Blir du med og hilser på Dovregubben?

Dovregubben

Blir du med og hilser på Dovregubben? Han bor på Dovrefjell, og står ute i all slags vær og vind ved Dovregubbens hall. Det har snødd, og Dovregubben ser litt gretten ut. Det er fordi han har fått et tynt dekke av snø kledd nedover toppen av hodet. Han er ganske stiv i skuldrene og i kroppen ellers også, så han har ikke så lett for å få børstet snøen av hodet og beina. Det er oppholdsvær nå, i det sola akkurat har gått ned bak fjellene. Blåtimen og minus 18 grader skremmer vel ikke deg? Jeg la igjen vottene i bilen, siden jeg må ha fingrene ledig til å trykke på bildeknappen. Det er på denne måten jeg kan ta deg med på tur i dag. 🙂 

Bjørn, Dovregubbeen og jeg i 18 minusgrader (Dovregubben i midten).
Dovregubbens turvenn
Ved Trollstugu

For den som vil overnatte eller tilbringe litt tid på dette eventyrlige stedet, fins det både rom, leiligheter, hytte og stabbur til leie. Selskapslokale har de også, og det fins mat å få kjøpt. Jeg synes “Gubbens Burger” ser ganske fristende ut. Dessverre holder de bare åpent på lørdager på denne tiden av året, så jeg håper du har med deg matpakke og noe varmt å drikke. 

Småtrollene på Trollveggen
Dovregubbens Hall
Fjellro. Samme navn som hytta til Bjørn!
Frosne trær på Dovrefjell
Stilig gammel eventyrbro.

Merket du den trolske stemningen i fjellet? Hyggelig at du ble med på den lille turen! Rakk du å bli kald? Samboeren min var raskt ut og like raskt inn i bilen igjen. Jeg glemte helt at det var så kaldt mens jeg ruslet rundt. Fikk neggelbit først i det jeg satte meg tilbake i bilen, eller kanskje det var først da jeg merket det… Det var i alle fall godt og varmt i bilen. Har du med egen bil, eller trenger du skyss?

Trolsk stemning i trollfjellene

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

21 kommentarer
    1. Tusen takk for turen, Kari! Det var kaldt, men jeg var godt kledd! Og mat hadde jeg selvfølgelig med! Innmari fint sted for en tur! Jeg har nemlig aldri stoppa der tidligere! Klem <3

      1. Koselig at du ble med, Margrethe! 🤗 Det var sannelig bra du var godt kledd, og mat må man ha 😀 Kanskje det blir en stopp der senere en gang også 😉 Returklem

    2. Stilig og takk så mye for at du tok oss med på tur.🤩
      Der har jeg vært, men bare på sommeren, så det var fint å se hvordan det ser ut på vinteren også.🤗
      Håper du har fått varmen i deg igjen.😨
      18 minusgrader er mye!❄️

      1. Er veldig glad for at dere ble med. Det var skikkelig koselig! 🤗 Har forlenst fått varmen i meg igjen 😀 Håper du også har det varmt og fint. Og tørt!

      1. Så koselig at du ble med på turen! 🤗 Ja, helt spesielt om man får se moskus i tillegg! 😀 Jeg liker høstfargene der oppe best 🙂

      1. Koselig at du ble med på turen! 🤗 Og det var lurt at du tok med egen bil, for vi kjørte i motsatt retning, og du hadde måttet vente lenge om du ville nordover igjen etter oppholdet på Dovregubbens Hall 😀 Klem til deg 🙂

    3. Minus atten og neglebit – da er det vinterkaldt da!
      Men lekkert vinterbilde fra turen deres 😀

      God lørdag og helg til dere to 🙂

    4. Takk for den flotte turen hos dovregubben.
      Du er slik som meg, at du lar deg “rive med” – av en fantastisk natur og stemning.
      Da er det ikke så farlig om det er litt kaldt, og godt å kjenner varmen – etterpå.
      Lørdag pleier å være isbaderdag her 🙂
      God helg til deg og de rundt deg 🙂

      1. Veldig koselig at du ble med, MisteBror! 🤗 Klart jeg lar meg rive med. Det handler jo om å leve i nuet, være og nyte 😀 Jeg har ikke kommet i gang med isbadingsesongen enda, men blir vel om ikke lenge. Nyt kvelden med de du setter pris på! 🙂

    5. Takk for turen, nydelig bilder og natur. Nydelig dag til deg i dag, hvor du enn er – ser du bikket et nytt år. Gratulerer og riktig godt helg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg