Svipptur til Puerto Marina Benalmadena

Puerto Marina Benalmádena

 

Puerto Marina ligger i Benalmádena, ca seks km fra der jeg holder til på solkysten av Spania. Om du er på disse kanter, kan jeg anbefale en svipptur til denne havna. Det er fint å bare rusle en tur i området for å se seg rundt, og du finner mange barer, nattklubber, restauranter, samt en del butikker i området. Om du er av typen som heller tar en hvil mens reisefølget ditt stikker innom butikker, går det fint an å plassere rumpa på murkanten som går langs promenaden og vannkanten, samtidig som du har oversikt over ditt shoppinglade reisefølge. 😊

Om man har lyst på et alternativ til shopping, fins det et akvarium med haier og eksotiske fiskearter i enden av promenaden. Jeg har ikke vært der enda, men det står på to-do-lista. Kanskje kan jeg få oppleve å gå under tunellen hvor haiene svømmer over hodet mitt… 

 

Shopping i Puerto Marina Benalmádena

Når man går bortover promenaden, kan man velge å ha blikket ut mot fine båter, yachter og leilighetsbygg eller butikker og restauranter, eller ta seg god tid og se både hit og dit. Arkitekturen er unik. Det er en blanding av maurisk/arabisk og spansk/andalusisk stil. Puerto Marina i Benalmádena blir ofte kalt det andalusiske Venezia. I tilknytning til fastlandet er det i havet bygd opp øyer som knyttes sammen av bruer. I leilighetsbyggene finner man flotte leiligheter med basseng på taket, hvor eierene har luksuriøse biler i carport under leilighetene og dessuten sine private båter duppende et par meter fra carporten. Du ser kanskje noen av disse på bildene mine?

 

Jeg nyter atmosfæren i Puerto Marina Benalmádena

 

Promenaden på Puerto Marina Benalmádena

 

Kveldsstemning i Puerto Marina Benalmádena

 

Snart kveld i Puerto Marina Benalmádena

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

12 kommentarer
    1. Nydelige bilder.🤩
      Det ser veldig fint ut der.
      Det er morsomt å utforske nye steder og ta seg tid til å titte seg rundt.
      Kos deg masse!🤗

    2. Haha.. jeg leste Maggie Reilly i kommentarfeltet og ble helt satt ut, leste visst feil, men kom på en gammel sang jeg fikk lyst å høre, så takk til Mary 😜👍🏾

      1. Mary ville nok likt at du tok feil av de to, hehe 😀 Mary hadde ambisjoner og tok sangtimer da hun var ung, men der stoppet hennes sangkarriere 😜

    3. For et herlig sted, og jeg tror faktisk at jeg kunne klare å se på båtene og havet samtidig som jeg kikke i butikkvinduene, hihi. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Det går helt fint å se både til ventre og til høyre om man bare tar seg god tid til å nyte 😉 Og butikkene er jo dessuten stort sett åpne i hele fronten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg