Fikk julegaver fra spansk apotek

 

Det sier litt om forbruket mitt når jeg får gaver på handleturer hos apoteket. Eller er det kanskje vanlig rutine å dele ut julegaver på spanske apotek?

Jeg var innom apoteket nedenfor oss to ganger rett før jul. Ikke for å kjøpe medisiner, men for å utstyre kroppen min med flere vitaminer og mineraler. De har ofte sterkere, billigere og bedre kosttilskudd her, synes jeg, og de har ikke de samme strenge restriksjonene for å få kjøpt dem. De to turene på apoteket resulterte i to grønne julegaver.

Da jeg kom hjem etter den første turen,  ville jeg prøve den nye håndrensen jeg fikk i gave fra apoteket. Duft av aloe vera er ikke å forakte, og lukter i alle fall bedre enn sprit. Jeg tømte en passe stor menge i hånda og begynte å massere inn geléen. Den var god og myk. Men trakk liksom ikke inn i huden. Ble bare liggende i hendene og mellom fingrene som ei ekkel smørje. Mitt kloke hode tok derfor en titt på flaska. Joda, der står det helt tydelig at dette er dusjsåpe (gel de baño)! Såpass spansk skjønner selv jeg.

Du som leste det tidligere blogginnlegget Kosttilskudd for bedring av ME, er kjent med at jeg hver dag tar en stor pille-cocktail. Nå har jeg oppdatert denne lista med et nytt tilskudd, nemlig kalium. Kalium skal også bidra til at opptak av høydose B1 går lettere.

Jeg tar stort sett de samme tilskuddene nå mens jeg er i Spania. Men la igjen de to som er bra for skjelett og ledd, siden jeg hadde planer om å innta masse solenergi i løpet av juleferien. Det var kanskje litt vel optimistisk, for det regnet stort sett hele den første uka, noe jeg “merker på gikta”. Har spesielt hatt vondt i knærne. Men fra i går har sola vært fremme og vi er lovt finvær de neste dagene. Knær og andre ledd gleder seg. 😀  

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

11 kommentarer

Siste innlegg