Derfor sitter jeg ikke ute /This is why I don’t sit outside

Norsk/English

Jeg fikk plutselig et klarsyn. Og som så ofte ellers kom da jeg på noe lurt da jeg var på badet. Jeg får ofte slike plutselige ideer eller klarsyn når jeg sitter på do eller står i dusjen. Det kan være at jeg bare ikke har innsett ting, som jeg absolutt burde skjønt for lenge siden, og så dukker klarsynet fra innsiden av hodet opp mens jeg er på badet. For noen skjer det ute i naturen, ikke for meg. Kanskje fordi jeg sjelden og aldri kommer meg ut i naturen, og da har vel de små grå sett seg nødt til å finne en annen setting.
All of a sudden I got a clear-sightedness. As often before it happened while I was in the bathroom. Very often I get these sudden ideas and clear-sightednesses when I’m sitting down on the toilet or standing in the shower. It may be that I just haven’t realized things, things that I reallyy should have understood a long time ago, and then these ideas from inside my head pop up while I’m in the bathroom. For some people it happens when they are outside in nature. Not for me. Maybe because I hardly ever am able to spend time in nature, so my mind has adapted to find another setting for the good ideas…

Og i dag dreide det seg om hvorfor jeg ikke sitter ute, til tross for at det er fint vær, god temperatur og vi har en flott terrasse. Grunnen er så enkel som at vi ikke har en sofa der ute. Det var dette jeg plutselig erkjente og skjønte der jeg stod med vannet rennende nedover mitt smekre legeme.
Today it was about why I do not sit outside, despite the fact that the weather is nice, temperatures warm and we have a fabulous terrace. The reason is simply that we do not have a sofa outside. That’s what I all of a sudden realized and acknowledged as I was standing in the shower with the water pouring down on my slender body.

Vi hadde et bord med stoler på terrassen. Disse har jeg nettopp solgt, siden vi skal flytte. Kanskje var det dette som skulle til. At jeg solgte bordet og stolene. Og så måtte jeg forflytte meg inn på badet, stedet der gode ideer eller realisasjoner dukker opp i hodet mitt. Og så kom klarsynet. Vi har dessuten vært mye inne på det store internettet og sett på leiligheter til salgs i det siste. Jeg begynte å tenke på hva det er som gjør at terrasser ser koselige ut, og så skjønte jeg plutselig at det er pga sofaer.
We used to have a table with chairs on the terrace. I just sold them, as we are going to move. Perhaps this contributed to my sudden clear-sightedness. That I had sold the table with chairs. And then I had to spend time in the bathroom, the place where good ideas and realizations pop up in my head, so that the clear-sightedness could emerge. Besides, we have been looking for apartments for sale on the Internet lately. Seeing all the terraces for various apartments made me think about what makes a terrace cozy. It made me realize it’s mostly because of the sofas.

Hvis jeg hadde hatt en sofa med gode puter ute på terrassen vår, tror jeg helt sikkert jeg ville satt meg der mye oftere, kanskje nesten hver dag. Siden jeg slapper mye bedre av i en sofa enn på en stol. I en sofa kan jeg sitte med rumpa og beina godt og mykt plantet, omkranset av myke puter, og med pledd om det er kjølig. Dessuten ligge ned slik at jeg kan slappe av og lade bedre. Det er stor forskjell på ladehastigheten når jeg sitter og når jeg ligger. I horisontal stilling skjer det mye raskere.
If I’d had a sofa with comfy pillows out on our terrace, I’m certain I would have been out there a lot more, maybe nearly every day. And I find it more relaxing to be seated in a sofa than on a chair. In a sofa I can put my bottom and legs on soft and comfy pillows, surrounded by even more pillows, and with a blanket if it’s chilly outside. Furthermore, I can lie down which makes me relax and recharge my batteries even better. There is a big difference in the charging speed when I sit and when I lie down. In a horizontal position it happens much faster.

Det ligger an til at vi må sette av penger til utesofa på budsjettet for vår nye bolig. Vi har ikke funnet en aktuell leilighet enda, men da vet vi i alle fall at vi må ha uteplass til en ladesofa! Tenk så mye frisk luft jeg vil få da! 😀
It looks like we will have to set aside money for an outdoor sofa on the budget for our new residence. We have not found an apartment yet, but at least we know that we need a charging spot with a charging sofa! Just imagine all the fresh air I will get then! 😀

4 kommentarer
    1. Vi har ikke sittesofa på veranda heller og vi disponer den sjelden. Enten det er for varmt eller for kaldt eller ikke har tiden. Kanskje jeg skal spandere til meg en sitte sofa neste sommer:)

    2. Jeg har hatt sofa i mange år på terrassen. Absolutt noe jeg ikke kan klare meg uten 🙂 Og da jeg ikke hadde råd til å kjøpe den gangen, dro jeg rundt og samlet inn paller, og malte dem. Og så kjøpte jeg billige skummadrasser som jeg trakk med fine sengetrekk. Og så ble det masse puter i matchende farger. Innbydende og koselig ♥ Jeg har aldri angret på det.
      Så ja, du vil nok være mye mere ute med en utesofa å hvile i ♥

      1. Malte paller med madrasser og puter kan være kjempestilig, ja. Jeg har madrasser og puter. Mangler bare paller og fine madrasstrekk. 😀 Tusen takk for tips, Eva! Jeg ser for meg at dette kan bli kjempefint, når jeg får meg ny terrasse! 😀 Gleder meg til neste sommer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg