Vær så god, en qi gong-snutt til deg!


Her er videosnutten som jeg har lovt ut! Bli med på qi gong-øvelser i rolig og behagelig tempo sammen med en fantastisk dyktig og inspirerende instruktør! For dere som ikke har vært med på qi gong tidligere, kan det være uvante bevegelser. Men bare kjenn på energien, og bli med så godt du klarer. Føl, gjør, pust! 

 

Håper det går greit å spille av video-snutten.
Vimeokoden er https://vimeo.com/721949995/3a046b6ad9

I et tidligere blogginnlegg, Suksess med tai chi og qi gong, skrev jeg at Svanhild hadde sagt seg villig til å lage en videosnutt med qi gong/tai chi som jeg kunne dele med alle. Denne er nå klar! Når jeg er på tai chi-treninger i klubben, starter vi alltid med slike qi gong-øvelser. Det gjør godt for kropp og sjel. Jeg kan anbefale at du starter videosnutten fra datamaskin eller nettbrett, stiller deg på gulvet og følger med ved å kopiere Svanhild. Du trenger ikke mye plass, men ro, og ti minutter til disposisjon. 

Jeg vet med meg selv at det kan være vanskelig å gjennomføre slike ting og la de bli til en vane, og at det virker krevende. Det handler mye om å bestemme seg, og deretter å begynne å oppføre seg som om man mener det. Det kan være lettere å gjennomføre om man har faste dager og tider. For sin egen del. Og om man for eksempel bestemmer seg for å gjøre qi gong-øvelsene til et fast tidspunkt mandag, onsdag og fredag, er det ikke så farlig om man dropper ut en dag pga dårlig form eller en tannlegetime. Det går også an å sitte mens man gjennomfører bevegelsene, eller å variere mellom stående og sittende.

Det er Pål Erik, mannen til Svanhild og hovedtrener i Trondheim Karateklubb, som har stått for filmingen. De to er et godt team. Tusen takk til både Svanhild og Pål Erik for at dere bidrar til at flere får muligheten til å bli inspirert og får litt qi gong og tai chi inn i kroppsmaskineriet og sansene sine!

Svanhild har for øvrig laget denne videosnutten til bruk for alle helt gratis. Jeg håper at jeg en gang kan være den som overrekker henne en medalje for innsatsen, positiviteten og energiinnsprøytingen hun bidrar med! Hun gjør en fantabulastisk jobb!

 


Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

4 kommentarer
    1. Så utrolig bra og fint gjort!
      Det tar tid å både planlegge og spille inn en slik video.
      Tusen takk og hils dem så mye!
      Den skal jeg ta fram når jeg får litt roligere dager slik at jeg kan få prøvd i ro og fred.
      Akkurat nå skal jeg ikke lage flere avtaler inn i dagene mine.
      Ha en flott junikveld!

      1. Du har nok mer enn nok å fylle dagene dine med, som allerede er for korte! 😀 Men du finner nok tilbake til snutten når du er klar for det. Det er bare å sjekke bloggen min på solsnudagen 😀 Ja, det er utrolig flott gjort av dem, og hilsen skal overbringes 😊

    2. Tusen takk for at du delte videoen, og jeg prøvde meg på øvelsene samtidig som jeg så på. Litt problemer med å løfte ene armen, men bortsett fra det gikk det helt fint. Skal prøve å gjennomføre de på morgenen innen jeg starter dagen 😊

      1. Så artig at du vil bruke videoen! Man må selvsagt tilpasse ut fra forutsetninger, og det er viktig at man ikke gjør noe som er vondt. Lurt å ta hensyn til leddene sine spesielt, og ikke bøye knær lenger frem enn til over tærne for eksempel. Blir spennende å høre hvordan det går videre! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg