Minijenter på miniatyrmuseum

Kjøkkenting i miniatyr

 

Vi er minijenter alle tre, den ene mer mini enn de to andre. Jeg oppdaget ganske fort at den nye venninna til dattera mi er spesielt glad i alt som kommer i miniutgaver. Hun kunne bli hvinende lykkelig når hun oppdaget miniutgaver av ting og tang. Jeg foreslo for jentene at vi kunne dra til et miniatyrmuseum i Mijas Pueblo, en koselig landsby ikke langt fra oss. Det hadde begge lyst til, og spesielt Vina, som jeg har lyst til å døpe om til hvina, siden hun alltid hviner når hun ser miniatyrting, eller noe annet søtt. 😀 

 

Miniatyrmuseet i Mijas Pueblo

 

Minijenter på miniatyrmuseum

 

Vina studerer miniinstrumenter

 

Ikke røre, bare se

 

På de fleste nærbildene i dette innlegget ser de ulike gjenstandene inni glasskuplene ganske store ut, men i virkeligheten var de bittesmå, bare noen millimeter eller centimeter store. Bildet under viser et verksted i miniformat inni en klasskuppel. Bildet under verkstedbildet er et makrobilde av redskapene på snekkerbenken.

 

Snekkerverksted i miniformat

 

Makrobilde av redskapene i verkstedet

 

Spill i miniatyrformat

 

Afrikanske raser, i miniatyr

 

Inka-figurer, i miniformat

 

Turen inn på miniatyrmuseet var starten på runden vår i Mijas Pueblo. Det ble flere koselige opplevelser etterpå. Disse kan du lese om i neste blogginnlegg, om du vil. 🙂

 

“Shrunken head by jivaro indians. Unique in the world. The head hair been analyzed by FBI and belongs to a white caucasian man.”

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

8 kommentarer
    1. Fascinerende at det sitter folk og lager bittesmå kopiere av eksisterende ting. Husker perioden med settekasser på veggen, da var det de små tings periode inne i alle de små rommene. Skal tro om noen fortsatt samler på slikt…

      1. Det er i alle fall spesielt at man lager historiske småting 😀 Vi har faktisk ei slik settekasse på veggen i gangen på Ranheim. Det er en original kasse for stempel som de brukte på trykkerier før i tida, og vår er etter faren til samboeren min. 🙂

    2. Sånt interesserer meg, og jeg hadde helt klart likt meg der… Tror ikke jeg hadde hvint noe særlig, men allikevel. Ha en storveis torsdag, klems 🤗

      1. Artig å høre at du også ville likt deg der 🤗 Jeg er heller ikke en hvinende person 😀 Takk, og jeg håper din torsdag er super også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg