Sterke ord fra en alvorlig ME-syk mann

God morgen! Jeg starter dagen med å dele noen sterke ord fra en alvorlig ME-syk mann.

 

Jeg får regelmessig oppdateringer på mail fra en organisasjon som heter Open Medicine Foundation. De jobber for å finne svar på ME-gåten, via forskning, og bl.a. letes det etter en biomarkør. Via oppdateringene derfra får jeg en del nyttig informasjon. I dag kom dette diktet fra en svært alvorlig ME-syk mann som heter Whitney Dafoe. Han er sønnen til Ron Davies, som leder forskningen ved Stanford University i USA. Whitney Dafoe prøver ut en medisin som heter Abilify, og ut fra det jeg har lest fra han på Instagram, har han noe effekt av denne. Fra å ligge i et mørkt rom uten å tåle lys, lyd og annen stimuli i mange år, er han nå i stand til å lytte til musikk fra senga.  Spennende!

Jeg tenkte først at jeg skulle oversette det han har skrevet i diktet til norsk, men fant ut at det blir mer riktig å gjengi det i original ordlyd. Kanskje vil noen av dere som leser, nikke gjenkjennende. Også uavhengig av helsesituasjon, og kanskje vel så mye ut fra livssituasjon.

Ønsker deg en dag full av håp og glede! ❤️

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

10 kommentarer
    1. Ja, det var sterkt og akkurat sånn jeg har blitt fortalt det av en av mine venner.. Han lå i sengen i over ti år og bare liksom eksiterte, men håpet var der inne! Han slo takten med en linial i mørket på rommet og diktet litt for seg selv. Nå er han på bena og skriver de vakreste tekster og synger sangene sine til de som vil høre. Mange cd har det blitt. Så godt at håpet om en bedre femtid ble virkelig. Heier på alle med ME!

      1. Det er grusomt at noen kan bli så syke, og fælt å tenke på at mange blir mistrodd og stigmatisert også. Jeg er heldig som ikke er alvorlig ME-syk, tross alt, og livet kan fortsatt være meningsfylt. Veldig godt å høre at vennen din er på bena og kan skrive og synge. Jeg blir glad når jeg hører slike historier. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg