Dyrene i vakre Mijas Pueblo

Jeg har vært i Mijas Pueblo flere ganger, og det er alltid fint å komme tilbake til denne vakre, spanske landsbyen. I tillegg til landsbyboerne, bor det mange esler, hester, hunder og katter her. Både dattera mi, venninna hennes og jeg er glad i dyr, og som du ser i det følgende, fikk dyrene mye av vår oppmerksomhet.

 

Thea elsker katter. De to jentene satt lenge og strøk på denne kosekatten.

 

På vei opp til Mijas Pueblo sa jeg til jentene at jeg ikke følte meg så svimmel lenger, at krystallsyken kanskje begynte å gi seg, og at det gikk helt greit å kjøre nå. Etter at vi hadde parkert og jeg steg ut av bilen, utbrøt undertegnende “jeg har ombestemt meg”. Plutselig  kjente jeg meg mer svimmel enn noen gang. Jeg skjønte ingenting. Dattera mi foreslo at det kunne være høyden. Kanskje hadde hun rett. Det ble noen svinger og høydemeter på vei opp til landsbyen. Det er jo mulig at svingstangformen i kombinasjon med høyden virket inn på balansen.

Vi gikk bort til området hvor det er flott utsikt over byen lenger ned (Fuengirola) og havet. Havet var borte i tåka, men jeg måtte uansett finne meg en benk å sitte på, for jeg var redd jeg kom til å besvime. Etter en stund avtok svimmelheten og tåken i hodet lettet, slik at vi kunne bevege oss mot miniatyrmuseumet. Besøket der leste du kanskje om i blogginnlegget i går? Hvis ikke, finner du det HER.

Etter besøket på miniatyrmuseet, ruslet vi videre inn landsbygatene. Vi var innom små butikker,  karamellverksted (turrón), kikket på folkelivet i gatene og fikk til og med omvisning på en sjokoladefabrikk. Ellers fant jeg mange steder å hvile rumpa mi underveis, både benker og vinduskarmer, mens jentenes shoppinginstinkter var litt mer utholdende enn mine 😀

 

Vina slår av en prat med drosjeeslene

 

Denne hunden hadde ikke noe imot litt oppmerksomhet fra oss mens eieren bar opp ting i leiligheten sin fra bagasjerommet på bilen.

 

En litt vågal t-skjorte på kusken i disse dager…

 

Hestedrosje i Mijas Pueblos gater

 

Til salgs

 

En av Mijas Pueblos mange trapper

 

Thea trives best bak kamera

 

Vina trives foran kamera

 

Sjokoladefabrikken og sjokoladebutikken til venstre!

 

Omvisning på sjokoladefabrikken

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

12 kommentarer
    1. Ojojoj!🤩
      Sjokoladebutikk.🥰😍
      Der hadde jeg nok likt meg godt.
      Så koselige gater og mange fine dyr dere fikk hilse på.🤗
      Håper den svimmelheten din forsvinner veldig snart.🤗👍🏻

      1. Jepp, sjokoladebutikk med de lekreste og flotteste sjokoladene. Jeg ble så overrumplet at jeg gikk ut derfra uten å kjøpe en eneste en. Må nok tilbake! 😀 Tror sikkert du ville likt en tur innom der, ja 😉 Svimmelheten forsvinner sakte med sikkert, bare litt igjen av den nå 🤗

      1. Jeg ble litt “tatt på senga” av å finne sjokoadefabrikken der… Og alle smaksvariantene! Tenkte etterpå at jeg selvsagt burde takket ja til å få laget sjokolade med mine favorittsmaker 🙂 Takk! Sjokoladeklem til deg 😀

      1. Takk for at du tok deg tid til å stikke innom. Du er jo også på spennende steder for tida 😉 Er bedre av svimmelheten nå, takk 🙂

    2. Tusen takk for reiseskildringen, og jeg skulle gjerne ha besøkt den landsbyen. Jeg er jo også veldig dyrekjær, og får ikke nok. Håper eslene hadde det godt, for jeg vet at mange steder blir de kjørt litt vel hardt. Sjokoladefabrikk, nå ble jeg svimmel men av glede, nam nam. Kos deg videre med jentene, masse klemmer 🤗

      1. Svimmel av glede? Haha, du er nesten verre enn meg, hihi 🤗 Det har vært oppstyr rundt disse eseldrosjene, spesielt på skikkelig varme dager, men det sies at de blir tatt godt vare på og får gode pauser i skyggen. Forsinkelsesklemmer 😉

    3. beautiful place with donkey taxis and a chocolate factory, amazing 😋 looks like you all had a fun and special day together 🤗

      1. Yes, the day was very nice and special. And because the girls wanted to walk other streets than I normally do there, I got to discover new things too 😀

    4. Nydelige bilder fra en vakker fjellandsby! Det er jo i de samme traktene jeg tilbringer noen uker hver høst og på nyåret! Vi holder til rett ved Mijas Costa, og jeg elsker de små turene opp til Mijas Pueblo 😉 Reiser ned om en uke! Nyt dagene og varmen. Det er godt for både kropp og sjel 💞

      1. Takk, Nina 😊 Mener å huske at du har skrevet fra La Cala tidligere? Da kan jeg tenke meg at du raskt svipper opp til Mijas Pueblo innimellom, ja. Og du er kanskje på vei ned til sola og varmen nå? Det er bare å glede seg! Jeg skal vær her ei uke til, før jeg snur nesa mot kaldere strøk igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg