Jeg tok dem på fersken

E du klar?

Jeg tok dem på fersken. Fikk fanget den ene runden med mobilkameraet mitt. Bildet er ikke spesielt godt, men du ser kanskje hva som skjer? Fuglegutten kikker forventningsfullt på fuglejenta og spør “e du klar?” Fuglejenta, som også er trønder, svarer “nei, æ veit no itj helt æ”. Fuglegutten tolker det som et ja, og hopper opp på henne. Tre runder ble det, før de oppdaget meg, og på trønderske fuglevinger svinset rundt hjørnet ute av sikte.

Det er sannelig litt å få med seg fra stuevinduet om dagen! Det er fint med litt action fra skriveverkstedet mitt på stua. Men jeg er usikker på om jeg rekker å få med meg resultatene av paringsdansen deres, før jeg selv tar på meg vinger (jernvinger) og legger ut på en flyvetur i sommer. Det er i alle fall godt å vite at fuglegutten og fuglejenta har forberedt et lite hus til de søte små. Det skrev jeg om i innlegget Nye leieboere

Ser du dem?

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

9 kommentarer

Siste innlegg