Rampenissene skrudde lysene av og på

Som jeg skrev i blogginnlegget i går, lå det to rampenisser med vidåpne øyne da jeg var innom boden en tur. Jeg ga dem streng beskjed om å holde seg i skuffen til de fikk lov til å komme ut. Men tror du de hørte etter? Neida! Og ikke nok med det! Da vi skulle inn dit for å hente lysene som vi skulle pynte med langs gelenderet på terrassen, hadde de hoppet ut av skuffen og lå og lekte med lyslenkene. Da de så meg, skrudde de raskt lysene av. Deretter på og av flere ganger i raskt tempo, for å demonstrere at de virket. 

Siden jeg hadde bedt dem holde seg i boden frem til 1. desember, regnet jeg med at de skjønte sitt eget beste. Bjørn hang opp lyslenkene og kom litt forfrossen inn igjen for å varme seg. Plutselig slo lysene langs gelenderet seg på, tilsynelatendee helt av seg selv. Vi må ha slurvet da vi skulle lukke døra til boden, for plutselig hang rampenissene i lyslenkene ute på terrassen. Hvordan de har kommet seg ut dit, er fremdeles en gåte. Kan de kanskje gå gjennom dører? 

Etter en rampenisseopptreden ute i frisk luft, måtte jeg huke tak i dem og bære dem tilbake til skuffa i boden. Det var åpenbart ingen vits i være streng, så jeg prøvde heller å lokke med at hvis de oppfører seg bra og blir liggende i skuffa frem til 1. desember, skal de få en stor pose rampenissegodteri i belønning. Tror du det er et bra lokkemiddel?

Her er blogginnlegget fra i går: Rampenissene er våkne

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

24 kommentarer
      1. 😀 Tusen takk! Jeg har en mistanke om at slike komplimenter om humring kan få dem til å gjøre enda flere rampestreker… 😄

        1. Gjerne flere rampestreker, bare du legger inn en akkurat passe god adventstid for deg selv også 😄.

    1. De rampenissene er jammen tidlig ute, men jeg synes det er veldig koselig at de er på plass 🙂 Veldig koselig å følge med på alt “rampet” deres 😉

      1. Det er mulig at varmen i boden har vekt dem litt tidlig… Eller så har de blitt forstyrret av mennesker som har gått inn og ut 😀 De var ikke akkurat villige til å gå i dvale etter jul i fjor heller. Koselig at du følger med 😉

        1. Jeg er dessverre ikke like flink til å være innom hver dag som jeg var tidligere, men litt får jeg med meg 😉

    2. Ikke greit når slike smånisser ikke hører etter, men det er vel ikke nissers sterkeste side, å høre etter. Håper de ikke gjør for mye sprell framover. <3

      1. Hihi, det har du veldig rett i! Jeg har mimret litt og sett tilbake på fjorårets nissestreker, og de var slettes ikke gode på å høre etter, nei 😉

    3. Hihi, tenkte jeg det ikke, de klarte ikke å holde seg i ro så lenge. Spørs vel om de klarer å vente, selv med lovnad om godis. Har en følelse av at du kommer til å få litt å stri med igjennom hele desember med de to der. Ha en flotters mandag, klem 🤗

      1. Haha, jeg burde vel også ha skjønt bedre 🤗 Jeg krysseer alt jeg har for at de holder seg i ro til 1. desember nå! Og håper at du tar feil, hihi… 😀 God mandag til deg også! Returklem 🤗

    4. Yes treats may work but you could leave them outside in the cold for awhile 🥶 and they will be begging you to let them.back in 😂

      1. Aaah, that’s a great idea! 😀 I was thinking I could give them a reward if they cause mischief… But if that does not work I will leave them outside on the terrace. It’s quite windy nowadays. Bet they will not like that! 😅

    5. De har nok sovet ferdig sommersøvnen sin, Rampenissene.😅
      Jeg frykter at du kan bli ille plaget med dem i desember, så det er nok lurt å prøve å bestikke dem med godteri.🤗👍🏻
      Lykke til!🤩 (Jeg er sannelig glad jeg ikke har sett noen hos oss i år🙈)

      1. Det kan virke som de gjerne vil utvide sesongen på begge sider av advent 😂 Jeg tror faktisk trikset med godteri har virket, for i dag har jeg ikke hørt et pip fra dem 😀 Du skal ikke føle seg for trygg, for det kan godt tenkes de oppdager nye muligheter hos dere! Der er det jo uante muligheter for rampenisser!!! 🤗 Takk-takk! 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg