. It wouldn’t hurt with some magic drops that may be good for communication in the cells!

I noticed that it was mentioned respiratory wellness for this supplement. I had no idea what that involved, maybe easier to breathe? The past few yeas I’ve had sinus problems and have often been asked by well meaning friends if I have a cold, because it sounds like it. However, after the muddy water entered my fridge my sinus problem is almost gone and I have not needed medication for it. Furthermore, I am not dependent on injecting dissolving shower doses through my nose into the sinuses to get rid of the density and pressure headaches. Maybe I should rename the mud water to magic water?

Do you also have some kind of magic pills or magic water that you feel make a difference to your health challenges? Something that helps the body in producing energy-rich cells or being better equipped to absorb important nutrients? Perhaps something that can boost the immune system?

Please follow my blog at Facebook HERE.

19 kommentarer
    1. Wow… Så bra at du har funnet disse trylledråpene😃
      De fikk jeg veldig lyst til å prøve!
      Er det lov å spørre om hva de heter??
      Ha en fortsatt fin dag😙

    2. Wow, så bra at du har funnet disse trylledråpene!
      De fikk jeg veldig lyst til å prøve😃
      Er det lov å spørre hva de heter og hvor du har kjøpt de ??

    3. Jeg er så heldig at jeg ikke har noen helseproblemer, så det er jo ingen plager som har behov for å lindres eller noe.. Men jeg føler meg kvikkere med energitilskudd som inneh. Ginseng, Rosenrot og guarama. Dessuten føler jeg meg mykere, og at jeg tåler større anstrengelser uten å bli støl ved gjevnlig bruk av Omega 3 🙂

      1. Jeg er glad på dine vegne for at du ikke har helseproblemer, Gry. 🙂 I tillegg gjør du noe som viktig for kroppen, nemlig å forebygge mot evt. helseproblemer. Det er mange som skjønner at de må “reparere” når problemer oppstår, men ikke alle skjønner viktigheten av å forebygge 😉 Så bra!

    4. Kjempegodt at du har funnet noe du føler hjelper, og ikke noe er bedre enn det 😊

      Selv tar jeg C-vitamin, Omega 3 og Vitaplex.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    5. Dette hørtes ut som et spennende produkt. Akkurat her er det ikke annet enn kostholdet. Unngå raffinert sukker, surdeigsbaka og minimalt med fint hvetemel. Vet det er viktig med bakteriefloraen i tarmene, men litt som å “lete etter nåla i høystakken”. 🙂
      Superfin lørag til deg <3

      1. Ja, det er et veldig spennende produkt, men fasiten er ikke lik for oss alle. Det viktigste er jo å ha et bra kosthold. Noen av oss har “jobbet” for å ødelegge tarmfloraen, og da kan det være greit med noe som reparerer litt. Jeg er heldig som har funnet tilskudd som hjelper meg, i tillegg til medisiner. 🙂

    6. I also have serious sinus issues and bowel issues, as well. I am taking humic and fulvic acid as well as Ion biome. I will see how it goes. I have reduced my nose problems before taking it by taking homeopathic remedies, sinus remedies. I have noticed that with these mineral type waters my energy is so much better, my hair looks better. I will see about the sinuses.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg