Jeg er takknemlig til tross for / I’m still grateful

Hvilken dør vil du åpne i dag? / Which door will you open today?

(English further down)

I dag har jeg migrene. Kanskje pga en litt amputert natt. Sov bare i åtte timer, og det er to – fire timer for lite. Smertestillende gjorde at jeg fikk en dupp på sofaen. Og klarte å snu tankegangen til at jeg er takknemlig for dagen i dag, tross alt. Dessuten fikk jeg en påminnelse om at det viktig å sette ord på det som man er takknemlig for. Tusen takk, Kristina V. Nielsen!

Hva er du takknemlig for i dag? Fredag er en fin dag for å la det summe litt i hodet. Enig? Hvilken dør velger du å åpne? Hvilken dør i tankene dine?

Takknemlighetslista mi kunne blitt kjempelang, men her er noen få ting jeg er takknemlig for akkurat nå:

  • At migrenen kommer til å forsvinne og da blir også formen bedre
  • At jeg har te i koppen min
  • At sola skinner og for at våren nærmer seg
  • At vi skal på kino i helga
  • At vi ikke har noen andre planer i helga
  • At vaskemaskina tar seg av klesvasken
  • At jeg har en snill samboer som vil lage middag til meg
  • At døtrene mine har det fint
  • At jeg bor i et varmt hus
  • At det er stille og rolig rundt meg
  • At jeg har sjokolade i skapet
  • At jeg kan glede meg over det som er, det som var, og det som kommer
  • At noen vil lese dette, og kanskje være takknemlig for noe

Ønsker alle ei riktig god og takknemlig helg! 🙂

English:

Today I have a migraine. Maybe because I didn’t sleep enough. I only had eight hours’ sleep, which is two – four hours too little. The painkillers brought on a nap on the couch. And afterwards I was able to turn my mindset to that I’m still grateful for today. Besides, I got a kind reminder that it’s important to put words to what you are grateful for. Thanks a lot, Kristina V. Nielsen!

What are you grateful for today? Friday is a perfect day for letting it “buzz” in your head, isn’t it? Which door do you choose to open today? Which door to your own thoughts?

My gratefulness list could have become really long. Anyway, here are just a few things that I’m grateful for right now:

  • That my migraine will disappear and then I will feel better
  • That there is tea in my mug
  • That the sun is shining and that spring is on its way
  • That we are going to the cinema this weekend
  • That these are our only plans for the weekend
  • That the washing maschine take care of the washing
  • That my daughters are both fine
  • That I have a kind partner who will cook for me tonight
  • That I live in a warm house
  • That it’s quiet and peaceful here
  • That there’s chocolate in the cupboard
  • That I can be grateful for what is, for what was, and for what is coming
  • That a few people will read this, and maybe be grateful for something

Wish you all a happy and grateful weekend! 🙂

8 kommentarer
    1. Jeg fikk bare nesten 6 timers søvn i natt, og det er for lite. Da jeg våknet skulle jeg bare en tur på toalettet, og så skulle jeg legge meg igjen. Men så har vi jo så fint solskinn i dag, og det er noe jeg er veldig takknemlig for, så da ble det til at jeg heller sto opp 🙂
      Migrene høres ikke noe kjekt ut, men fint at du klarer å finne positive ting i den situasjonen også, det er sterkt gjort 🙂
      Nyt helgen fine du, og kos deg på kino. Det er kjekt å komme seg litt ut iblant ♥
      Klem ♥

      1. Oi, seks timer er jo bare ei halv natt 😀 Men da fikk du i alle fall en lang dag! 😉 Det er alltid noe positivt i dagen, det handler som regel bare om å finne det. 😉 Kinotur skal nytes, takk! 🙂
        Klem og god helg til deg fra meg ♥

    2. Kjempekoselige ting å være takknemlig over ja 🙂 Det var en kjempefin takknemlighetsliste 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg